Er folk "sippet"???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2011

Smølf

Ja jeg synes folk er sippede.

Alt med måde er min holdning! På den måde skal børnene nok få et naturligt forhold til søde sager. Jeg tror at børns vaner langt hen ad vejen vil afspejle forældrenes. Så hvis man selv er sund, så bliver ens børn det også. Og jeg er sund!

Med hensyn til det med panodil, så er jeg absolut ikke nærig! Hvis mit barn er højfebril eller har ondt, så får det panodil! Og nej, det giver ikke leverskade med mindre man overdoserer, og det gør vi selvfølgelig ikke. Jeg kan ikke forstå, hvorfor det skulle være godt i sig selv at undgå medicin. Det har jeg aldrig forstået. Det er min holdning, som mor og læge.

/smølf

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2011

Kløver

Anonym skriver:

Ja jeg læser og oplever dagligt at :

chokolade kalender er FY

Kage er FY

Sodavand er FY

Is er FY

Ja alt med sukker er FY FY FY

alt imens folk PROPPER deres børn med feks panodil - hvilke jeg ser som et større problem.

Alt med måde - det giver samtidig børnene et ok forhold til søde sager - dem der aldrig får KASTER sig over søde ting når de så får lejligheden....

Kender en der giver panodil "forbyggende"  øhhh hva helvede sker der for det????

Synes selv jeg har afslappet forhold til det. Daniel er ikke så gammel men han har da fået lov at smage feks danonino, synes dog ikke Han behøver smage for meget når han er så lille, feks er Han glad for så mange ting at jeg ikke ser grund til han får kage til dessert når han godt kan lide lidt frugt i stedet, Men med tiden er det ok, og Er jo forskel på hverdag, fest og weekend

Har dog været sur over svigerfar, har ladt ham smage is og ostelagkage uden at få lov, og specielt lagkagen, da jeg flere gange, meget bestemt sagde, at det skulle han ikke have.

Folk er forskellige, og vil ikke dømme. SAmtidig bliver jeg også sur hvis andre vil bestemme hvad jeg vil putte i min søn. Feks fik Jeg kommentarer over Daniel fik en danonino mens samme person gav sit barn, både slik, chips lige inden vi skulle spise. Der synes jeg bestemt det var upassende at have fået kommentaren om yoghurten tidligere på dagen.

Anmeld

20. november 2011

BinaMor

Jeg sys det er mere sippet når folk begynder at pådutte andre deres mening. mine får sukker på daglig basis. jeg ved godt det ikke er sundt men sådan er det bare her. jeg sys havregrn uden sukker smager af reven pap. og self skal mine også have chokojulekalendere.

men det vigtigste er at man gør det der passer ind i ens egen familie istedet for at gøre noget for at kunne blamere sig over det.

men jeg syntes også det er flot når man som forældre kan tage en beslutning om at holde sig fra sukker og sætte sit liv efter det. at man kan fastholde sig og man gør noget sundt og godt for barnets fysik så det vil  jeg ikke nedgøre på nogen måde.

igen.. man skal gøre det man syntes uden at kaste med skyts efter de der gør tingene anderledes. jeg tror ikke barnets livkvalitet blir mindre eller større med eller uden sukker. kun hvis det gentagne gange for afvide at det er da for dårligt af h*n´s forældre at de gør sådan og sådan.

jo jeg tror på sukker er skadeligt i store mængder. men jeg tror også på at de ikke skader i små doser.

Anmeld

20. november 2011

-Sigrid-

BinaMor skriver:

Jeg sys det er mere sippet når folk begynder at pådutte andre deres mening. mine får sukker på daglig basis. jeg ved godt det ikke er sundt men sådan er det bare her. jeg sys havregrn uden sukker smager af reven pap. og self skal mine også have chokojulekalendere.

men det vigtigste er at man gør det der passer ind i ens egen familie istedet for at gøre noget for at kunne blamere sig over det.

men jeg syntes også det er flot når man som forældre kan tage en beslutning om at holde sig fra sukker og sætte sit liv efter det. at man kan fastholde sig og man gør noget sundt og godt for barnets fysik så det vil  jeg ikke nedgøre på nogen måde.

igen.. man skal gøre det man syntes uden at kaste med skyts efter de der gør tingene anderledes. jeg tror ikke barnets livkvalitet blir mindre eller større med eller uden sukker. kun hvis det gentagne gange for afvide at det er da for dårligt af h*n´s forældre at de gør sådan og sådan.

jo jeg tror på sukker er skadeligt i store mængder. men jeg tror også på at de ikke skader i små doser.

Anmeld

20. november 2011

Laulund87

Corn skriver:

jeg synes ikke folk er sippede, men forskellige...

mine boern faar helst ikke chokolade kalender, men med tre unger i huset er det umuligt at holde dem fra slik og sodavand...

mine unger faar panodil hvis jeg ved de har ondt, og bruger det til at bedre deres soevn ved feber, saa de kan sove sig raske, men det er ogaaa foerst en holdning der er kommet med stigning i boernetallet...

men at give det forebyggende er jo ikke muligt

Anmeld

20. november 2011

Isabeau

Anonym skriver:

Ja jeg læser og oplever dagligt at :

chokolade kalender er FY

Kage er FY

Sodavand er FY

Is er FY

Ja alt med sukker er FY FY FY

alt imens folk PROPPER deres børn med feks panodil - hvilke jeg ser som et større problem.

Alt med måde - det giver samtidig børnene et ok forhold til søde sager - dem der aldrig får KASTER sig over søde ting når de så får lejligheden....

Kender en der giver panodil "forbyggende"  øhhh hva helvede sker der for det????

Her får Stella både slik, kage, panodil og lign. 'usundt'. Nu hun er blevet næsten 2,5 år, er slik og kage kun i weekenderne og panodil har vi altid kun brugt efter de 39-40 grader i feber.
Fik at vide af min kiropraktor engang, at fik den ikke lov og komme helt derop, så lærte Stella's imunforsvar aldrig selv og bekæmpe sygdom. Kommer den længere end 40 grader, giver vi lidt for at hjælpe det ned ad

Her til december får hun da oz chokolade kalender, men tvivler på, hun spiser den...? Hun er mere til vingummi end chokolade :p

Anmeld

20. november 2011

Palaja

Smølf skriver:

Ja jeg synes folk er sippede.

Alt med måde er min holdning! På den måde skal børnene nok få et naturligt forhold til søde sager. Jeg tror at børns vaner langt hen ad vejen vil afspejle forældrenes. Så hvis man selv er sund, så bliver ens børn det også. Og jeg er sund!

Med hensyn til det med panodil, så er jeg absolut ikke nærig! Hvis mit barn er højfebril eller har ondt, så får det panodil! Og nej, det giver ikke leverskade med mindre man overdoserer, og det gør vi selvfølgelig ikke. Jeg kan ikke forstå, hvorfor det skulle være godt i sig selv at undgå medicin. Det har jeg aldrig forstået. Det er min holdning, som mor og læge.

/smølf

Jeg vil også sige alt med måde. Og selvfølgelig skal man ikke proppe sig unødigt med medicin, men jeg forstår heller ikke det skrækkelige i at give sit barn (og sig selv) medicin. Smerter og øget stress respons gør langt mere skade efter min opfattelse - som mor og sygeplejerske

Anmeld

20. november 2011

Palaja

BinaMor skriver:

Godt svar 

Jeg synes du har helt ret. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.