Er folk "sippet"???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2011

Anonym trådstarter

3rollinger skriver:

Jeg vil sige det sådan at vi alle er forskellige og det ene behøves ikke at være bedre end det andet.

Jeg er en af dem der har et ret afslappet forhold til slik og søde sager, men derfor ser jeg ikke "de andre" som sippede. De har nogen andre værdier og dem respektere jeg, ligeså vel som jeg forventer at de respekterer mine værdier. Vi gør jo alle bare hvad vi mener er bedst for vores børn, ligeså vel som vi alle har hver vores baggrund som sikkert har haft en vis indflydelse på vores valg.

Og det hele afhænger af øjnene der ser. Bare i vores lille familie, hvor jeg som sagt synes vi har et ret afslappet forhold til slik og søde sager, mens min mand synes vi er ret strikse. Dvs vi siger aldrig nej hvis nogen byder, men vi farer heller ikke ud og køber hver dag.

Vi har ikke en fast slikdag, men hvis muligheden byder sig må de altid spise slik.

syntes bare hele tiden debatterne popper op med

uha nej - nej nej nej da.... så "OND" er jeg ikke - det er da vigtigere de får et naturligt forhold til tingene - søde sager bliver nok ikke bortskaffet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2011

Clisolka

Anonym skriver:

Ja jeg læser og oplever dagligt at :

chokolade kalender er FY

Kage er FY

Sodavand er FY

Is er FY

Ja alt med sukker er FY FY FY

alt imens folk PROPPER deres børn med feks panodil - hvilke jeg ser som et større problem.

Alt med måde - det giver samtidig børnene et ok forhold til søde sager - dem der aldrig får KASTER sig over søde ting når de så får lejligheden....

Kender en der giver panodil "forbyggende"  øhhh hva helvede sker der for det????

Jeg oplever også kun at det med sukker er FY FY!

Men ja, alt med måde 

Da vi var til lægen med Isabella skulle vi proppe flydende panodil i hende fordi det virker mod hoste - ifølge lægen 

Og ja, jeg indrømmer gerne - Isabella fik sin egen lagkage da hun fyldte 1 år, og det var ikke første gang hun smagte det 

Og ja, hun har også smagt chokolade og is....

Anmeld

20. november 2011

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Jeg oplever også kun at det med sukker er FY FY!

Men ja, alt med måde 

Da vi var til lægen med Isabella skulle vi proppe flydende panodil i hende fordi det virker mod hoste - ifølge lægen 

Og ja, jeg indrømmer gerne - Isabella fik sin egen lagkage da hun fyldte 1 år, og det var ikke første gang hun smagte det 

Og ja, hun har også smagt chokolade og is....

muligt det hjælper mod hoste - feber - søvnløshed...

Men det kan give LEVERSKADER - det burde da vægte højere

Og så må børnene ikke spise chokolade - dét er dér den knækker i min lille hjerne

siger ikke at jeg ikke vil give det ved STÆRKE smerter - men sku ikke i flæng som jeg oplever mange gør

Anmeld

20. november 2011

SussieThyssen

Som alle andre siger..alt med måde.

Hvis jeg har fornemmet at min 10-mdrs havde ondt i halsen, så lavede jeg is af naturlig saft, som lindrer og slukker tørsten, og gav en panodil.

De har alle fået lov at smage fx lagkage, længe inden de blev et år..de har fået sukker på havregrøden, en smørklat i mosen, og chokolade, fra de var omkring 1 år.

Jeg har aldrig været fanatisk med noget som helst, og har heller ikke tænkt mig at begynde nu

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. november 2011

Clisolka

Anonym skriver:

muligt det hjælper mod hoste - feber - søvnløshed...

Men det kan give LEVERSKADER - det burde da vægte højere

Og så må børnene ikke spise chokolade - dét er dér den knækker i min lille hjerne

siger ikke at jeg ikke vil give det ved STÆRKE smerter - men sku ikke i flæng som jeg oplever mange gør

Lige præcis - jeg kan sagtens følge dig 

Jeg er heller ikke særlig glad for det panodil... Men det svar vi fik fra lægen, lød det til at være slik... 

Anmeld

20. november 2011

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Lige præcis - jeg kan sagtens følge dig 

Jeg er heller ikke særlig glad for det panodil... Men det svar vi fik fra lægen, lød det til at være slik... 

ja det fatter man ikk

Anmeld

20. november 2011

jydeinden

SussieThyssen skriver:

Hvis jeg har fornemmet at min 10-mdrs havde ondt i halsen, så lavede jeg is af naturlig saft, som lindrer og slukker tørsten, og gav en panodil.

De har alle fået lov at smage fx lagkage, længe inden de blev et år..de har fået sukker på havregrøden, en smørklat i mosen, og chokolade, fra de var omkring 1 år.

Jeg har aldrig været fanatisk med noget som helst, og har heller ikke tænkt mig at begynde nu

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. november 2011

3rollinger

Anonym skriver:

syntes bare hele tiden debatterne popper op med

uha nej - nej nej nej da.... så "OND" er jeg ikke - det er da vigtigere de får et naturligt forhold til tingene - søde sager bliver nok ikke bortskaffet

Ja, det er nok også rigtig. Af en eller anden grund har vi det med at ville proppe vores egne værdier ned over hovedet på andre, og ser kun vores eget som det eneste sagliggørende.

Men man må bare tro på at det man selv vælger til sine børn er det rigtige, og så tro på at alle andre gør det de mener er bedst for deres børn.

Jeg har bare lidt imod at sætte prædikater på folk som sippet eller andet lignende. Der er jo en generel fejl hele vejen rundt, at folk ikke rigtig kan respektere hinandens forskelligheder. Men hvor ville det dog være kedeligt hvis vi alle gjorde præcist det samme og var præcis ens og gik i det præcis samme tøj og sagde og gjorde det samme.

Nu er det altså overhovedet ikke dig jeg på nogen måde vil kritisere. Dit indlæg gav mig bare lige mulighed for at komme ud med alt det ovenstående 

Anmeld

20. november 2011

Anonym trådstarter

3rollinger skriver:

Ja, det er nok også rigtig. Af en eller anden grund har vi det med at ville proppe vores egne værdier ned over hovedet på andre, og ser kun vores eget som det eneste sagliggørende.

Men man må bare tro på at det man selv vælger til sine børn er det rigtige, og så tro på at alle andre gør det de mener er bedst for deres børn.

Jeg har bare lidt imod at sætte prædikater på folk som sippet eller andet lignende. Der er jo en generel fejl hele vejen rundt, at folk ikke rigtig kan respektere hinandens forskelligheder. Men hvor ville det dog være kedeligt hvis vi alle gjorde præcist det samme og var præcis ens og gik i det præcis samme tøj og sagde og gjorde det samme.

Nu er det altså overhovedet ikke dig jeg på nogen måde vil kritisere. Dit indlæg gav mig bare lige mulighed for at komme ud med alt det ovenstående 

lavede også "sippet" i "" men vidste ikke rigtigt hvad jeg ellers skulle kalde det..

og JOW jeg er sippet med medicin - med mindre det er virkelig nødvendigt

Anmeld

20. november 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.