Er folk "sippet"???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2011

Mumto3

Anonym skriver:

Ja jeg læser og oplever dagligt at :

chokolade kalender er FY

Kage er FY

Sodavand er FY

Is er FY

Ja alt med sukker er FY FY FY

alt imens folk PROPPER deres børn med feks panodil - hvilke jeg ser som et større problem.

Alt med måde - det giver samtidig børnene et ok forhold til søde sager - dem der aldrig får KASTER sig over søde ting når de så får lejligheden....

Kender en der giver panodil "forbyggende"  øhhh hva helvede sker der for det????

Ej,altså!Som marn måtte jeg ikke drikke cola. Det var helt forbudt. Mange sagde at jeg ville få cola- komplekser, og at jeg som ung eller voksen bare ville komme til at drikke vildt meget cola. Men realiteten er at jeg i en alder af 40 år måske har drukket cola 5- 10 gange i mit liv. Det siger mig intet. Min mand drikker voldsomme mængder af cola, gerne 1 1/2 L om dagen, men han også vokset op med cola.Vores børn får ikke slik mens de er små. Altså som i INTET slik. Da vores søn skulle starte i skole, frigav jeg slik, og sagde at han selvfølgelig måtte få det samme som de andre. Vi indførte fredags slik, så han kunne lære lidt forskelligt slik at kende, og der begik jeg den fejl, at jeg sagde at han måtte vælger 6 ting. Men min dreng kan ikke spise 6 vingummi bamser på en aften! Så hurtigt kan han ikke spise dem!!!!! Når han er til fødselsdag er den den der suverent får mindst slik. Dels spiser han det ikke særlig hurtig, og dels kan han ikke lide smagen af kunstige og syntetiske smagsstoffer!!!! Ja, vi er frelste her i familien, og mine børn får kun økologisk hjemmelavet mad. Vores den store dreng har vi taget med på Mac donalds fordi vi synes han skulle prøve det. Han kan godt lide at være der, for så kan han sige til de andre i klassen at han har været på Mac Donald, men han vil helst ikke have noget at spise, fordi maden smager så grimt, i forhold til rigtig mad.Så selvom mine børn bliver nægtet købe kage, købe is, og slikmundedes og fast food, så er jeg seltersvand ikke i tvivl om det gør dem godt. Mine børn kaster sig ikke over slikket!!!! Og når de får lov til St spise det vælg de det selv fra. Når man har vænnet sig til smagen af gode og friske råvarer, når man dagligt mærker på sin Egen krop, hvor meget energi og livskrafts der er i god mad, så har man slet ikke lust til at spise slik, som man bare får det underligt af i kroppen, bliver dvask og doven, efter sukker.speedet har lagt sig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2011

3rollinger

Anonym skriver:

lavede også "sippet" i "" men vidste ikke rigtigt hvad jeg ellers skulle kalde det..

og JOW jeg er sippet med medicin - med mindre det er virkelig nødvendigt

Okay, det er jeg saa ogsaa 

Hvilket er helt over i den anden grøft i forhold til alle andre jeg kender i Spanien (bor i Spanien), og det er noget jeg kan diskutere til hudløshed med min mand. Hernede kan man gaa til laegen uden egentlig at tro at barnet fejler det store, og komme derfra med 4 forskellige slags medicin. Det har jeg det virkelig svaert med.

Anmeld

20. november 2011

BellaCiinea

Anonym skriver:

chokolade kalender er FY

Kage er FY

Sodavand er FY

Is er FY

alt imens folk PROPPER deres børn med feks panodil - hvilke jeg ser som et større problem.

Alt med måde - det giver samtidig børnene et ok forhold til søde sager - dem der aldrig får KASTER sig over søde ting når de så får lejligheden....

Kender en der giver panodil "forbyggende"  øhhh hva helvede sker der for det????

Ja folk ER sippede!!

Anmeld

20. november 2011

MorTil4<3

Anonym skriver:

jo jo det gør de....

Jeg har aldrig givet min på 11 måneder panodil -

ved SLEMME smerter er det oki..

Men ved feber........   - DET er da netop dér man skal lade kroppen tage sin kamp om at blive rask og stærk....

Intet under børn er syge konstant - når feberen bare slås ned - nogle dage senere afsted i VS/BP/BH igen LIGE klar til at tage nye virusser til sig

WHAT!?

jeg er MUNDLAM! vil du virkelig lade dit barn ligge og lide med 39 i feber og have det rigtigt rigtigt skidt og ikk hjælpe det ???????

i min verden er det mishandling, og det samme som at lade sit barn ligge med brækket arm og så må det hele selv, det er akurat det samme du siger!!

min søn var syg igår, og havde over 39 i feber, og når jeg kan se på min søn han har det skidt og ondt og bare rigtigt skidt af sig selv, så kommer jeg med redningen panodil junior, et skud af det og ind og sove og når han så vågner og er frisk og glad kan jeg se at det er det bedste der kunne gøres , så bebse igen er glad!

tager du ikk også panodil når du har hovedpine??
tager du ikk pencilin hvis du har en enfiktion???
tager du ikk og tager du ikk, jeg vil VÆDE med du med hundrede procent garanti OGSÅ har taget en masse smertestillende selv for at få det bedere, ligesom når man sutter på bolcher for at komme af med en hoste eller ondt i halsen . .

puuhaaaa ja undskyld, men ud med det var jeg alså nød til
for synd det er det alså når dit barn ligger og vrider sig i øv i hele kroppen og du så bare sidder og glor til!

Anmeld

20. november 2011

Loa

Jeg er meget afslappet med tingene, sikkert for afslappet vil nogle mene....

Isabella har nok smagt de fleste ting, og helt ærligt så længe hun ikke bliver fodret med det hver dag ser jeg alltså intet problem i det....

Hun får dog ligeledes panodil hvis hun har feber eller lign..... 

Anmeld

20. november 2011

2721

Jeg er måske sippet for her hjemme er der nul sukker og HVIS jeg giver panodil er det i sammen råd med lægen. Min søn får sund slik og elsker det
Han fik skam også lagkage da han blev 1 år den var blot hjemmelavet og uden sukker/sødestoffer.
Syntes ikke det er et problem og ser ingen grund til at fylde ham med det ene eller det andet
Jeg dømmer ikke andre der gør det anderledes end mig og forventer den samme respekt retur

Anmeld

20. november 2011

Brams

Hjemme hos os praktiserer vi bestemt ikke en nul-sukker politik, men Lærke er kun 2 år og hun har aldrig smagt slik, drukket sodavand eller fået sukker på sin havregryn, helt enkelt fordi vi ikke synes hun er gammel nok, og slet ikke har brug for det i hendes alder - det kan tidsnok komme.

Hun får tilbudt et stykke kage når vi får kage, får kiks og juice en gang imellem, men bestemt ikke hver dag.

Mht. panodil, så får hun det kun hvis hun har haft problemer med ørerne (skal have lagt dræn for 3. gang i morgen), men ellers er det ikke noget vi "bare" sådan gør.

Anmeld

20. november 2011

gonefishing

Anonym skriver:

chokolade kalender er FY

Kage er FY

Sodavand er FY

Is er FY

forskellen er vel at man ikke behøver chokolade, slik osv. men panodil kan f.eks. hjælpe hvis barnet har smerter og f.eks. ikke kan sove.

jeg kan ikke helt se sammenhænget mellem slik og panodil, da det ene er rent luksus og afhængighed og gør INTET godt, hvor det andet er et lægemiddel.

Anmeld

20. november 2011

raca

jeg begrænser bevist mine børns sukker indtag..

sukker er unødige kalorier, der tager plads for nærende mad.

en smagsløg kan vende sig til sukker og ens krop kan også danne en form for afhængighed og det mener jeg slet ikke er nødventdigt at mine børn får den slags vaner grundlagt i barndommen.

så ja vi takker nej til slik kage og søde drikke de første par år, men servere lækre alternativer i form af frugt ol.

mine børn har et afslappet forhold til slik vi kan fint havde en skål stående på bordet unde de kværner den.. så jo de får slik men i begrænsede og voksenstyrede mængder.

Anmeld

20. november 2011

raca

raca skriver:

jeg begrænser bevist mine børns sukker indtag..

sukker er unødige kalorier, der tager plads for nærende mad.

en smagsløg kan vende sig til sukker og ens krop kan også danne en form for afhængighed og det mener jeg slet ikke er nødventdigt at mine børn får den slags vaner grundlagt i barndommen.

så ja vi takker nej til slik kage og søde drikke de første par år, men servere lækre alternativer i form af frugt ol.

mine børn har et afslappet forhold til slik vi kan fint havde en skål stående på bordet unde de kværner den.. så jo de får slik men i begrænsede og voksenstyrede mængder.

og nåreja vi giver panodil ved behov... som hvis det kan hjælp et smærteplaget eller feber plaget barn til og sove eller bare lette dagen for det.. jeg syntes ski ikke der er grund til mine børn skal havde ondt pga MØB forde jeg er principeltmod smærtestillende til børn...

men for mig er der pænt stor forskel på slik og et lægemiddel...

jeg giver jo heller ikke vitaminpiller og lader mine børn æde sig mætte i chips og slik...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.