Er folk "sippet"???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.785 visninger
37 svar
0 synes godt om
20. november 2011

Anonym trådstarter

Ja jeg læser og oplever dagligt at :

chokolade kalender er FY

Kage er FY

Sodavand er FY

Is er FY

Ja alt med sukker er FY FY FY

alt imens folk PROPPER deres børn med feks panodil - hvilke jeg ser som et større problem.

Alt med måde - det giver samtidig børnene et ok forhold til søde sager - dem der aldrig får KASTER sig over søde ting når de så får lejligheden....

Kender en der giver panodil "forbyggende"  øhhh hva helvede sker der for det????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2011

chael

Anonym skriver:

chokolade kalender er FY

Kage er FY

Sodavand er FY

Is er FY

alt imens folk PROPPER deres børn med feks panodil - hvilke jeg ser som et større problem.

Alt med måde - det giver samtidig børnene et ok forhold til søde sager - dem der aldrig får KASTER sig over søde ting når de så får lejligheden....

Kender en der giver panodil "forbyggende"  øhhh hva helvede sker der for det????

Her får de både chokolade/ slik og panodil ikke på samme tid

Men hvis de har feber og er utilpasse har ondt i ørene, så får de panodil.

Og som jeg vidst har skrevet en del gange herinde, så har vi et meget naturligt forhold til slik og søde sager.

Og mine unger kan sagtens selv sige fra.

Og de er ikke de børn, der kaster sig over slikskålen, tværtimod

Vi er slet ikke hysteriske. De får også sukker på havregrøden og har altid fået det. Og mine unger er helt Igennem normale, vægtmæssigt.

*Camilla

Anmeld

20. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Synes selv folk er liiiidt for sippede omkring det med slik og chokolade.  Mit barn til den tid må mere end gerne smage, hvis hun da ender med at give udtryk for det. Og selvfølgelig ikke med det samme når hun nu er her! Men fx. til hendes 1 års fødselsdag eller noget, vil jeg da ikke nægte hende og smage på chokolade og lagkage osv.

Synes det er værre at give panodil til et barn. Men tja, det er jo hver sin mening

Anmeld

20. november 2011

Corn

jeg synes ikke folk er sippede, men forskellige...

mine boern faar helst ikke chokolade kalender, men med tre unger i huset er det umuligt at holde dem fra slik og sodavand...

mine unger faar panodil hvis jeg ved de har ondt, og bruger det til at bedre deres soevn ved feber, saa de kan sove sig raske, men det er ogaaa foerst en holdning der er kommet med stigning i boernetallet...

men at give det forebyggende er jo ikke muligt

Anmeld

20. november 2011

Wimmie

Anonym skriver:

chokolade kalender er FY

Kage er FY

Sodavand er FY

Is er FY

Jeg er enig med "alt med måde" - vores børn skal ikke have slik de første par år, men når de bliver lidt større skal de da have lov at smage ind imellem og en chokolade-julekalender er da et must; det var da noget af det mest hyggelige da man var lille 

Jeg er helt af samme opfattelse hvad angår f.eks. panodiler; de skal altså kun bruges til børn når det er absolut nødvendigt - og da slet ikke forebyggende 

Anmeld

20. november 2011

Anonym trådstarter

chael skriver:

Her får de både chokolade/ slik og panodil ikke på samme tid

Men hvis de har feber og er utilpasse har ondt i ørene, så får de panodil.

Og som jeg vidst har skrevet en del gange herinde, så har vi et meget naturligt forhold til slik og søde sager.

Og mine unger kan sagtens selv sige fra.

Vi er slet ikke hysteriske. De får også sukker på havregrøden og har altid fået det. Og mine unger er helt Igennem normale, vægtmæssigt.

*Camilla

lige præcis - jeg kan blive DÅRLIG af at se på det..

Endda når vi er ved mine forældre - kaster min brors drenge sig over det som GRIPPE - Så fjerne moderen det sku  hmm TAK fordi vi ANDRE nu heller ikke må få

Anmeld

20. november 2011

Anonym trådstarter

rikkeregnbue skriver:

Synes selv folk er liiiidt for sippede omkring det med slik og chokolade.  Mit barn til den tid må mere end gerne smage, hvis hun da ender med at give udtryk for det. Og selvfølgelig ikke med det samme når hun nu er her! Men fx. til hendes 1 års fødselsdag eller noget, vil jeg da ikke nægte hende og smage på chokolade og lagkage osv.

Synes det er værre at give panodil til et barn. Men tja, det er jo hver sin mening

selvfølgelig skal de sku da smage lagkage til deres 1. fødselsdag..

Anmeld

20. november 2011

wamse

Jeg ser ikke folk som sippede, men vi har alle forskellige værdier og holdninger, og lever derefter.

Vi spiser slik når vi har lyst, og jeg giver panodil junior når jeg synes det er nødvendigt. Der ligger ikke nogle større tanker bag det.

Anmeld

20. november 2011

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Jeg er enig med "alt med måde" - vores børn skal ikke have slik de første par år, men når de bliver lidt større skal de da have lov at smage ind imellem og en chokolade-julekalender er da et must; det var da noget af det mest hyggelige da man var lille 

Jeg er helt af samme opfattelse hvad angår f.eks. panodiler; de skal altså kun bruges til børn når det er absolut nødvendigt - og da slet ikke forebyggende 

jo jo det gør de....

Jeg har aldrig givet min på 11 måneder panodil -

ved SLEMME smerter er det oki..

Men ved feber........   - DET er da netop dér man skal lade kroppen tage sin kamp om at blive rask og stærk....

Intet under børn er syge konstant - når feberen bare slås ned - nogle dage senere afsted i VS/BP/BH igen LIGE klar til at tage nye virusser til sig

Anmeld

20. november 2011

3rollinger

Anonym skriver:

chokolade kalender er FY

Kage er FY

Sodavand er FY

Is er FY

Jeg vil sige det sådan at vi alle er forskellige og det ene behøves ikke at være bedre end det andet.

Jeg er en af dem der har et ret afslappet forhold til slik og søde sager, men derfor ser jeg ikke "de andre" som sippede. De har nogen andre værdier og dem respektere jeg, ligeså vel som jeg forventer at de respekterer mine værdier. Vi gør jo alle bare hvad vi mener er bedst for vores børn, ligeså vel som vi alle har hver vores baggrund som sikkert har haft en vis indflydelse på vores valg.

Og det hele afhænger af øjnene der ser. Bare i vores lille familie, hvor jeg som sagt synes vi har et ret afslappet forhold til slik og søde sager, mens min mand synes vi er ret strikse. Dvs vi siger aldrig nej hvis nogen byder, men vi farer heller ikke ud og køber hver dag.

Vi har ikke en fast slikdag, men hvis muligheden byder sig må de altid spise slik.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.