Fordele og ulemper ved at gifte sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2011

SussieThyssen

Lou87 skriver:

Der er ingen beviser for nogen af os ejer noget enkeltvis..
Bilen er fælles. Såå..

Bare utroligt at hvis man gifter sig man næsten er værre stillet, hmm..

Jamen det er du da ikke..jeg forstår ikke rigtigt hvad du mener

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2011

Lou87

SussieThyssen skriver:

Jamen det er du da ikke..jeg forstår ikke rigtigt hvad du mener

jamen jeg ku forstå på tråden man ska forsørge hinanden hvis man feks blir syg eller arbejdsløs..
er da medlem af a kasse, men hvis man feks ender med de lukker kassen, lyder det som om man er på røven ?

Anmeld

20. november 2011

SussieThyssen

Lou87 skriver:

jamen jeg ku forstå på tråden man ska forsørge hinanden hvis man feks blir syg eller arbejdsløs..
er da medlem af a kasse, men hvis man feks ender med de lukker kassen, lyder det som om man er på røven ?

Det kommer jo an på hvor høj en intægt man har.

Der er masser af folk der er gift hvoraf den ene får kontanthjælp og den anden arbejder.

Jeg har også selv været på kontanthjælp medens min mand arbejdede, og det var helt og aldeles indtægtbestemt.

Anmeld

20. november 2011

Lou87

SussieThyssen skriver:

Der er masser af folk der er gift hvoraf den ene får kontanthjælp og den anden arbejder.

Jeg har også selv været på kontanthjælp medens min mand arbejdede, og det var helt og aldeles indtægtbestemt.

Hmm nå oki

Anmeld

20. november 2011

kirsti

pvejsen skriver:

Jeg synes så, det er rimeligt, at man skal forsørge hinanden, når man er et par. Jeg synes faktisk forsørgerpligten burde kunne indføres, når man havde boet sammen i x antal år og ikke kun ved ægteskab.
Enhver, der er i arbejde, har mulighed for at melde sig i en a-kasse og på den måde undgå kontanthjælpssystemet, hvis man bliver ledig.  Det koster penge, ja, men det gør andre forsikringer også. Kontanthjælp er og bør være sidste mulighed

Problemet opstår når du falder for 2 års grænsen og dem ser vi en del af pt

Anmeld

20. november 2011

kirsti

SussieThyssen skriver:

Ja det er da ondtægtsbestemt men det er jo ik meget ægtefæller kan tjene. Er man forsørger må ægtefællen maks tjene 26488 brutto er man ikke forsørger ligger den på ca 21000 brutto tjener ægtefællen mindre end ovenstående kan man få differencen mellem hvad ægtefællen tjener og ovenstående satser

Anmeld

20. november 2011

-Sigrid-

kirsti skriver:

Det gælder kun kontanthjælp i dagpengesystemet kigger de ikke på om du er gift

Så er man på barsel går det ikke helt galt at gifte sig? 

Anmeld

20. november 2011

SussieThyssen

kirsti skriver:

Ja det er da ondtægtsbestemt men det er jo ik meget ægtefæller kan tjene. Er man forsørger må ægtefællen maks tjene 26488 brutto er man ikke forsørger ligger den på ca 21000 brutto tjener ægtefællen mindre end ovenstående kan man få differencen mellem hvad ægtefællen tjener og ovenstående satser

Næ..de sætter det jo ud fra at man SKAL kunne klare sig for en fælles indtægt der svare til hvad to ikke gifte kontanthjælpsmodtagere ville få efter skat m.v.

Det er barskt, men der er jo også et formål med det.
Selvom man jo nok kan synes at det er hul i hovedet, at ægteskab skal være den ting der afgør det

Anmeld

20. november 2011

kirsti

-Sigrid- skriver:

Så er man på barsel går det ikke helt galt at gifte sig? 

Jo hvis du modtager kontanthjælp men ellers ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.