Fordele og ulemper ved at gifte sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2011

chael

samantha1986 skriver:

Vi har snakket om at blive gift på rådhuset inden den lille kommer. Kirkebrylluppet skal først stå til juni 2013.

Men vi kunne egentlig godt tænke os at høre hvilke fordele og ulemper der vil være ved at blive gift. Altså både praktisk men også økonomisk.

Kæresten er lønmodtager og jeg er studerende.

Hvis I ejer noget, så er det gost mod at sikre ungerne.

Hvis en af jer mister et job, eller står uden arbejde efter studie, ja så har man forsørger pligt over for hinanden, og kan derfor ikke få noget hjælp fra det offentlige.

Der er sikkert mange andre gode grunde, men det er lige de 2 negative og positive jeg kan komme i tanke om

*Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

Dinna88

Georgia skriver:

Men i en A-kasse, skal man der ikke have optjent masser af timer for overhovedet at kunne få det også?

Øhhhh! Jo, det er meget muligt sådan det er (Jeg er ikke medlem af en endnu, af forskellige årsager)  Men nu er TS så medlem af en.

Anmeld

19. november 2011

samantha1986

kirsti skriver:

Nej jeg skal ik nyde noget ihvert fald. Jeg har både folk hvor a-kassen og sygedagpenge har lukket kassen for og hele deres økonomi ligger jo i ruiner

Et eller andet sted er det egentlig dårligt at det skal være sådan. Fordi folk der elsker hinanden vil jo gerne giftes, og så kan man risikere at komme i en situation hvor man ikke kan få noget som helst hjælp, bare fordi man valgte at gifte sig

Anmeld

19. november 2011

samantha1986

chael skriver:

Hvis I ejer noget, så er det gost mod at sikre ungerne.

Hvis en af jer mister et job, eller står uden arbejde efter studie, ja så har man forsørger pligt over for hinanden, og kan derfor ikke få noget hjælp fra det offentlige.