Fordele og ulemper ved at gifte sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.734 visninger
38 svar
0 synes godt om
19. november 2011

samantha1986

Vi har snakket om at blive gift på rådhuset inden den lille kommer. Kirkebrylluppet skal først stå til juni 2013.

Men vi kunne egentlig godt tænke os at høre hvilke fordele og ulemper der vil være ved at blive gift. Altså både praktisk men også økonomisk.

Kæresten er lønmodtager og jeg er studerende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

Dinna88

Der må være nogle fordele i forhold til forsikring af børn osv.

Men en ulempe er i hvert fald, at hvis ikke man er medlem af en a-kasse, så kan man ikke få økonoimsk støtte (kontanthjælp) hvis man bliver arbejdsløs

Anmeld

19. november 2011

samantha1986

Dinna88 skriver:

Men en ulempe er i hvert fald, at hvis ikke man er medlem af en a-kasse, så kan man ikke få økonoimsk støtte (kontanthjælp) hvis man bliver arbejdsløs

Jeg står heldigvis i en akassen i forbindelse med min uddannelse.

Men ja tænker også at der i forhold til børn er nogle fordele.

Anmeld

19. november 2011

Georgia

Dinna88 skriver:

Men i en A-kasse, skal man der ikke have optjent masser af timer for overhovedet at kunne få det også?

Anmeld

19. november 2011

samantha1986

Georgia skriver:

Men i en A-kasse, skal man der ikke have optjent masser af timer for overhovedet at kunne få det også?

Der er jo nogle andre regler når du er studerende og står medlem af en akassen. Jeg kan få når jeg er udlært og ikke kan finde noget job. Ellers skal man have optjent et hvis antal timer.

Anmeld

19. november 2011

kirsti