Fordele og ulemper ved at gifte sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.734 visninger
38 svar
0 synes godt om
19. november 2011

samantha1986

Vi har snakket om at blive gift på rådhuset inden den lille kommer. Kirkebrylluppet skal først stå til juni 2013.

Men vi kunne egentlig godt tænke os at høre hvilke fordele og ulemper der vil være ved at blive gift. Altså både praktisk men også økonomisk.

Kæresten er lønmodtager og jeg er studerende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

Dinna88

Der må være nogle fordele i forhold til forsikring af børn osv.

Men en ulempe er i hvert fald, at hvis ikke man er medlem af en a-kasse, så kan man ikke få økonoimsk støtte (kontanthjælp) hvis man bliver arbejdsløs

Anmeld

19. november 2011

samantha1986

Dinna88 skriver:

Men en ulempe er i hvert fald, at hvis ikke man er medlem af en a-kasse, så kan man ikke få økonoimsk støtte (kontanthjælp) hvis man bliver arbejdsløs

Jeg står heldigvis i en akassen i forbindelse med min uddannelse.

Men ja tænker også at der i forhold til børn er nogle fordele.

Anmeld

19. november 2011

Georgia

Dinna88 skriver:

Men i en A-kasse, skal man der ikke have optjent masser af timer for overhovedet at kunne få det også?

Anmeld

19. november 2011

samantha1986

Georgia skriver:

Men i en A-kasse, skal man der ikke have optjent masser af timer for overhovedet at kunne få det også?

Der er jo nogle andre regler når du er studerende og står medlem af en akassen. Jeg kan få når jeg er udlært og ikke kan finde noget job. Ellers skal man have optjent et hvis antal timer.

Anmeld

19. november 2011

kirsti

Jeg er sagsbehandler på kontanthjælpsområdet og jeg skal aldrig giftes af flg grunde: bliver du syg og ryger på sygedagpenge falder rigtig mange for varighed efter 1år og så er eneste forsørgelse kontanthjælp. Bliver du vurderet ikke uarbejdsdygtig i ethvert erhverv så hedder det kontanthjælp og det kan være efter få mdr på sygedagpenge og igen hedder den kontanthjælp. I a-kassen lukker de udbetalingen efter 2 år igen kontanthjælp og sidst men ikke mindst er der kontanthjælp hvis du ik er i a-kasse. Risikoen for en dag at ryge på kontanthjælp er der altså for alle. Er du gift kan du ingen kontanthjælp få hvis din ægtefælle tjener to gange satsen hvilket ca er 27000 brutto tjener ægtefællen f eks 24000 brutto kan man få 3000 brutto. Får begge kontanthjælp er der loftet hvilket betyder at der er et maks beløb man kan få tilsammen og heri regnes f.eks boligstøtte, friplads og lign med. hvis f.eks en af parterne ikke deltager i det kommunen beder om kan begges hjælp lukkes. Her får vi bare lavet testamente så vi står som hvis vi var gift

Anmeld

19. november 2011

samantha1986

kirsti skriver:

Jeg er sagsbehandler på kontanthjælpsområdet og jeg skal aldrig giftes af flg grunde: bliver du syg og ryger på sygedagpenge falder rigtig mange for varighed efter 1år og så er eneste forsørgelse kontanthjælp. Bliver du vurderet ikke uarbejdsdygtig i ethvert erhverv så hedder det kontanthjælp og det kan være efter få mdr på sygedagpenge og igen hedder den kontanthjælp. I a-kassen lukker de udbetalingen efter 2 år igen kontanthjælp og sidst men ikke mindst er der kontanthjælp hvis du ik er i a-kasse. Risikoen for en dag at ryge på kontanthjælp er der altså for alle. Er du gift kan du ingen kontanthjælp få hvis din ægtefælle tjener to gange satsen hvilket ca er 27000 brutto tjener ægtefællen f eks 24000 brutto kan man få 3000 brutto. Får begge kontanthjælp er der loftet hvilket betyder at der er et maks beløb man kan få tilsammen og heri regnes f.eks boligstøtte, friplads og lign med. hvis f.eks en af parterne ikke deltager i det kommunen beder om kan begges hjælp lukkes. Her får vi bare lavet testamente så vi står som hvis vi var gift

Altså vi skal under alle omstændigheder giftes i 2013. Det er fastlagt. men ja kan da godt se der er en masse ulemper, men satser da ikke på at jeg skulle på kontanthjælp nogensinde. Har min akassen, og har forskellige drømme til mit liv, selvfølgelig kan jeg ikke vide om det kan lade sig gøre, men vil gøre alt for det.

Anmeld

19. november 2011

Georgia

kirsti skriver:

Shit, tør da snart ikke at blive gift

Anmeld

19. november 2011

kirsti

samantha1986 skriver:

Altså vi skal under alle omstændigheder giftes i 2013. Det er fastlagt. men ja kan da godt se der er en masse ulemper, men satser da ikke på at jeg skulle på kontanthjælp nogensinde. Har min akassen, og har forskellige drømme til mit liv, selvfølgelig kan jeg ikke vide om det kan lade sig gøre, men vil gøre alt for det.

Problemet opstår for mange det øjeblik sygedagpenge lukker kassen og folk stadig er syge og derfor ik kan arbejde. Der bliver lukker rigtig mange på den måde og som ingen penge kan få i kontanthjælp fordi de er gift

Anmeld

19. november 2011

kirsti

Georgia skriver:

Shit, tør da snart ikke at blive gift

Nej jeg skal ik nyde noget ihvert fald. Jeg har både folk hvor a-kassen og sygedagpenge har lukket kassen for og hele deres økonomi ligger jo i ruiner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.