Hjælp mig lige her piger! Hvad ville I sige til....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2011

Baby2010/2013

Lukasmor skriver:

det synes jeg er en god ide. og hvis han siger at det er fordi at han ikke synes det gør noget at han smagte kaffe, så skal han alligevel støtte op om dig. Min kæreste støtter altid op om mig når jeg siger noget jeg ikke bryder mig om, og ind imellem kommer han mig endda også i forkøbet fordi han ser noget som han ved at jeg ikke vil have. Det er rart at man ikke skal være den sure svigerdatter altid

Lige mine ord, gid min mand gjorde det samme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

Baby2010/2013

KittyMaMa skriver:

- For mig handler det ikke om, om kaffe er sundt for børn eller ej, - dér hvor kæden springer for mig, er der hvor andre overtræder mine og min mands grænser, og gør/giver min søn noget vi ikke vil have. Det synes jeg på ingen måde er okay. 

Min svingermor gjorde det samme (ikke af et ondt hjerte), - hun gav vores dengang 2-årige lov til at smage på sin vin (!!!!?!???), - inden hverken min mand eller jeg nåede at reagere, gav hun ham glasset. Han kvitterede dog selv med at kaste op ud over hende, og min mand blev rigtig gal, og hun meget flov. Så der behøvede jeg ikke at argumentere overfor hende om min holdning til børn og alkohol... Min pointe blev udlevet live in action! 

Men jeg vil lige indskyde, at jeg på ingen måde kan forstå hvorfor folk er så forhippet på at børn skal smage alt muligt, - fordi som de siger, - der sker jo ikke noget. Men hvad godt kommer der ud af det? Hvis behov er det der stilles, børnens eller de voksnes?Kaffe, sukker i voldsomme mængder og alkohol, - det forstår jeg ikke, - ikke at jeg fordømmer folk der har en anden mening, men jeg vil altså selv have lov at bestemme på mit og mit barns vejne!

/Katja 

Du har helt ret! Det er også det der kan gøre mig meget fortvivlet og ikke mindst irriteret i allehøjste grad! Det er der jeg igen ikke føler at man er respekteret som mor og at de tillader sig at have skyklapper på!

Anmeld

19. november 2011

lukasmor

BabyDec2010 skriver:

Lige mine ord, gid min mand gjorde det samme

Tror du ikke også at Han gør det hvis du siger det til ham?

Anmeld

19. november 2011

dpb

BabyDec2010 skriver:

...hvis jeres svigerfar bliver taget I pludselig at give jeres barn på 10,5 måned kaffe?

Jeg blev vred og sagde "du må sku da ikke sidde og gi ham kaffe", hvor han derefter svarer, "arh det sker der da ikke noget ved, det var ikke så meget"! Siger det til ham igen, at det skal han ikke, men viser mig på ingen måde nogen respekt, og vender ligesom "ryggen" til mig!

Overreagererede jeg? Hvordan ville i reagerer??

og jeg syntes mine svigerforældre er trælse til tider  

Man giver da ikke et så lille barn kaffe!! sær idé... der havde jeg nok også fået sagt at det ville jeg absolut ikke se igen!!

Og at han så ydermere ignorere dig på den måde og slet ikke respektere din holdning er bare ikke OK!!

Kan godt forstå dig at du bliver frustreret over ham... for han virker som om han slet ikke har respekt for jeres grænser

Syntes ikke du overreagerede...

Qnuz

Anmeld

20. november 2011

Baby2010/2013

Lukasmor skriver:

Tror du ikke også at Han gør det hvis du siger det til ham?

Jo, har også lige taget en snak med ham, det var ikke nemt og få sevet ind, men jeg tror han forstår hvad jeg mener

Anmeld

20. november 2011

Baby2010/2013

dpb skriver:

og jeg syntes mine svigerforældre er trælse til tider  

Man giver da ikke et så lille barn kaffe!! sær idé... der havde jeg nok også fået sagt at det ville jeg absolut ikke se igen!!

Og at han så ydermere ignorere dig på den måde og slet ikke respektere din holdning er bare ikke OK!!

Kan godt forstå dig at du bliver frustreret over ham... for han virker som om han slet ikke har respekt for jeres grænser

Syntes ikke du overreagerede...

Qnuz

Ja det er da en underlig tanke pludselig at få, jamen lad os da lige lade en knap 11 mdr. gammel baby smage på kaffe, haha ja det var sjovt! Jamen for dælen, hvad fik han så ud af det tænker man.

Tak for støtten ikke mindst

Anmeld

20. november 2011

FruStolpe

BabyDec2010 skriver:

...hvis jeres svigerfar bliver taget I pludselig at give jeres barn på 10,5 måned kaffe?

Jeg blev vred og sagde "du må sku da ikke sidde og gi ham kaffe", hvor han derefter svarer, "arh det sker der da ikke noget ved, det var ikke så meget"! Siger det til ham igen, at det skal han ikke, men viser mig på ingen måde nogen respekt, og vender ligesom "ryggen" til mig!

Overreagererede jeg? Hvordan ville i reagerer??

Børn og kaffe hørre ikke sammen. Men derfor kan man jo godt sige det på en ordenlig måde

Her ville vi aldrig stå i situationen, da begge sæt bedster altid spørger før de giver "nye" ting.

Men selvfølgelig skal han respektere at poden ikke må få kaffe, det siger jo sig selv.

Carina

Anmeld

20. november 2011

lukasmor

BabyDec2010 skriver:

Jo, har også lige taget en snak med ham, det var ikke nemt og få sevet ind, men jeg tror han forstår hvad jeg mener

Nå det var godt håber det siver ind hos din svigerfar også så

Anmeld

21. november 2011

Benjamins'mor

Jeg ville nu ikke tage det så tungt, altså min søn har også smagt et lille nip til noget kaffe, ville sige det var noget andet hvis han drak sådan rigtigt meget. Men smage, det synes jeg bestemt ikke der er noget galt i.

Anmeld

21. november 2011

Muhmi

Jeg ville også blive "sur-agtig"... Herhjemme drikker vi meget kaffe, men Silas har ikke smagt på det og jeg mener ikke at han har behov for dette endnu... Han skal nok smage på det, på et tidspunkt, men det er mig og hans far der bestemmer hvornår...

Din svigerfar har jo ligesom mange andre fra den generation gjort hvad han mente bedst og hyggeligst... Min far gav mig da både kaffe og øl og andre ting jeg kunne smage på... Og ja jeg har ikke taget skade

Men jeg kan godt forstå du bliver sur når han ikke siger undskyld....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.