Hjælp mig lige her piger! Hvad ville I sige til....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2011

Baby2010/2013

Nadia&Daniel skriver:

Jeg er tilgengæld spændt på juleaften - vi har allerede lavet regler hjemme, og støtter hinanden 112% op i dem.. Så nu må vi se hvad de siger og gør..

Ja det bliver spændende. Så er det bare med at holde hende mandsopdækket hehe...ej jeg håber at de respekterer jeres ønske, for det ville være meget dumt af dem ikke at gøre!

Vi skal holde jul herhjemme med visgermekanikken, så jeg tror måske også lige jeg skal tale med manden om regler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

Mor-til-asta-09

BabyDec2010 skriver:

...hvis jeres svigerfar bliver taget I pludselig at give jeres barn på 10,5 måned kaffe?

Jeg blev vred og sagde "du må sku da ikke sidde og gi ham kaffe", hvor han derefter svarer, "arh det sker der da ikke noget ved, det var ikke så meget"! Siger det til ham igen, at det skal han ikke, men viser mig på ingen måde nogen respekt, og vender ligesom "ryggen" til mig!

Overreagererede jeg? Hvordan ville i reagerer??

Det var ikke noget jeg havde sagt noget til.. Tror endda jeg selv kunne finde på det.. Som han siger, det sker der jo ikke noget ved.

Anmeld

19. november 2011

Baby2010/2013

Lukasmor skriver:

Nej det kan jeg sgu godt forstå!
Synes din kæreste bør støtte dig her så du ikke bliver bussemanden

Håber de kommer til fornuft så de kan få lov at passe jeres dreng UDEN at i skal gå og være bekymret

Ja det syntes jeg faktisk også han skulle have gjort og det skuffer mig. Tror måske lige jeg skal tage mig en lille snak med ham og spørge hvorfor han ikke reagerede

Anmeld

19. november 2011

gonefishing

BabyDec2010 skriver:

...hvis jeres svigerfar bliver taget I pludselig at give jeres barn på 10,5 måned kaffe?

Jeg blev vred og sagde "du må sku da ikke sidde og gi ham kaffe", hvor han derefter svarer, "arh det sker der da ikke noget ved, det var ikke så meget"! Siger det til ham igen, at det skal han ikke, men viser mig på ingen måde nogen respekt, og vender ligesom "ryggen" til mig!

det er dig der er moderne, det er dig (og din mand/kæreste) der bestemmer hvad hun skal spise.

Altså det er lidt det samme som min mor (til tider), "ejjj der sker da ikke noget ved at hun får sukker på" - "ehhh mor, hun skal i seng om 30 min! tror du selv det gør godt", men inden man når til orderet "tror du selv.." sidder babymusen og slikker på en chokoladebar!!! ojjjj 

Anmeld

19. november 2011

Baby2010/2013

Flodkilling skriver:

det er dig der er moderne, det er dig (og din mand/kæreste) der bestemmer hvad hun skal spise.

Altså det er lidt det samme som min mor (til tider), "ejjj der sker da ikke noget ved at hun får sukker på" - "ehhh mor, hun skal i seng om 30 min! tror du selv det gør godt", men inden man når til orderet "tror du selv.." sidder babymusen og slikker på en chokoladebar!!! ojjjj 

Hehe ja, så kan man godt regne med en bebs med krudt i r*ven

Men sjovt det ikke bliver accepteret ikk!

Anmeld

19. november 2011

lukasmor

BabyDec2010 skriver:

Ja det syntes jeg faktisk også han skulle have gjort og det skuffer mig. Tror måske lige jeg skal tage mig en lille snak med ham og spørge hvorfor han ikke reagerede

det synes jeg er en god ide. og hvis han siger at det er fordi at han ikke synes det gør noget at han smagte kaffe, så skal han alligevel støtte op om dig. Min kæreste støtter altid op om mig når jeg siger noget jeg ikke bryder mig om, og ind imellem kommer han mig endda også i forkøbet fordi han ser noget som han ved at jeg ikke vil have. Det er rart at man ikke skal være den sure svigerdatter altid

Anmeld

19. november 2011

Troldemommi

Jeg var sgu også blevet sur :-(

Anmeld

19. november 2011

merethe

Profilbillede for merethe
BabyDec2010 skriver:

Jeg ville blive meget gal og ville nok reagere på samme måde som dig. børn har ikke godt af kaffe det er alt for hårdt for deres fordøjelsessystem

Anmeld

19. november 2011

KittyMaMa

- For mig handler det ikke om, om kaffe er sundt for børn eller ej, - dér hvor kæden springer for mig, er der hvor andre overtræder mine og min mands grænser, og gør/giver min søn noget vi ikke vil have. Det synes jeg på ingen måde er okay. 

Min svingermor gjorde det samme (ikke af et ondt hjerte), - hun gav vores dengang 2-årige lov til at smage på sin vin (!!!!?!???), - inden hverken min mand eller jeg nåede at reagere, gav hun ham glasset. Han kvitterede dog selv med at kaste op ud over hende, og min mand blev rigtig gal, og hun meget flov. Så der behøvede jeg ikke at argumentere overfor hende om min holdning til børn og alkohol... Min pointe blev udlevet live in action! 

Men jeg vil lige indskyde, at jeg på ingen måde kan forstå hvorfor folk er så forhippet på at børn skal smage alt muligt, - fordi som de siger, - der sker jo ikke noget. Men hvad godt kommer der ud af det? Hvis behov er det der stilles, børnens eller de voksnes?Kaffe, sukker i voldsomme mængder og alkohol, - det forstår jeg ikke, - ikke at jeg fordømmer folk der har en anden mening, men jeg vil altså selv have lov at bestemme på mit og mit barns vejne!

/Katja 

Anmeld

19. november 2011

gonefishing

BabyDec2010 skriver:

Hehe ja, så kan man godt regne med en bebs med krudt i r*ven

Men sjovt det ikke bliver accepteret ikk!

det er en anden skole. mine bedsteforældre (hvis de var i live) ville aldrig forstå hvorfor de ikke kunne sidde og ryge så hele rummet var tykt af røg, mens bebsen var på besøg. Dengang ville det helt klart hedde sig "jamen vi tog jo ikke skade af det, og vi levede i en tid hvor vores legetøj var en dåse makral"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.