Alle de ting man ikke bør/må sige når man er mor..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2011

Maria-s

Øhhhhmmmm jeg er lige med her når der nu ikke må dømmes!...

*Ja jeg kan have lyst til at mase dig fast til madressen i din seng når du rejser dig op for 100'ende gang og skriger, når det er langt over din sengetid!

* Ja jeg jeg har tænkt på at tape sutten fast til din mund, så jeg var fri for at rejse mig gfra min seng hvert 10. min. når det nu er meningen at vi BEGGE skal sove om natten!

* Ja jeg har drukket et glas vin om aftnen mens jeg ammede (altså ikke IMENS, men i perioden jeg ammede! )

* Ja jeg ser fjernsyn mens N er i stuen

* Ja min kæreste har givet vores knap 8 mdr gamle søn flødebolle hvilket nu har resulteret i at ungen HUNGRE efter at få lov at smage hvis der kommer flødeboller frem! og JA han får lov at smage igen!

* Ja jeg har sagt HOLD NUUUUU KÆFT! til min søn få gange i afmagt efter han har grædt i flere dage og mange timer i streg og jeg ikke kan huske hvornår jeg sidst sov??! og JA jeg har været ved at tude bagefter fordi jeg følte mig som en DÅRLIG mor bagefter!

* Ja jeg har givet min søn sutten efter jeg har haft tabt den og tænkt; er der ikke noget med en 3 sekunders regel???

* Ja jeg har engang ladet ham ligge på sofaen "alene" jeg var i køkkenet som hænger sammen med stuen, hvor han så faldt ned!

Hmmm der er sgu sikkert maaaange andre, men der var der da lige nogen af dem

Jeg ELSKER min søn over alt på jorden og jeg vil gå til verdens ende for ham!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

Isabella_mor

hvad er det for noiget det der med at nogle tror de skal underholde sine børn 24/7... Villads får lov til at lege rundt hvor det passer ham., der er ikke noget han ikke må pille i... så han elsker tit at sidde på værelset alene og bare lege med sine ting uden at dumme mor kommer og sidder og vil lege. det gider han faktisk ikke..

ting har jeg da også gjort..

* jeg har ladet ham græde lidt selv hvis jeg bare har været totalt flad.

* Jeg har givet ham en masse legetøj i sengen så mor lige kunne få 10 minutter ekstra at sove i..

* Jeg har haft lyst til at smide ham ud fra altanen når han er EKSTREM træls. mest da han var helt lille og græd uden at det var til at trøste ham... men jeg har fået en riemlig god tålmodighed med ham nu.

* jeg kommer nogengange til at grine hvis han falder og slår sig.. og det er altså ikke noget jeg gør fordi at jeg syntes det er sjovt. jeg syntes det er hamrende synd for ham, men det er bare den måde jeg reagere på og jeg HADER det for jeg kan virkelig ikke styre det.

* jeg har også sagt HOLD NU KÆFT, lidt for højt... og det er jeg ikke stolt af..

det er måske ikke så grove ting, men jeg har nu heller ikke lyst til at 

jeg gider ikke at gå og overvåge ham hele tiden. han har råderum over sig selv. altså han kravler frit rundt og leger som det passer ham. han ved jeg er lige her og jeg går ingen steder.. så den der med at sidde på computeren mens ungen leger. det gør jeg sgu tit.. jeg tror min knægt ville blive sindssyg af at jeg skulle sidde og lege med ham hele tiden. han trives bedst med at sidde og lege med tingene selv.. så læser jeg en bog med ham eller sådan noget..  han er meget lig sin far, det der med helst at ville sidde og fordybe sig i noget legetøj og udforske det uden at nogen blander sig..

og så har han også smagt pålægschokolade... og chips.. 

Anmeld

19. november 2011

Hasselnødden

Maria-s skriver:

Øhhhhmmmm jeg er lige med her når der nu ikke må dømmes!...

*Ja jeg kan have lyst til at mase dig fast til madressen i din seng når du rejser dig op for 100'ende gang og skriger, når det er langt over din sengetid!

* Ja jeg jeg har tænkt på at tape sutten fast til din mund, så jeg var fri for at rejse mig gfra min seng hvert 10. min. når det nu er meningen at vi BEGGE skal sove om natten!

* Ja jeg har drukket et glas vin om aftnen mens jeg ammede (altså ikke IMENS, men i perioden jeg ammede! )

* Ja jeg ser fjernsyn mens N er i stuen

* Ja min kæreste har givet vores knap 8 mdr gamle søn flødebolle hvilket nu har resulteret i at ungen HUNGRE efter at få lov at smage hvis der kommer flødeboller frem! og JA han får lov at smage igen!

* Ja jeg har sagt HOLD NUUUUU KÆFT! til min søn få gange i afmagt efter han har grædt i flere dage og mange timer i streg og jeg ikke kan huske hvornår jeg sidst sov??! og JA jeg har været ved at tude bagefter fordi jeg følte mig som en DÅRLIG mor bagefter!

* Ja jeg har givet min søn sutten efter jeg har haft tabt den og tænkt; er der ikke noget med en 3 sekunders regel???

* Ja jeg har engang ladet ham ligge på sofaen "alene" jeg var i køkkenet som hænger sammen med stuen, hvor han så faldt ned!

Hmmm der er sgu sikkert maaaange andre, men der var der da lige nogen af dem

Jeg ELSKER min søn over alt på jorden og jeg vil gå til verdens ende for ham!

3 sekunders regel?  Hvad er det?

Anmeld

19. november 2011

LilleLene

Som kommende mor er det bare SÅ RART at se at i andre også er menneskelige

Nu hvor jeg har en kat, der opfører sig LIGESOM et spædbarn (det ligger til racen)
Når han har skreget om natten, ville have mad og vand, er jeg da ikke sprunget ud ag sengen med det samme, og har tænkt at det vil jo være det samme når jeg får en baby.
Det er bare fantastisk jeg ikke er den eneste der tænker sådan, og at børn godt kan ligge og klynke, uden man styrter hen til dem

SUPER tråd ( selvom jeg ikke har børn endnu )

Anmeld

19. november 2011

Maria-s

Hasselnødden skriver:

3 sekunders regel?  Hvad er det?

hehe kender du ikke den?? hvis en ting har været på jorden i mindre en 3 sekender, så gælder det ikke at den/ det har været på jorden!

Anmeld

19. november 2011

Hasselnødden

Maria-s skriver:

hehe kender du ikke den?? hvis en ting har været på jorden i mindre en 3 sekender, så gælder det ikke at den/ det har været på jorden!

Nåeh... ja men regler er indimellem til at for at blive brudt...  godt jeg ikke har hørt om den.

Anmeld

19. november 2011

Ansemusen

BEFRIELSE!!!!!  

Jeg tænkte at min søn var grim ved fødslen, fordi han var lidt trykket (fandt efterfølgende ud af, at det var meget mindre end spædbørn normalt er ved fødslen) og jeg blev bange for at han ville blive et grimt barn

Jeg fik en fødselsdepression og var så angst for at komme til at gøre skade på ham (hvilket jeg selvfølgelig aldrig har gjort!)

Min kæreste måtte stå op om natten, når ikke det handlede om amning, fordi jeg havde så stort et søvnbehov pga. min fødselsdepression - følte (og føler mig af og til stadig) som verdens ringeste Mor!

Jeg elskede ham først rigtigt efter 4-6 uger, havde dog moderfølelser og stor beskyttertrang (siden er kærligheden voksen og voksen med lynets hast, og han er mit livs lys ).

Jeg har sagt hold kæft til ham og 'ÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHH', når jeg har været helt udkørt (heldigvis aldrig råbt - så vidt jeg husker...  Meget går jo tabt i de søvnløse måneder *griner*).

Jeg har aldrig lyst til at hente ham tidligt fra dagpleje, da jeg elsker at have et par timer til mig selv HELT ALENE efter skole, inden jeg henter ham (men på den anden side, han skal jo lige sove, vågne og have frugt, og så er han der en halv time til en time derefter, så det går jo nok - og jeg er ALTID glad for at se ham og få hans fantastiske krammere ).

Jeg saaaavner kærestetid - en hel weekend, hvor han kan blive passet hos sine bedsteforældre, er noget jeg drømmer om og ser frem til  (han er halvandet og har sovet ude et par gange en enkelt nat, fordi vi har skulle noget).

Og så synes jeg det er rigtig rigtig svært med den dårlige samvittighed EVIGT OG ALTID  Jeg laver ikke andet end at have dårlig samvittighed over alting - jeg får dårlig samvittighed den weekenddag, hvor det er min tur til at sove længe, jeg får dårlig samvittighed hvis jeg har sovet længe og også skal i bad senere. Jeg får dårlig samvittighed, hvis jeg laver noget andet end at lege med/kigge på ham, når han er der (gør det dog alligevel, da man jo bliver nødt til det, og fordi min fornuft siger mig, at det er okay).
Alt i alt er jeg bare rigtig bange for ikke at slå til som Mor, bange for ikke at gøre det helt godt nok.

Men alle siger jeg gør det fantastisk, og jeg ved det jo også godt inderst inde, men frygten er bare så stor - han er jo det vigtigste for mig i denne verden, og jeg ønsker at det skal gå ham så godt i livet som overhovedet muligt. Det er til tider skræmmende at have en så stor del af ansvaret for!!!

Men åh hvor jeg elsker ham, og hvor jeg ikke ville undvære ham for noget som helst - han var/er depressionen, angsten, frygten, tårerne, den manglende søvn, de ømme bryster, lugten af sur mælk, de mange strækmærker, manglende kærestetid, manglende overskud til sex...... værd - Han er ALT værd!!!!

Mange knus til alle I andre SEJE mødre - I gør det rigtig godt og det er okay også at bevare sig selv, selvom man er blevet Mor (vi kunne godt lære noget af de kære fædre, som lader til at have fundet balancen en del bedre... )!

Anmeld

20. november 2011

lycly

Toshiba skriver:

Man MÅ godt sige de ting....

Jeg siger hvad det passer mig

Ja, men nogle af de blikke der møder en, HVIS man siger disse ting, de kunne dræbe

Anmeld

20. november 2011

lycly

Mira0911 skriver:

Hvad pokker er der så forkert i at sige nej tak til mødregruppe? 

Jeg orker ikke mødregruppe.... 

Jeg synes ikke der er noget galt i det. Men min SP syntes tydeligvis ikke om det. Og af en eller anden årsag spørger folk altid: Nå, hvordan går det med mødregruppen? Fordi det åbenbart er en selvfølge at man skal gå i mødregruppe

Anmeld

20. november 2011

merle2010

haha, jeg vil også være med

ja jeg har fyldt hendes tremmeseng op med legetøj for at sove lidt længere

ja jeg har lagt hende på hendes legetæppe mens jeg slumrede på sofaen

ja jeg har givet hende guf for at få fred

jeg har også tabt hendes sut på gulvet og ikke lige gide at skylle den..

ja jeg har sat hende i hendes skråstol foran fjerneren for at kunne bade, spise, ordne flasker os.v.

men jeg elsker den lille tøs højere end alt andet.. hun er mit liv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.