Alle de ting man ikke bør/må sige når man er mor..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2011

lycly

Molly8 skriver:

Uhh, tør jeg? - Men du siger jo "ingen domme" så..

Ja, jeg syntes, det var fantastisk at føde

Nej, min 9 mdr. gamle søn er aldrig blevet passet ude

Ja, jeg tager ham op fra middagsluren, inden han begynder at græde

Ja, jeg laver det meste af hans mad selv fra bunden, gerne øko, og elsker at se ham spise det

Ja, jeg har nogle gange iklædt ham mærkevaretøj (og været flov over det)

Så dér...

Jeg har også nydt at læse "Dumme mor" og er vild med Rikkes klummer, så jeg er godt klar over, at noget af ovenstående netop er noget, hun tager afstand fra. Jeg går ud fra, at hvad man er flov over, handler rigtig meget om, hvem man omgås. Mødrene i min omgangskreds er stærke, selvstændige mødre, der indretter sig som det passer dem bedst. Det betyder, at jeg nogle gange har følt mig lidt for politisk korrekt og husmoder-agtig.

Og ja, gu' er det hårdt at være mor, især på alt for lidt søvn. Fantastisk at et lille tandløst smil ind imellem kan opveje det hele.

For ALLE mødre med alle vores fejl og mangler, styrker og talenter

Puha, det du skriver der, er det der kan give mig dårlig samvittighed Ej. Jeg tror du har ret i det med, at hvad man er flov over, kommer an på hvem man omgås

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

_-Kathrine-_

Uha... det var da en dejlig opmuntrende tråd (det trænger jeg virkelig til efter 1 1/2 måneds skrig og utilfredshed)

-Ja, jeg har bedt ham om at holde sin kæft mens han har skreget midt om natten for 10. gang
Ja, jeg har haft lyst til at kaste ham ud af vinduet og sælge ham billigt - mange gange
-Ja, jeg har siddet og gloet på Facebook, mens han har leget på gulvet
-Ja, jeg har røget en halv smøg, mens jeg ammede. Men FØJ!
-Ja, min søn har næsten kun mærketøj og jeg er pisse ligeglad med hvad folk tænker om det!!
-Ja, jeg kan godt lide at snakke om hvor dygtig min dreng er!

....Når det så er sagt, så har jeg jordens dejligste unge som begyndte at kravle igår, lige inden han fylder 7 måneder

Anmeld

18. november 2011

Toshiba

LunaLykke skriver:

Jeg sidder i øjeblikket og læser en bog der hedder "Dumme mor". Det er en samling af Rikke Haarbyes klummer fra søndagsavisen, som handler om livet som mor. Det virkelige liv som mor. Og jeg elsker den bog. Det er så skønt at blive bekræftet i, at man ikke er alene om at sidde og tænke og føle en masse, som man ikke må sige højt, fordi så er man ikke en "god" mor. Livet som mor er ikke ren fryd og gammen. Det er drønhårdt. Det er fakta. Men udadtil, vil alle gerne udstråle at de har fuldstændig styr på det, og masser af overskud. (Hvilket er med til at give alle os andre dårlig samvittighed)

Jeg blev lidt inspireret af bogen, og fik lyst til at lave en tråd, hvor vi kan komme ud med alle de ting vi går og føler. Men som er tabu at sige højt. Og jeg starter gerne.

Ja, jeg har nogen gange haft lyst til at kyle min datter ind i væggen når hun har grædt non stop.

Ja, jeg glemmer nogen gange at skifte hendes ble i flere timer.

Ja, jeg takkede nej til mødregruppe. 

Ja, jeg har sat min datter foran fjernsynet fordi jeg gerne ville lægge neglelak eller glatte hår.

Nej, jeg synes IKKE fødslen var en fantastisk oplevelse, det var forfærdeligt.

Og ved I hvad? Folk må dømme mig alt det de vil. JEG ved, at jeg er en god mor, JEG ved at jeg elsker mit barn højere end noget andet i livet. Men jeg ER ikke perfekt.

Så alle I fantastiske mødre, hvis I vil ud med noget, så er det tilladt her. Det er til gengæld IKKE tilladt at dømme nogen.

Man MÅ godt sige de ting....

Jeg siger hvad det passer mig

Anmeld

18. november 2011

lycly

_-Kathrine-_ skriver:

Uha... det var da en dejlig opmuntrende tråd (det trænger jeg virkelig til efter 1 1/2 måneds skrig og utilfredshed)

-Ja, jeg har bedt ham om at holde sin kæft mens han har skreget midt om natten for 10. gang
Ja, jeg har haft lyst til at kaste ham ud af vinduet og sælge ham billigt - mange gange
-Ja, jeg har siddet og gloet på Facebook, mens han har leget på gulvet
-Ja, jeg har røget en halv smøg, mens jeg ammede. Men FØJ!
-Ja, min søn har næsten kun mærketøj og jeg er pisse ligeglad med hvad folk tænker om det!!
-Ja, jeg kan godt lide at snakke om hvor dygtig min dreng er!

....Når det så er sagt, så har jeg jordens dejligste unge som begyndte at kravle igår, lige inden han fylder 7 måneder

Den med at sidde på facebook (og baby.dk) når hun ligger på gulvet, kan jeg også være med på  Men nogen gange har man bare brug for en time out

Og så tillykke med at din lille prins er begyndt at kravle !

Anmeld

18. november 2011

SussieThyssen

Herlig tråd.

Ja ind imellem ville man ønske at man kunne sætte en seddel på dem hvor der står "Foræres bort"..også når de er voksne

Ja..selvfølgelig har jeg sat mine unger foran tv, så jeg kunne få ro til at lave mad, gå i bad og den slags.

Ja..jeg har også brugt bolchepædagogik med at love en belønning, hvis bare ungen ville opføre sig ordentligt.

Ja, jeg har somme tider sprunget over hvor gærdet var lavest og ladet ungen få sin vilje fordi jeg ikke orkede at diskutere.

Ja..jeg har altid elsket mine børnefri weekender, og har ikke savnet dem særligt meget

Ja, selvfølgelig har vi spist fastfood, når jeg ikke gad lave mad

Og jeg har også syndet med en masse andre ting, set med pædagoernes øjne..men jeg er stadig en god mor, og jeg elsker mine unger højere end noget som helst andet i verden.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. november 2011

Hasselnødden

SussieThyssen skriver:

Herlig tråd.

Ja ind imellem ville man ønske at man kunne sætte en seddel på dem hvor der står "Foræres bort"..også når de er voksne

Ja..selvfølgelig har jeg sat mine unger foran tv, så jeg kunne få ro til at lave mad, gå i bad og den slags.

Ja..jeg har også brugt bolchepædagogik med at love en belønning, hvis bare ungen ville opføre sig ordentligt.

Ja, jeg har somme tider sprunget over hvor gærdet var lavest og ladet ungen få sin vilje fordi jeg ikke orkede at diskutere.

Ja..jeg har altid elsket mine børnefri weekender, og har ikke savnet dem særligt meget

Ja, selvfølgelig har vi spist fastfood, når jeg ikke gad lave mad

Og jeg har også syndet med en masse andre ting, set med pædagoernes øjne..men jeg er stadig en god mor, og jeg elsker mine unger højere end noget som helst andet i verden.

Kærligst
Sussie

Pædagoger er heller ikke fejlfri

Anmeld

18. november 2011

SussieThyssen

Hasselnødden skriver:

Pædagoger er heller ikke fejlfri

Nej heldigvis

Anmeld

18. november 2011

Mira0911

Hvad pokker er der så forkert i at sige nej tak til mødregruppe? 

Jeg orker ikke mødregruppe.... 

Anmeld

18. november 2011

Lou87

LunaLykke skriver:

Jamen nogen gange så VIL jeg altså bare gerne se bare liiidt godt ud, selvom jeg er mor. Og så er fjernsynet altså genialt til det formål  

Åh, jeg glæder mig til min bliver en lille pilfinger og bare skal se ALTING med fingrene

Præcis - behøves ikk og ligne en gang skrald

Og haha pas på med og GLÆDE dig for tidligt

Anmeld

18. november 2011

Sissel

Jeg synes virkelig ikke Samuel var særlig køn da han kom op på min mave ( selvom han lignede hans storesøster på en prik, som jeg dengang selvfølgelig synes var verdens smukkeste baby)

Jeg tænkte; nej men hva fanden er nu det, da jeg så han havde sorte hår over det meste af kroppen ( hvilket han forøvrigt stadig har )

Der gik halvanden månede før jeg begyndte at elske ham

Han blir udstyrret med div spejle og rangler hver dag når jeg skal se desperate houswives ved 11 tiden..

Har pisset ondt i røven over at de andre ammebørn i mødregruppen sover igennem om natten, når Sam som flaskebarn overhovedet ikke gør

Til gengæld synes jeg at han er den lækreste lille baby af alle, og han dufter skøøønt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.