Alle de ting man ikke bør/må sige når man er mor..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.796 visninger
40 svar
0 synes godt om
18. november 2011

lycly

Jeg sidder i øjeblikket og læser en bog der hedder "Dumme mor". Det er en samling af Rikke Haarbyes klummer fra søndagsavisen, som handler om livet som mor. Det virkelige liv som mor. Og jeg elsker den bog. Det er så skønt at blive bekræftet i, at man ikke er alene om at sidde og tænke og føle en masse, som man ikke må sige højt, fordi så er man ikke en "god" mor. Livet som mor er ikke ren fryd og gammen. Det er drønhårdt. Det er fakta. Men udadtil, vil alle gerne udstråle at de har fuldstændig styr på det, og masser af overskud. (Hvilket er med til at give alle os andre dårlig samvittighed)

Jeg blev lidt inspireret af bogen, og fik lyst til at lave en tråd, hvor vi kan komme ud med alle de ting vi går og føler. Men som er tabu at sige højt. Og jeg starter gerne.

Ja, jeg har nogen gange haft lyst til at kyle min datter ind i væggen når hun har grædt non stop.

Ja, jeg glemmer nogen gange at skifte hendes ble i flere timer.

Ja, jeg takkede nej til mødregruppe. 

Ja, jeg har sat min datter foran fjernsynet fordi jeg gerne ville lægge neglelak eller glatte hår.

Nej, jeg synes IKKE fødslen var en fantastisk oplevelse, det var forfærdeligt.

Og ved I hvad? Folk må dømme mig alt det de vil. JEG ved, at jeg er en god mor, JEG ved at jeg elsker mit barn højere end noget andet i livet. Men jeg ER ikke perfekt.

Så alle I fantastiske mødre, hvis I vil ud med noget, så er det tilladt her. Det er til gengæld IKKE tilladt at dømme nogen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

Noahmor

LunaLykke skriver:

Jeg sidder i øjeblikket og læser en bog der hedder "Dumme mor". Det er en samling af Rikke Haarbyes klummer fra søndagsavisen, som handler om livet som mor. Det virkelige liv som mor. Og jeg elsker den bog. Det er så skønt at blive bekræftet i, at man ikke er alene om at sidde og tænke og føle en masse, som man ikke må sige højt, fordi så er man ikke en "god" mor. Livet som mor er ikke ren fryd og gammen. Det er drønhårdt. Det er fakta. Men udadtil, vil alle gerne udstråle at de har fuldstændig styr på det, og masser af overskud. (Hvilket er med til at give alle os andre dårlig samvittighed)

Jeg blev lidt inspireret af bogen, og fik lyst til at lave en tråd, hvor vi kan komme ud med alle de ting vi går og føler. Men som er tabu at sige højt. Og jeg starter gerne.

Ja, jeg har nogen gange haft lyst til at kyle min datter ind i væggen når hun har grædt non stop.

Ja, jeg har sat min datter foran fjernsynet fordi jeg gerne ville lægge neglelak eller glatte hår.

Og ved I hvad? Folk må dømme mig alt det de vil. JEG ved, at jeg er en god mor, JEG ved at jeg elsker mit barn højere end noget andet i livet. Men jeg ER ikke perfekt.

Så alle I fantastiske mødre, hvis I vil ud med noget, så er det tilladt her. Det er til gengæld IKKE tilladt at dømme nogen.

Elsker hendes klumme. 

Og ja, jeg har ladet min ti måneder søn passe ude med overnatning flere gange siden han var to måneder, bare for at få kærestetid.

Anmeld

18. november 2011

Happiness

FED tråd!

Ja man er til tider ved at hive hårene ud af hovedet på sig selv i bare afmagt 

- Nej - Fødslen er bestemt ikke romantisk! LANGT fra!

Nej presseveer er bestemt ikke en befrielse! Det gør ondt som bare pokker!

- Ja jeg glæder mig til han kan blive passet ude, så vi kan få en aften bare os!

- Ja jeg har ønsket ham langt bort når han har skreget for 10 gang den nat!

MEN JA det er sgu det hele værd

Anmeld

18. november 2011

1000Ben

LunaLykke skriver:

Du er bare den bedste  og gud hvor har du ret 

Anmeld

18. november 2011

Mother-love

LunaLykke skriver:

Fantastisk tråd..

Jeg er har også haft lyst mange gange til at kaste hende ind i væggen når hun er blevet vd med at græde og intet har hjulpet.
Men fik det så dårligt over det bagefter at man kunne tænke sådan hehe

Jeg synes også det kan være forfærdeligt hårdt at være mor ovenpå mit piskesmæld og har ønsket hende væk bare en dag

Jeg elsker når hun bliver passet, så der mere tid til mog og kæresten.

Jeg har ikke altid savnet hende når hun er blevet passet heller ikke efter 5 timer

Glæder mig til hun skal i dagpleje så jeg kan få lidt fri sammen med kæresten

Jeg elsker Isabella højere end noget andet og vil ikke leve uden hende, men det er squ hårdt nogen gange men også det bedste i verdenen mår hun smiler og er glad..

Anmeld

18. november 2011

twinny

Ja, jeg har også lyst til at kaste drengene ud af vinduet, selv hoppe ud af vinduet eller aflevere dem tilbage på Herlev, når de skiftes til at græde heeele natten.

Ja, Jeg synes det er skønt at være ude og handle uden drengene. For det er vildt besværligt med to autostole eller en tvillingbarnevogn..

Ja, Ihhh hvor jeg glæder mig til, de skal passes. Så jeg ikk hele tiden skal sidde med en bebs på armen.

Gud, nej hvor fødslen ikk var en oplevelse jeg har lyst til at gøre igen... (men så er det godt jeg fik 2 på samme tid. For så skal jeg ikk have flere.

Og Ja, Jeg takkede også Nej til mødregruppe.. Det orker jeg simpelthen ikk.. med 2-3 timers søvn om natten.

Sikke da en befriende tråd..  Dejligt, at høre man ikk er den eneste...

Jeg elsker mine drenge over alt på jorden, men gud hvor det kan være hårdt at være mor.  Men jeg ville ikke bytte det for NOGET i verden..

Anmeld

18. november 2011

lycly

Happiness skriver:

FED tråd!

Ja man er til tider ved at hive hårene ud af hovedet på sig selv i bare afmagt 

- Nej - Fødslen er bestemt ikke romantisk! LANGT fra!

Nej presseveer er bestemt ikke en befrielse! Det gør ondt som bare pokker!

- Ja jeg glæder mig til han kan blive passet ude, så vi kan få en aften bare os!

- Ja jeg har ønsket ham langt bort når han har skreget for 10 gang den nat!

MEN JA det er sgu det hele værd

Det er nemlig det hele værd!  

Anmeld

18. november 2011

lycly

twinny skriver:

Ja, jeg har også lyst til at kaste drengene ud af vinduet, selv hoppe ud af vinduet eller aflevere dem tilbage på Herlev, når de skiftes til at græde heeele natten.

Ja, Jeg synes det er skønt at være ude og handle uden drengene. For det er vildt besværligt med to autostole eller en tvillingbarnevogn..

Ja, Ihhh hvor jeg glæder mig til, de skal passes. Så jeg ikk hele tiden skal sidde med en bebs på armen.

Gud, nej hvor fødslen ikk var en oplevelse jeg har lyst til at gøre igen... (men så er det godt jeg fik 2 på samme tid. For så skal jeg ikk have flere.

Og Ja, Jeg takkede også Nej til mødregruppe.. Det orker jeg simpelthen ikk.. med 2-3 timers søvn om natten.

Sikke da en befriende tråd..  Dejligt, at høre man ikk er den eneste...

Jeg elsker mine drenge over alt på jorden, men gud hvor det kan være hårdt at være mor.  Men jeg ville ikke bytte det for NOGET i verden..

Ja, det er super rart at blive bekræftet i at man ikke er den eneste

Og kan godt sætte mig ind i at det ikke altid er lige nemt med 2 babyer på en gang. Jeg synes det er hårdt med 1, så jeg har virkelig respekt for jer tvillingemødre, I gør et hårdt stykke arbejde, SUPER godt

Anmeld

18. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Skøn tråd. Godt at komme ud med det uden at blive dømt . - Jeg har ofte tænkt på at sælge min datter på eBay, når hun har været helt umulig en hel dag. - jeg nyder de dage, hvor hun bliver passet med overnatning, og jeg kan få lov til at sætte mine egne behov først. - jeg nyder også stilheden, når hun er kommet i seng om aftenen, og jeg kan få lov til at være mig. Derudover elsker jeg hende selvfølgelig overalt på jorden, og ville aldrig sælge hende på eBay (tror jeg ikke ).

Anmeld

18. november 2011

lycly

michelledam skriver:

Fantastisk tråd..

Jeg er har også haft lyst mange gange til at kaste hende ind i væggen når hun er blevet vd med at græde og intet har hjulpet.
Men fik det så dårligt over det bagefter at man kunne tænke sådan hehe

Jeg synes også det kan være forfærdeligt hårdt at være mor ovenpå mit piskesmæld og har ønsket hende væk bare en dag

Jeg elsker når hun bliver passet, så der mere tid til mog og kæresten.

Jeg har ikke altid savnet hende når hun er blevet passet heller ikke efter 5 timer

Glæder mig til hun skal i dagpleje så jeg kan få lidt fri sammen med kæresten

Jeg elsker Isabella højere end noget andet og vil ikke leve uden hende, men det er squ hårdt nogen gange men også det bedste i verdenen mår hun smiler og er glad..

Ja, man kan gå og bande og svovle over dem, men deres smil, kan bare gøre at man glemmer alle de anstrengelser man har været igennem i løbet af dagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.