Alle de ting man ikke bør/må sige når man er mor..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2011

morethanperfect

LunaLykke skriver:

Jeg sidder i øjeblikket og læser en bog der hedder "Dumme mor". Det er en samling af Rikke Haarbyes klummer fra søndagsavisen, som handler om livet som mor. Det virkelige liv som mor. Og jeg elsker den bog. Det er så skønt at blive bekræftet i, at man ikke er alene om at sidde og tænke og føle en masse, som man ikke må sige højt, fordi så er man ikke en "god" mor. Livet som mor er ikke ren fryd og gammen. Det er drønhårdt. Det er fakta. Men udadtil, vil alle gerne udstråle at de har fuldstændig styr på det, og masser af overskud. (Hvilket er med til at give alle os andre dårlig samvittighed)

Jeg blev lidt inspireret af bogen, og fik lyst til at lave en tråd, hvor vi kan komme ud med alle de ting vi går og føler. Men som er tabu at sige højt. Og jeg starter gerne.

Ja, jeg har nogen gange haft lyst til at kyle min datter ind i væggen når hun har grædt non stop.

Ja, jeg glemmer nogen gange at skifte hendes ble i flere timer.

Ja, jeg takkede nej til mødregruppe. 

Ja, jeg har sat min datter foran fjernsynet fordi jeg gerne ville lægge neglelak eller glatte hår.

Nej, jeg synes IKKE fødslen var en fantastisk oplevelse, det var forfærdeligt.

Og ved I hvad? Folk må dømme mig alt det de vil. JEG ved, at jeg er en god mor, JEG ved at jeg elsker mit barn højere end noget andet i livet. Men jeg ER ikke perfekt.

Så alle I fantastiske mødre, hvis I vil ud med noget, så er det tilladt her. Det er til gengæld IKKE tilladt at dømme nogen.

Åhh jeg elsker hende Rikke . Hun er bare fantastisk !

Ja , jeg har sommetider lyst til at kaste ham ind i væggen når han bare græder og skriger midt om natten .

Ja , jeg har diskuteret med kæresten foran ham .

Ja , jeg ville nogle gange ønske jeg bare havde en uge uden ham, selvom det sikkert ville blive hårdt .

Ja , jeg glææder mig til han blir større og kan klare sig selv 

Ja , det er befriende når jeg afleverer ham i dp om morgenen .

Ja , jeg har råbt af ham midt om natten efter 3 timers skrigeri hvor intet hjalp .

Ja , jeg har ladt ham grædt 10 min. fordi jeg var så træt jeg ikke kunne hænge sammen .

Åhhh , det var dejligt !! Det lyder bare ret hårdt når man sådan skriver det 

Til alle mødre, for det er fandme sommetider virkelig hårdt arbejde !! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

Lou87

Haha hvor er du sjov  

Og grinte da jeg læste den med at ha sat barnet foran fjernsynet for at ku glatte hår eller lign
Jeg kan huske da hun var lille og jeg li sku være færdig og hun var vågen, så havde hun en skråstol med lyd og vibration hun blev underholdt godt af Imens håret liiii blev glattet færdig

Har ikk oplevet den der med og kaste dem ind i væggen så grelt, men har også haft en pige der var meget sød til og sove fra hun var 1 mdr heldigvis...   Men jeg kan så til gengæld rive håret af på mig selv over de mange gange man siger nej til hende pt pilfinger

Anmeld

18. november 2011

twinny

LunaLykke skriver:

Ja, det er super rart at blive bekræftet i at man ikke er den eneste

Og kan godt sætte mig ind i at det ikke altid er lige nemt med 2 babyer på en gang. Jeg synes det er hårdt med 1, så jeg har virkelig respekt for jer tvillingemødre, I gør et hårdt stykke arbejde, SUPER godt

Anmeld

18. november 2011

lycly

Lou87 skriver:

Haha hvor er du sjov  

Og grinte da jeg læste den med at ha sat barnet foran fjernsynet for at ku glatte hår eller lign
Jeg kan huske da hun var lille og jeg li sku være færdig og hun var vågen, så havde hun en skråstol med lyd og vibration hun blev underholdt godt af Imens håret liiii blev glattet færdig

Har ikk oplevet den der med og kaste dem ind i væggen så grelt, men har også haft en pige der var meget sød til og sove fra hun var 1 mdr heldigvis...   Men jeg kan så til gengæld rive håret af på mig selv over de mange gange man siger nej til hende pt pilfinger

Jamen nogen gange så VIL jeg altså bare gerne se bare liiidt godt ud, selvom jeg er mor. Og så er fjernsynet altså genialt til det formål  

Åh, jeg glæder mig til min bliver en lille pilfinger og bare skal se ALTING med fingrene

Anmeld

18. november 2011

lycly

morethanperfect skriver:

Ja , jeg har sommetider lyst til at kaste ham ind i væggen når han bare græder og skriger midt om natten .

Ja , jeg ville nogle gange ønske jeg bare havde en uge uden ham, selvom det sikkert ville blive hårdt .

Ja , jeg har råbt af ham midt om natten efter 3 timers skrigeri hvor intet hjalp .

Ja , jeg har ladt ham grædt 10 min. fordi jeg var så træt jeg ikke kunne hænge sammen .

Ja, det lyder hårdt, men vi mener jo ikke noget ondt med det. Det er naturligt at have det sådan, der er bare ikke mange der vil indrømme det. Men det er tilladt at have det sådan Og ja, virkelig  til alle mødre.

Anmeld

18. november 2011

Lone Jakobsen

super sød og sjov tråd

indrømmer blankt at jeg savner voksentid. helt alene tid bare mig og min mand. vi har en enkelt weekend om året og det er absolut alt. vores netværk halter og vi mangler kvalificerede barnepiger til vores store børneflok.

indrømmer gerne at jeg absolut nyder min ugentlige zumba time for det er ren egoist tid. 

Anmeld

18. november 2011

Koen.

morethanperfect skriver:

Alle dem melder jeg mig os på

+

At man faktisk synes ens barn er LIDT ulækker når det stikker fingren i næsen for bagefter at sutte på den

Ja, jeg har "bestukket" mit barn med snolder for at få 5 minutters fred for skrigeriet

Anmeld

18. november 2011

Mor Christa

Åååh - endelig en mulighed for at lette på trykket og komme ud meed det hehe. SUPER TRÅD, TS

Ja - jeg lader ham stå inde i sin seng om morgenen hvis jeg endnu ikke har gjort mig selv klar endnu! Vil helst være klar før ham!

Ja - jeg har diskuteret med kæresten foran ham!

Ja - han har leget med en lighter (børnesikret) mens jeg var i bad - det var jeg dog ikke klar over..

Ja - jeg har givet ham chokolade for at få ham til at holde k*ft

Ja - jeg har skældt ham ud, fordi han blev ved med at græde da han var syg

Ja - jeg græd hver aften en måned efter han var født af ren afmagt

Ja - jeg har røget en cigaret i køkkent mens han var i stuen (køkken/alrum)

BUM!!!!!

Anmeld

18. november 2011

Mor Christa

.....
OG JA JEG EEELSKER AT HAN ER STARTET I DP !!!! Har nu endelig fået et liv igen!

Anmeld

18. november 2011

Molly8

Uhh, tør jeg? - Men du siger jo "ingen domme" så..

Ja, jeg syntes, det var fantastisk at føde

Nej, min 9 mdr. gamle søn er aldrig blevet passet ude

Ja, jeg tager ham op fra middagsluren, inden han begynder at græde

Ja, jeg laver det meste af hans mad selv fra bunden, gerne øko, og elsker at se ham spise det

Ja, jeg har nogle gange iklædt ham mærkevaretøj (og været flov over det)

Så dér...

Jeg har også nydt at læse "Dumme mor" og er vild med Rikkes klummer, så jeg er godt klar over, at noget af ovenstående netop er noget, hun tager afstand fra. Jeg går ud fra, at hvad man er flov over, handler rigtig meget om, hvem man omgås. Mødrene i min omgangskreds er stærke, selvstændige mødre, der indretter sig som det passer dem bedst. Det betyder, at jeg nogle gange har følt mig lidt for politisk korrekt og husmoder-agtig.

Og ja, gu' er det hårdt at være mor, især på alt for lidt søvn. Fantastisk at et lille tandløst smil ind imellem kan opveje det hele.

For ALLE mødre med alle vores fejl og mangler, styrker og talenter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.