Sparerunde...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2011

Anonym trådstarter

gravidemig skriver:

Du kan lave mad som kan bruges som rester de dage din mand ikke er hjemme. vil lige give et eksempel. Herhjemme er manden ude og spille i orkester tirsdag og torsdag. medplanen for denne uge ser således ud:

Mandag: spagetti med kødsovs

Tirsdag: rester, laver man en god portion kødsovs ud af de 500g oksekød, så er der snildt til dagen efter, så skal der  bare koges lidt mere pasta 

Onsdag: frikadeller med kartofler og brun sovs

Torsdag: Rester - brasekartofler med de rasterende frikadeller skåret i stykker og ned til, med ketchup og evt. et spejlæg

Fredag: ironisk nok, lørdagskylling, den koster 25 kr, dejligt billig, med ris og karrysovs til

lørdag og søndag plejer vi på dagen at finde ud af hvad vi skal have. Jeg har incl. ALT handlet ind for 345 kr i denne uge 

Et andet godt råd, når i har kød til overs, for eksempel korteletter eller andet kød der lige kan skæres i tern, så skær resterne ud og kom dem i en bøtte i fryseren. Når bøtten så er fuld tør i dem op, og de er skide gode til at komme i en gang tøm køleskabet 

Håber du kan bruge det til noget

Hvor har du handlet henne??? Og med det hele, er det så også med toiletpapir osv???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Anonym skriver:

efter jeg fik barn nr. 2, skal jeg virkelig holde mig selv i ørerne for at få spist kød... jeg er mest til kylling, men spiser en burger med bøf, hvis det er det vi får... men er ikke så meget til kød mere... sørger så for at spise æg, bønner og godt med rugbrød...

Jeg spiser fisk et par gange om ugen, men jeg skal også tænke på at få nok proteiner. Dog har jeg nys lavet madplan, og den indeholder proteiner på den ene eller anden måde hver dag.

Anmeld

18. november 2011

Anonym trådstarter

PT skriver:

Jeg spiser fisk et par gange om ugen, men jeg skal også tænke på at få nok proteiner. Dog har jeg nys lavet madplan, og den indeholder proteiner på den ene eller anden måde hver dag.

er det en madplan du vil dele?? bare til inspiration

Anmeld

18. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Anonym skriver:

er det en madplan du vil dele?? bare til inspiration

Ja, det vil jeg da, men det må lige vente til lillepigen er kommet i seng. Ok?

Anmeld

18. november 2011

Anonym trådstarter

PT skriver:

Ja, det vil jeg da, men det må lige vente til lillepigen er kommet i seng. Ok?

det er helt okay - glæder mig til at se den

Anmeld

18. november 2011

Bassemor<3

Jeg har handlet i ABC

Og det ER med toiletpapir  

Anmeld

18. november 2011

Anonym trådstarter

gravidemig skriver:

Jeg har handlet i ABC

Og det ER med toiletpapir  

okay... men havde du så nogle ting derhjemme i forvejen???

Anmeld

18. november 2011

Bassemor<3

Det eneste jeg havde herhjemme i forvejen var de gengse ting som pasta/ris og margarine og sådanne ting, flåede tomater også, det køber jeg "stort" ind af hver den 1 så jeg altid har et lille lager af de ting. Jeg bruger ca. 300-400 kr hver den 1 til pasta, ris, dåsetomat, færdigretter, som lasagne, risret osv. Så det jeg køber i løbet af ugen er det jeg skal bruge til de forskellige retter, kød, mælk, toiletpapir osv. Jeg bruger vil omkring 1500-1600 kr om måneden på mad, og vi får helt normalt dansk mad, og føler ikke vi giver afkald på god mad med det budget. 

Det handler om planlægning og tilbudsjagt 

Anmeld

18. november 2011

Anonym trådstarter

gravidemig skriver:

Det eneste jeg havde herhjemme i forvejen var de gengse ting som pasta/ris og margarine og sådanne ting, flåede tomater også, det køber jeg "stort" ind af hver den 1 så jeg altid har et lille lager af de ting. Jeg bruger ca. 300-400 kr hver den 1 til pasta, ris, dåsetomat, færdigretter, som lasagne, risret osv. Så det jeg køber i løbet af ugen er det jeg skal bruge til de forskellige retter, kød, mælk, toiletpapir osv. Jeg bruger vil omkring 1500-1600 kr om måneden på mad, og vi får helt normalt dansk mad, og føler ikke vi giver afkald på god mad med det budget. 

Det handler om planlægning og tilbudsjagt 

Det er da flot du kan klare at handle for det beløb til en måned... Hvor mange handler du så til??? Altså børn/voksne...

Anmeld

18. november 2011

Bassemor<3

Jeg handler kun til manden og jeg  og vi har da også så vi kan gøre det mere løst, men på denne måde har vi mere til sjov 

og så skal vi være forældre om 12 uger, så det er rart at vide det kan lade sig gøre for det beløb for to mennesker 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.