Sparerunde...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.709 visninger
40 svar
0 synes godt om
18. november 2011

Anonym trådstarter

vi skal gerne spare lidt her i december måned, da min mand først for udbetalt hans fritvalgskonto sidst i december, hvor han normalt for den udbetalt i starten af december.. så vi skal lige finde julegave-penge ud af et i forvejen meget stramt budget...

Min mand er så den der snildt kan spise halvdelen af sådan en pakke kød med 500 gram... hvordan får jeg det til at strække længere, så man evt. kunne nøjes med 400 gram kød pr. aftensmåltid???

Jeg vil prøve det der madplan, men er simpelthen en spade til at følge det - bl.a. pga. min mand ikke er hjemme til aftensmad onsdag-fredag... der er der kun min søn på 4½ og mig...

Gode råd modtages med kyshånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

vi skal gerne spare lidt her i december måned, da min mand først for udbetalt hans fritvalgskonto sidst i december, hvor han normalt for den udbetalt i starten af december.. så vi skal lige finde julegave-penge ud af et i forvejen meget stramt budget...

Min mand er så den der snildt kan spise halvdelen af sådan en pakke kød med 500 gram... hvordan får jeg det til at strække længere, så man evt. kunne nøjes med 400 gram kød pr. aftensmåltid???

Jeg vil prøve det der madplan, men er simpelthen en spade til at følge det - bl.a. pga. min mand ikke er hjemme til aftensmad onsdag-fredag... der er der kun min søn på 4½ og mig...

Altså, jeg gør det når jeg laver Lasagne f.eks. At jeg tilfører en masse grøntsager til retten. Det er sundt og får det til at række længere. Det kan jo bare være gulerod, champignon osv. som ikke er så dyrt. 

Anmeld

18. november 2011

Anonym trådstarter

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Altså, jeg gør det når jeg laver Lasagne f.eks. At jeg tilfører en masse grøntsager til retten. Det er sundt og får det til at række længere. Det kan jo bare være gulerod, champignon osv. som ikke er så dyrt. 

det har jeg også tænkt mig at gøre... har lige set at man kan få kød med grøntsager i sådan nogle bakker i rema til 35 kr... så det bliver i hvert fald også nogle af vores aftensmåltider... der skal "kun" serveres pasta/kartofler til, så det bliver heller ikke mere end 40 kr. for et måltid...

Anmeld

18. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

det har jeg også tænkt mig at gøre... har lige set at man kan få kød med grøntsager i sådan nogle bakker i rema til 35 kr... så det bliver i hvert fald også nogle af vores aftensmåltider... der skal "kun" serveres pasta/kartofler til, så det bliver heller ikke mere end 40 kr. for et måltid...

Det lyder som en god, og nem måde. 

Anmeld

18. november 2011

PsychedeliC

Ris og boller i karry, det er meget billigt.. især hvis man køber medisteren på tilbud

Anmeld

18. november 2011

musse1

Anonym skriver:

hvis det er fars/ gryderetter så en masse grønsager i

gå i butikkerne lige før lukketid/når de åbner, så kan man ofte få kød på tilbud

ja gik efter alle tilbud

madplan siger du, at du ikke kan holde, for ellers havde det været en rigtig god ide

lav mad til to dage + fryseren, igen hvis det er noget med fars eller gryderetter, så er der hurtig mad til at tage op af fryseren, hvis i har glemt det 

Anmeld

18. november 2011

helle85

Anonym skriver:

i kunne jo evt spise risen grød 1gang om ugen det er jo billigt nok.

min mand arbejder også aften og nå han ikke er hjemme så få mig og børnene noget let som jeg varmes dagen efter eks. gryderat ris til første dag og anden dag  kartofelmos, pasta med kødsovs, kylling i karry med ris den første dag og så anden dag puter vi aspers i og få tarteltter til og supper osv.

ved ikke om det kunne bruges 

Anmeld

18. november 2011

Miss Juul

Jeg har godt nok ikke selv prøvet det.. men der er jo det der med at man kan "strække" fars ved at putte lidt havregryn osv. i ?? Hvis man f.eks. skal lave frikadeller..

Aner ikke hvordan det smager eller fungere... har bare hørt om det!

Anmeld

18. november 2011

Dot D

Miss Juul skriver:

Jeg har godt nok ikke selv prøvet det.. men der er jo det der med at man kan "strække" fars ved at putte lidt havregryn osv. i ?? Hvis man f.eks. skal lave frikadeller..

Aner ikke hvordan det smager eller fungere... har bare hørt om det!

Det smager fantastisk og mætter godt, det trick bruger jeg altid. Havregryn i stedet for mel.

Til TS

Ellers bland godt med grøntsager i retterne med hakket kød godt, sundt og mættende

Anmeld

18. november 2011

Miss Juul

Dot D skriver:

Det smager fantastisk og mætter godt, det trick bruger jeg altid. Havregryn i stedet for mel.

Til TS

Ellers bland godt med grøntsager i retterne med hakket kød godt, sundt og mættende

kunne være man skulle prøve det næste gang!

Hvor meget putter man i??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.