Sparerunde...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2011

Dot D

Miss Juul skriver:

kunne være man skulle prøve det næste gang!

Hvor meget putter man i??

En ordenlig håndfuld Har ikke lige et mål, jeg laver bare mad og bruger aldrig opskrifter. Men jeg vil sige, at du skal putte i til din fars hænger godt sammen, ligesom, hvis du feks brugte mel. Var det til at forstå 

Hvis jeg skal give et bud, så er det nok 2 - 3 dl  havregryn  til  400-500 g kød

Men prøv det, det er godt. Lige et andet tip til fars retter, prøv at knuse nogle cornflakes groft, bland dem med forskellige krydderier og rul dine "frikadeller og bøffer" deri inden du steger, det giver en god "skal"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

Miss Juul

Dot D skriver:

En ordenlig håndfuld Har ikke lige et mål, jeg laver bare mad og bruger aldrig opskrifter. Men jeg vil sige, at du skal putte i til din fars hænger godt sammen, ligesom, hvis du feks brugte mel. Var det til at forstå 

Hvis jeg skal give et bud, så er det nok 2 - 3 dl  havregryn  til  400-500 g kød

Men prøv det, det er godt. Lige et andet tip til fars retter, prøv at knuse nogle cornflakes groft, bland dem med forskellige krydderier og rul dine "frikadeller og bøffer" deri inden du steger, det giver en god "skal"

Super  Bare sådan så man havde et ca. der omk. mål.. Så man ik får forpestet det hele.. er ikke super ferm i et køkken hehe...  Men tak for tricksene

Anmeld

18. november 2011

Bassemor<3

Du kan lave mad som kan bruges som rester de dage din mand ikke er hjemme. vil lige give et eksempel. Herhjemme er manden ude og spille i orkester tirsdag og torsdag. medplanen for denne uge ser således ud:

Mandag: spagetti med kødsovs

Tirsdag: rester, laver man en god portion kødsovs ud af de 500g oksekød, så er der snildt til dagen efter, så skal der  bare koges lidt mere pasta 

Onsdag: frikadeller med kartofler og brun sovs

Torsdag: Rester - brasekartofler med de rasterende frikadeller skåret i stykker og ned til, med ketchup og evt. et spejlæg

Fredag: ironisk nok, lørdagskylling, den koster 25 kr, dejligt billig, med ris og karrysovs til

lørdag og søndag plejer vi på dagen at finde ud af hvad vi skal have. Jeg har incl. ALT handlet ind for 345 kr i denne uge 

Et andet godt råd, når i har kød til overs, for eksempel korteletter eller andet kød der lige kan skæres i tern, så skær resterne ud og kom dem i en bøtte i fryseren. Når bøtten så er fuld tør i dem op, og de er skide gode til at komme i en gang tøm køleskabet 

Håber du kan bruge det til noget

Anmeld

18. november 2011

Dot D

Miss Juul skriver:

Super  Bare sådan så man havde et ca. der omk. mål.. Så man ik får forpestet det hele.. er ikke super ferm i et køkken hehe...  Men tak for tricksene

Velbekomme....

Anmeld

18. november 2011

Bassemor<3

du kan også komme grøntsager i din fars. her er en opskrift som er skide god !! 

400g hakket svinekød

1 æg

2 meget fint revne gulerødder

lidt mælk

havregryn til farsen er sammenhængende

salt og peber 

du blander bare det hele sammen som en alm. fars. hvis i kan lide det er det også super lækkert med løg i. Farsen kan bruges til både at koge kødboller af og til frikadeller.

jeg kører lige farsen lidt videre 

du koger farsen som kødboller og kommer 1 æble skåret i tern ned i vandet mens bollerne koger.

du tager en gryde og smelter lidt smør, når smøret er smeltt kommer du 1 teskefuld karry i, og brænder karryen af altså bare lige steger det lidt i margarinen for at få smagen frem. så kommer du mel i og laver det som en opbagt sovs med vandet fra kødbollerne og husk at få æblerne med over i sovsen ! så smager du til med salt og koger sovsen til den har den ønskede tykkelse. 

koger ris og kommer bollerne over i sovsen ! SUPER lækker gang anderledes boller i karry der let strækker til 2 dage 

Anmeld

18. november 2011

Zelinasmor

Hvis i kan lide lidt stærk mad så hotwings med fritter + ketchup til.

Eller nuggets fra frost med fritter + ketchup til.

Ikke det sundeste men det er billigt!

8kr for en pose fritter med 1000g og nuggets/hotwings til 24-25kr.

Anmeld

18. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Miss Juul skriver:

kunne være man skulle prøve det næste gang!

Hvor meget putter man i??

Tillader mig lige at svare. Jeg kommer i, så det med et æg og evt lidt mælk hænger godt sammen. Kommer også forskellige revne grøntsager i, og så strækker en pakke hakket kylling til mange frikadeller + det smager utroligt godt

Anmeld

18. november 2011

Anonym trådstarter

PT skriver:

Tillader mig lige at svare. Jeg kommer i, så det med et æg og evt lidt mælk hænger godt sammen. Kommer også forskellige revne grøntsager i, og så strækker en pakke hakket kylling til mange frikadeller + det smager utroligt godt

det kunne være man skulle prøve hakket kyllingekød... det er faktisk rigtig lang tid siden vi har fået det herhjemme...

Anmeld

18. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Anonym skriver:

det kunne være man skulle prøve hakket kyllingekød... det er faktisk rigtig lang tid siden vi har fået det herhjemme...

Jeh spiser ikke svinekød og kun sjældent oksekød, så jeg laver de fleste farsretter med kylling, og det smager rigtig godt

Anmeld

18. november 2011

Anonym trådstarter

PT skriver:

Jeh spiser ikke svinekød og kun sjældent oksekød, så jeg laver de fleste farsretter med kylling, og det smager rigtig godt

efter jeg fik barn nr. 2, skal jeg virkelig holde mig selv i ørerne for at få spist kød... jeg er mest til kylling, men spiser en burger med bøf, hvis det er det vi får... men er ikke så meget til kød mere... sørger så for at spise æg, bønner og godt med rugbrød...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.