De "kære" tigerspring! (langt - sorry!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2011

smokin

Happiness skriver:

Mange tak

Vil prøve at kigge på den. Men tænker om hvor langt tid kunne I bruge den? Det er jo en god sjat penge, men hvis han kan bruge den i mange måneder er det jo fint Men bare ærgeligt hvis han kun kan bruge den i et par...

Men tak, vil helt klart vise den til manden!

Kiki og Kimo købte en brugt til os på dba for 500 kr. og den var alletiders! Det skal du seriøst overveje. Et bad, en rugbrødsmad, en opvask... det gør altså en stor forskel. Og ellers en slynge hvis han har tryghedsbehov. Så har du jo også begge hænder frie. Ellers kan din mor garanteret hjælpe dig - eller en god veninde. Det handler om at give slip og lade andre hjælpe... det hjalp mig meget da jeg først gav slip. men jeg var også nødt til det! Eftersom jeg blev opereret 6 gange efter Malous fødsel og ikke måtte løfte på hende i 3 måneder.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

Happiness

Malini skriver:

Kiki og Kimo købte en brugt til os på dba for 500 kr. og den var alletiders! Det skal du seriøst overveje. Et bad, en rugbrødsmad, en opvask... det gør altså en stor forskel. Og ellers en slynge hvis han har tryghedsbehov. Så har du jo også begge hænder frie. Ellers kan din mor garanteret hjælpe dig - eller en god veninde. Det handler om at give slip og lade andre hjælpe... det hjalp mig meget da jeg først gav slip. men jeg var også nødt til det! Eftersom jeg blev opereret 6 gange efter Malous fødsel og ikke måtte løfte på hende i 3 måneder.. 

Har prøvet at kigge efter en i den blå avis, må lede lidt mere, for der var kun nogle der kunne bruges til 9 kg, og han er 7-8kg nu. Han har faktisk prøvet en hos Kiki. Der faldt han i søvn i den Men den virkede også mere solid end dem på dba...

Men han er heldigvis blevet bedre allerede. Og har ligget og set disney show i snart 20 min... Ja totalt upædagogisk, men han er stille og glor på det  

Men hvis han laver samme show ved næste spring, så ofre jeg de penge! Ellers tror jeg han ønsker sig en i julegave! (eller jeg gør )

Anmeld

19. november 2011

Rosa

Vi havde også temmelig udtalte tigerspring herhjemme, og det hjalp enormt at læse om springene fordi man så fik lidt ro for den konstante dårlige samvittighed over at have et barn der var så utilfreds så længe ad gangen. 

Jeg aner ikke hvordan vi klarede den, for det var simpelthen så hårdt  Men det hjalp at gå ture, at tage sig tid til at sidde på computeren og så at snakke med andre om hvor hårdt det var, f.eks. i mødregruppen. Og pludselig en dag er ens barn så stort at der er måneder mellem hvert spring, og så går det lidt lettere 

Anmeld

19. november 2011

Happiness

Rosa skriver:

Vi havde også temmelig udtalte tigerspring herhjemme, og det hjalp enormt at læse om springene fordi man så fik lidt ro for den konstante dårlige samvittighed over at have et barn der var så utilfreds så længe ad gangen. 

Jeg aner ikke hvordan vi klarede den, for det var simpelthen så hårdt  Men det hjalp at gå ture, at tage sig tid til at sidde på computeren og så at snakke med andre om hvor hårdt det var, f.eks. i mødregruppen. Og pludselig en dag er ens barn så stort at der er måneder mellem hvert spring, og så går det lidt lettere 

Det hjalp også rigtig meget at læse om det! Fik et helt andet syn på det! Og så er det bare "typisk" at springet ser ud til at være ovre Men der er jo mange flere spring, og nu kan jeg læse om dem FØR de kommer

Men Lukas var præcis 19 uger efter terminen igår, og der sov han fra 21.00 - 5.00 Og igen fra 7-8.30. Og 3 timer og 45 min. til formiddag, 2 timer til eftermiddag og så i seng kl. 19.50. Og imellem alle lurene var det en storsmilende dreng! SÅ skønt!

Han vågnede så kl 3.00 i nat, men han er jo også kun en baby! Lige nu ligger han i barnevognen og sover!

Så nu er det bare appetiten der skal arbejdes op igen. Synes nemlig han har tabt sig mens det har stået på Men han er heldigvis en stor dreng, så han kan tåle det!

Anmeld

19. november 2011

Nessie

Uha, det lyder godt nok også hårdt

Uden mad og drikke (og søvn) duer helten (mor) ikke.

Håber at han snart er ovre tigerspringet, så I kan få en nogenlunde normal hverdag, og mor kan få lidt søvn igen.

Ellers må du prøve at se om der ikke er nogen der kan passe ham i nogle timer, så du kan få slappet lidt af / sovet, stirret ud i luften

Anmeld

19. november 2011

Happiness

Nessie skriver:

Uha, det lyder godt nok også hårdt

Uden mad og drikke (og søvn) duer helten (mor) ikke.

Håber at han snart er ovre tigerspringet, så I kan få en nogenlunde normal hverdag, og mor kan få lidt søvn igen.

Ellers må du prøve at se om der ikke er nogen der kan passe ham i nogle timer, så du kan få slappet lidt af / sovet, stirret ud i luften

Han kom over springet dagen efter jeg skrev  indlægget Sover nu næsten som han gjorde før! Men bedst af alt, han er en glad dreng igen!

Og er igang med at opbygge appetitten igen. Og kæresten hjælper mig godt på vej, så nu er vi oppe på 2 måltider.

Man kan vende kroppen til mange ting, og tror fordi jeg ikke havde spist andet end aftensmad i en uge, så ville kroppen bare ikke mere. Men det er heldigvis bedre

Anmeld

19. november 2011

Nessie

Happiness skriver:

Han kom over springet dagen efter jeg skrev  indlægget Sover nu næsten som han gjorde før! Men bedst af alt, han er en glad dreng igen!

Og er igang med at opbygge appetitten igen. Og kæresten hjælper mig godt på vej, så nu er vi oppe på 2 måltider.

Man kan vende kroppen til mange ting, og tror fordi jeg ikke havde spist andet end aftensmad i en uge, så ville kroppen bare ikke mere. Men det er heldigvis bedre

Det var godt  Det hjalp at skrive herinde

Små glade drenge er nu engang det bedste, så er mor og far også glade

Ja, kroppen vænner sig til de underligste ting.

Jeg skal op til min søn stort set hver nat (i nat var det 3 gange), og de nætter hvor han bare sover, vågner jeg alligevel. Ret fjollet, men min krop bliver åbenbart forvirret, hvis jeg ikke skal op at rende om natten

Anmeld

19. november 2011

Happiness

Nessie skriver:

Det var godt  Det hjalp at skrive herinde

Små glade drenge er nu engang det bedste, så er mor og far også glade

Ja, kroppen vænner sig til de underligste ting.

Jeg skal op til min søn stort set hver nat (i nat var det 3 gange), og de nætter hvor han bare sover, vågner jeg alligevel. Ret fjollet, men min krop bliver åbenbart forvirret, hvis jeg ikke skal op at rende om natten

Er også sikker på at det var det der hjalp hehe

Ej, men det hjalp mig Det er lidt mit "frirum" for at skrive hvad jeg har på hjertet... Selv om jeg ved at der er flere fra min familie og venner der læser med

Kender godt det med at vågne Selv om Lukas faktisk sov igennem i en uge, var jeg alligevel vågen flere gange

Men vi kan da forhåbentligt på et tidspunkt sove igennem

Anmeld

19. november 2011

Nessie

Happiness skriver:

Er også sikker på at det var det der hjalp hehe

Ej, men det hjalp mig Det er lidt mit "frirum" for at skrive hvad jeg har på hjertet... Selv om jeg ved at der er flere fra min familie og venner der læser med

Kender godt det med at vågne Selv om Lukas faktisk sov igennem i en uge, var jeg alligevel vågen flere gange

Men vi kan da forhåbentligt på et tidspunkt sove igennem

Ja, det er rart at kunne skrive med andre herinde, som er lidt i samme "båd"

Det er å sjovt når jeg fortæller om at jeg har været oppe om natten, næsten alle siger "det er bare en fase, så sover han igennem igen". Øøøøhhmmm, siger jeg så, han har jo aldrig sovet igennem  Det kommer nok en dag, men han er altså et af de børn der døjer meget med alm. mareridt, eller har natteskræk, det svinger lidt. Og så skal han næsten altid op og have vand om natten, og det tror jeg han bliver ved med de næste mange år

Anmeld

19. november 2011

Happiness

Nessie skriver:

Ja, det er rart at kunne skrive med andre herinde, som er lidt i samme "båd"

Det er å sjovt når jeg fortæller om at jeg har været oppe om natten, næsten alle siger "det er bare en fase, så sover han igennem igen". Øøøøhhmmm, siger jeg så, han har jo aldrig sovet igennem  Det kommer nok en dag, men han er altså et af de børn der døjer meget med alm. mareridt, eller har natteskræk, det svinger lidt. Og så skal han næsten altid op og have vand om natten, og det tror jeg han bliver ved med de næste mange år

Der er sikkert bare børn der har brug for den tryghed, og den skal de selvfølgelig have Og man vender sig jo til at stå op om natten, det kan man næsten i søvne

Men er da ked af at han har natteskræk Har hørt det skulle være rigtig hårdt!

Men mon ikke når han bliver teenager, at han ikke gider sin mor rendende Men der er der jo sikkert en ny en at rende efter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.