Julekurv til Julehjælp. Hvad skal der i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.789 visninger
63 svar
0 synes godt om
15. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Hej de damer. Jeg er i gang med at lave en julekurv til en enlig mor med 3 børn. 

Kurvens indhold må jeg selv bestemme. Men hvad kunne der komme i? Jeg har ikke mulighed for at vedlægge and og steg. Så det bliver en jule hygge kurv.

Jeg har indtil videre:

Julethe

Juleservietter

røde lys

4 godteposer med slik

En pose bismark-bolcher

Jeg har tænkt mig at købe:

En fin kurv til tingene

Evt kalenderlys og måske lidt julepynt

Et julespil de kan hygge sig med

Småkager - måske hjemmebagte.

Min veninde bidrager med eksempelvis:

Vin til moderen, sodavand, chips, popcorn, kirsebærsauce, grødris og den slags.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

A.n.onym.

Har ikke nogen ideer, men ville da lige skrive at jeg synes at det er rigtig stort af dig!

Anmeld

15. november 2011

Xeniakaas skriver:

Har ikke nogen ideer, men ville da lige skrive at jeg synes at det er rigtig stort af dig!

Tak skal du have.  Det er dejligt at kunne glæde nogen, samt at haven noget at lave mens jeg venter på babys ankomst. Hehe 

Anmeld

15. november 2011

Gaia

Appelsiner, nødder, julechokolade, marzipan halløj godt initiativ det er sødt af dig  

Anmeld

15. november 2011

Appelsiner, nødder, julechokolade, marzipan halløj godt initiativ det er sødt af dig  

Gode ideer. Chokolade får de i godteposerne. Appelsiner/klementiner Marcipan og nødder skriver jeg lige ned 

Anmeld

15. november 2011

camilla_agermose

Fedt initiativ, ved ikke hvad der skulle mangle udover det der er foreslået.

Er det en familie du kender eller har du meldt dig til noget? for det kunne jeg også godt tænke mig at hjælpe med. - nej er ikke millionær, men jeg mangler ikke penge, og det gør bare SÅ ondt indeni når jeg hører om dem der faktisk slet ikke har råd til jul. 

Jeg kender desværre/heldigvis ikke selv nogle der står i en sådan situation.

Anmeld

15. november 2011

A.n.onym.

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Tak skal du have.  Det er dejligt at kunne glæde nogen, samt at haven noget at lave mens jeg venter på babys ankomst. Hehe 

Orv ja der er ikke længe til termin :-)

Bliver så ked i mit moderhjerte af alle de små der ikke kan få en ordentlig julegave!

Anmeld

15. november 2011

camilla_agermose skriver:

Fedt initiativ, ved ikke hvad der skulle mangle udover det der er foreslået.

Er det en familie du kender eller har du meldt dig til noget? for det kunne jeg også godt tænke mig at hjælpe med. - nej er ikke millionær, men jeg mangler ikke penge, og det gør bare SÅ ondt indeni når jeg hører om dem der faktisk slet ikke har råd til jul. 

Jeg kender desværre/heldigvis ikke selv nogle der står i en sådan situation.

Nej det er ikke nogen jeg kender. Jeg er tilmeldt en gruppe på Facebook, hvor de formidler modtagere og givere. Jeg skrev til dem og fik tildelt en familie i nærheden. Man vælger så selv hvad der skal i kurven, hvilket passer mig fint, da jeg heller ikke svømmer i penge  (SU og baby på vej) og heller ikke har særlig god plads til opbevaring, men stadig gerne vil give lidt.

Det er en rigtig dejlig ting at kunne give. Lidt kan gøre meget! Særligt i december, hvor fokus er så stort på hygge og gaver osv. 

Du kan se gruppen her:

http://www.facebook.com/pages/Julehjælp/135564456496998

Anmeld

15. november 2011

Xeniakaas skriver:

Orv ja der er ikke længe til termin :-)

Bliver så ked i mit moderhjerte af alle de små der ikke kan få en ordentlig julegave!

Ja. Jeg synes også det er lidt barskt. Ville ønske jeg kunne give dem julegaver, men det må blive ved en jule hygge kurv. 

Nej der er ikke længe til termin. Er også godt utålmodig. 

Anmeld

15. november 2011

lucas<3

Super flot ide og gi en familie der ikke selv har rådSyns ikk der mangler noget i kurven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.