Anbefal din bank

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2011

Peanut

Jonatansmor skriver:

Jeg har Sydbank - dem har jeg haft i 10 års tid efterhånden og jeg er ovenud tilfreds. Vi har kassekredit, samlet lidt forskellige lån, lånte til indskud, nye møbler og babystart - rådgiveren var bare glad for at kunne hjælpe, genkender en når man kommer ind i afdelingen og snakker løst og fast.

Jeg valgte dem i begyndelsen fordi det var dem der havde den bedste forståelse for hvor jeg var på vej hen. Jeg har sammenlagt haft 3 rådgivere iløbet af årene og alle 3 har været kvikke tøser med forståelse for livets op og nedture. Økonomi i øjenhøjde.

Sydbank er en af de banker der ikke er blevet nødt til at låne fra bankpakke 1-2-3-4-og-derud-af - de har nedskæringsrunder igang for at undgå netop det, det viser mig de har en direktionsgang der tænker før de handler - modsat andre *hostdanskebankhost* der jo skulle reddes af ikke bare de danske skatteydere, men også blandt andre amerikanske.

Pøjpøj med at finde rundt i junglen

Hvad er bankpakke 1-2-3-4 og derud af 

Vi er selv på vej væk fra hostdanskehostbank.

Vi kan sagtens låne penge, men deres renter er bare SÅ dyre i forhold til gennemsnittet 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

Peanut

SilasMor skriver:

Vælger lige at svare modsat på dit spørgsmål

Vi har Nordea og er slet ikke tilfredse. Men da vi har et lån i Nordea kan vi ikke bare sådan lige skifte bank. Så vi går bare og glæder os til lånet er ude af verden og vi kan komme over i en anden bank.

Kan lige fortælle at grunden til vi har Nordea er at da jeg skulle have min egen konto valgte mine forældre for mig og er så bare blevet der. Det er først inden for de seneste 5-6 år det er blevet noget rigtig l*** at være kunde hos dem (og DYRT)

Modsatte svar er også meget velkomne  Så kan vi være ekstra påpasselige med hvad vi vælger.

Med dyrt, mener du at deres renter stiger?

Eller hvad er det generelt i er utilfredse med?

Det lyder godt nok surt at i ikke kan skifte til en anden bank, pga. det lån! Men håber for jer at i snart er ovre det lån.

Vi har selv danske bank, og synes deres renter på lån mm er blevet alt for dyre.

Anmeld

15. november 2011

Peanut

maria87 skriver:

så jeg kikker fortsat med i denne tråd, da jeg intet aner om andre banker... ! ... 

Det var lige netop derfor jeg oprettede tråden  

Anmeld

15. november 2011

Jonatansmor

Peanut skriver:

Hvad er bankpakke 1-2-3-4 og derud af 

Vi er selv på vej væk fra hostdanskehostbank.

Vi kan sagtens låne penge, men deres renter er bare SÅ dyre i forhold til gennemsnittet 

Jae, bankpakkerne er jo hjælpepakker til de banker der er på vej ud i økonomisk usikkerhed. Pakker som bankerne skal betale tilbage, men de må næsten selv bestemme hvornår og hvordan - så i deres verden har de selv betalt for dem...

Med lidt mod kunne man jo vove pelsen og sige "Kan I ikke finde ud af at drive bankvirksomhed på en måde så du kan stå imod selv den værste storm, burde du ikke være bank" - mindes ikke en eneste privatperson der har fået lov til at låne sig ud af en økonomisk krise, tværtimod.

Danske Bank er ... hehe ... det er ihvertfald ikke en bank til almindelige mennesker mere, du skal have +50,000 på din opsparing før du må låne 10.000

Anmeld

15. november 2011

Peanut

Jonatansmor skriver:

Jae, bankpakkerne er jo hjælpepakker til de banker der er på vej ud i økonomisk usikkerhed. Pakker som bankerne skal betale tilbage, men de må næsten selv bestemme hvornår og hvordan - så i deres verden har de selv betalt for dem...

Med lidt mod kunne man jo vove pelsen og sige "Kan I ikke finde ud af at drive bankvirksomhed på en måde så du kan stå imod selv den værste storm, burde du ikke være bank" - mindes ikke en eneste privatperson der har fået lov til at låne sig ud af en økonomisk krise, tværtimod.

Danske Bank er ... hehe ... det er ihvertfald ikke en bank til almindelige mennesker mere, du skal have +50,000 på din opsparing før du må låne 10.000

Nå, vi har nu ikke haft problemer med at låne penge, men renterne ligger på ca. 10 % på de lån de har lavet til os og det er virkelig for dyrt!

Anmeld

15. november 2011

Silas&Mille

Modsatte svar er også meget velkomne  Så kan vi være ekstra påpasselige med hvad vi vælger.

Med dyrt, mener du at deres renter stiger?

Eller hvad er det generelt i er utilfredse med?

Det lyder godt nok surt at i ikke kan skifte til en anden bank, pga. det lån! Men håber for jer at i snart er ovre det lån.

Vi har selv danske bank, og synes deres renter på lån mm er blevet alt for dyre.

Ja renterne er høje, gebyrerne er helt hen i vejret.

De vil fx have penge for at stoppe afbetalingen på lånet i december månede. Vi gør sådan hvert år at vi forsøger at få betalingsfri måned i december, så vi har lidt ekstra til julen (vi sidder ret stramt i det). Men det ville faktisk koste os flere penge at stoppe betalingen i en måned, end at betale ydelsen. De er slet ikke til at snakke med hvad det angår.

Vi har kun Visa electron og vil meget gerne have et Visa Dankort, da det gør nogle ting en del nemmere. Vi handler fx en del ting på nettet og det er ikke alle sidder der tager imod Visa Electron. Men vi må ikke få et Visa Dankort fordi de ikke har indblik i vores økonomi  Det er mere end et halvt år siden vi flyttede hjem til DK og vi har haft overskud (nogle gange kun 50kr, men det er jo også et plus) på kontoen i slutningen af hver måned, vores budget konto står i plus en del og vi har en tredje konto hvor der står nogle penge som vi prøver at spare op. Nu bruges nogle af dem på at holde fødselsdag og købe julegaver, men der står stadig mere end 2000 kroner som vi ellers ikke 'har brug for' (hvis du forstår). Trods dette vil de stadig ikke give os et Visa Dankort, vel at mærke uden kredit, for det har vi ikke brug for. Men lige meget hvad, så er svaret nej. Det synes jeg ærlig talt er en gang Bull****. Men de er hverken til at hugge eller stikke i, og da slet ikke til at snakke med. Dette gælder både den filial vi havde i Århus da vi flyttede hjem til DK og den filial vi nu har i Skanderborg.

Og ja det er mega surt at vi ikke kan flytte bank pga af et sk*** lån, men da jeg kun er på starthjælp er der ingen banker der vil give os et lån så vi kan indfri det i Nordea og flytte til den bank der bevilliger lånet 
Men der sker forhåbentlig en del forandringer i vores økonomi når jeg engang kommer på arbejdsmarkedet igen. Jeg skulle have været i gang med at søge nu, men skæbnen ville jo at vi skal have lillesøster allerede til Februar (min barsel med Silas slutter her den 24. november), så jeg må vente nogle måneder endnu. Selvom jeg allerede nu er ved at blive sindsyg af at gå hjemme   

Anmeld

15. november 2011

MaleneJensen

min kæreste og jeg har Sparkassen i Hobro Vores bankdame er virkelig god og sød og er selv ung så hun forstår os også rigtig godt( syntes godt nogle af de ældre bankfolk godt kan virke negative, når man er ung)

Vi har et bubget som bare kører og har altid penge til os selv og vores datter.. Hun har det også sådan hvis vi mangler penge skal vi bare komme for så finder vi ud af det

Anmeld

15. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg har Arbejdernes Landsbank og den har jeg haft siden min mor oprettede mig der. Jeg er fuldt ud tilfreds  

Det eneste jeg synes er træls pt. er at de sender mig til vidt forskellige rådgivere hele tiden, fordi hende jeg har ALDRIG er der!

Men ellers er der intet at brokke sig over der. Ringer/Går der ned når jeg er i tvivl om noget og jeg får altid den bedste hjælp og de lader mig ikke gå igen før jeg har forstået og fået svar

Anmeld

15. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg har Nordea og er ganske tilfreds( har haft dem i 8 år, tror jeg). Jeg synes, de yder en høj service, og min bakrådgiver blinkede ikke engang, da jeg skulle ned og låne til indskud mm i sidste måned. Han sagde i stedet, at jeg har en fin økonomi, og hvis jeg havde brug for mere, så kom jeg bare ind og forhøjede lånet uden problemer. Deres rente er måske i den høje ende, men da det er forbrugslån er det vel såda, det er, tænker jeg, og jeg ved også, at de ikke kommer til at krakelere som andre banker i og med de er så store. Har også haft Spar nord for nogle år siden, men dem ville jeg holde mig langt væk fra. Jeg kunne ikke komme derfra hurtigt nok.

Anmeld

15. november 2011

Peanut

SilasMor skriver:

Ja renterne er høje, gebyrerne er helt hen i vejret.

De vil fx have penge for at stoppe afbetalingen på lånet i december månede. Vi gør sådan hvert år at vi forsøger at få betalingsfri måned i december, så vi har lidt ekstra til julen (vi sidder ret stramt i det). Men det ville faktisk koste os flere penge at stoppe betalingen i en måned, end at betale ydelsen. De er slet ikke til at snakke med hvad det angår.

Vi har kun Visa electron og vil meget gerne have et Visa Dankort, da det gør nogle ting en del nemmere. Vi handler fx en del ting på nettet og det er ikke alle sidder der tager imod Visa Electron. Men vi må ikke få et Visa Dankort fordi de ikke har indblik i vores økonomi  Det er mere end et halvt år siden vi flyttede hjem til DK og vi har haft overskud (nogle gange kun 50kr, men det er jo også et plus) på kontoen i slutningen af hver måned, vores budget konto står i plus en del og vi har en tredje konto hvor der står nogle penge som vi prøver at spare op. Nu bruges nogle af dem på at holde fødselsdag og købe julegaver, men der står stadig mere end 2000 kroner som vi ellers ikke 'har brug for' (hvis du forstår). Trods dette vil de stadig ikke give os et Visa Dankort, vel at mærke uden kredit, for det har vi ikke brug for. Men lige meget hvad, så er svaret nej. Det synes jeg ærlig talt er en gang Bull****. Men de er hverken til at hugge eller stikke i, og da slet ikke til at snakke med. Dette gælder både den filial vi havde i Århus da vi flyttede hjem til DK og den filial vi nu har i Skanderborg.

Og ja det er mega surt at vi ikke kan flytte bank pga af et sk*** lån, men da jeg kun er på starthjælp er der ingen banker der vil give os et lån så vi kan indfri det i Nordea og flytte til den bank der bevilliger lånet 
Men der sker forhåbentlig en del forandringer i vores økonomi når jeg engang kommer på arbejdsmarkedet igen. Jeg skulle have været i gang med at søge nu, men skæbnen ville jo at vi skal have lillesøster allerede til Februar (min barsel med Silas slutter her den 24. november), så jeg må vente nogle måneder endnu. Selvom jeg allerede nu er ved at blive sindsyg af at gå hjemme   

Det lyder godt nok ikke fedt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.