Anbefal din bank

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2011

MissTas

Peanut skriver:

Hvilken bank har du?

Hvorfor har du valgt den?

Og hvad er det der gør, at du valgte den, frem for en anden?

Tænkte du på, om der var mulighed for at banken gik konkurs (hvis de "bare" lukkede alle ind)?

Spørger fordi vi er overvejer at skifte bank, og er ved at indhente tilbud fra forskellige banker, men kom lige til at tænke på hvad i andre har valgt, og hvorfor? 

Jeg har i mange år haft sparekassen vendsyssel, men skiftede så til Spar nord fordi jeg ofte ikke følte mig varetaget i banken og synes min bankrådgiver var en idiot..

Fordi jeg skiftede til Spar Nord, er fordi at jeg kun har hørt positive ting om den og samtidig er det der min kæreste er kunde, så det gjorde tingene meget lettere

Derudover synes jeg virkelig de er til at snakke med, hvad gælder aftaler, rente osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

Benjamins'mor

Jeg har Sparekassen Kronjylland..

Valgte den egentligt ikke selv, min mor lavede en konto til mig fordi jeg fik ung-job i Super Best, og har siden lavet den om til nem-konto. Så det er bare den jeg har.

Synes selv den er rigtigt god, men man er nødtil at have MasterCard eller Dankort, for de ligger ikke ret mange steder.. Altså det eneste jeg er utilfreds med er at deres hæve automater er utroligt langsomme og dårlige...

Anmeld

15. november 2011

Jonatansmor

Peanut skriver:

Hvilken bank har du?

Hvorfor har du valgt den?

Og hvad er det der gør, at du valgte den, frem for en anden?

Tænkte du på, om der var mulighed for at banken gik konkurs (hvis de "bare" lukkede alle ind)?

Spørger fordi vi er overvejer at skifte bank, og er ved at indhente tilbud fra forskellige banker, men kom lige til at tænke på hvad i andre har valgt, og hvorfor? 

Jeg har Sydbank - dem har jeg haft i 10 års tid efterhånden og jeg er ovenud tilfreds. Vi har kassekredit, samlet lidt forskellige lån, lånte til indskud, nye møbler og babystart - rådgiveren var bare glad for at kunne hjælpe, genkender en når man kommer ind i afdelingen og snakker løst og fast.

Jeg valgte dem i begyndelsen fordi det var dem der havde den bedste forståelse for hvor jeg var på vej hen. Jeg har sammenlagt haft 3 rådgivere iløbet af årene og alle 3 har været kvikke tøser med forståelse for livets op og nedture. Økonomi i øjenhøjde.

Sydbank er en af de banker der ikke er blevet nødt til at låne fra bankpakke 1-2-3-4-og-derud-af - de har nedskæringsrunder igang for at undgå netop det, det viser mig de har en direktionsgang der tænker før de handler - modsat andre *hostdanskebankhost* der jo skulle reddes af ikke bare de danske skatteydere, men også blandt andre amerikanske.

Pøjpøj med at finde rundt i junglen

Anmeld

15. november 2011

maria87

Simon's moar <3 skriver:

Jeg har Arbejderes Landsbank, skiftede da Danske Bank ikke ville låne mig penge til indskud, men det ville de gerne Har haft bank der i knap  4 år, og har hele tiden været tilfreds

Danske bank er os noget lort... vi har selv den bank, og med den bank har man ingen mugligheder for at komme videre i livet!  

jeg har gode erfaringer med Nordea, men aner ik om de er gode mere

Anmeld

15. november 2011

Simon's moar <3

maria87 skriver:

Danske bank er os noget lort... vi har selv den bank, og med den bank har man ingen mugligheder for at komme videre i livet!  

jeg har gode erfaringer med Nordea, men aner ik om de er gode mere

Ja, de er virkelig trælse ! 
De eneste jeg kender der er tilfredse med dem, er mine forældre.. Tænker lidt, om man skal ha en go økonomi, før de gider være bare lidt flinke.. eller om mine forældre bare er heldige ...

Har også kun hørt godt om Nordea. Kender et par stykker, der har bank der  

Anmeld

15. november 2011

FieMus

jeg har nordea  
min far er bankrådgiver, i nordea, så den bank har jeg altid haft.  

Anmeld

15. november 2011

maria87

Simon's moar <3 skriver:

Ja, de er virkelig trælse ! 
De eneste jeg kender der er tilfredse med dem, er mine forældre.. Tænker lidt, om man skal ha en go økonomi, før de gider være bare lidt flinke.. eller om mine forældre bare er heldige ...

Har også kun hørt godt om Nordea. Kender et par stykker, der har bank der  

jamen jeg tror du har fuldstrændig ret det var også MNin far som Lokkede ps til at få danske bank, fordi han synes den er top god, men han har altså os penge på lommen, så ja, det er for ældre personer som har en RIGTIG go økonomi, så jeg er oss igang med at vil skifte bank, og tror jeg vil snakke med Nordea først, men hvad siger man til den bank man gerne vil over i, for jeg vil jo gerne være sikker på at de så vil hjælpe og kan se muglighed for os at komme videre i livet! ¨

kan man spørge dem om sådan noget... ??? altså jeg mener, Hej Nordea, hvis jeg får lov at få bank her, vil i så låne os til et indskud ?  FKS ???  

Anmeld

15. november 2011

Simon's moar <3

maria87 skriver:

jamen jeg tror du har fuldstrændig ret det var også MNin far som Lokkede ps til at få danske bank, fordi han synes den er top god, men han har altså os penge på lommen, så ja, det er for ældre personer som har en RIGTIG go økonomi, så jeg er oss igang med at vil skifte bank, og tror jeg vil snakke med Nordea først, men hvad siger man til den bank man gerne vil over i, for jeg vil jo gerne være sikker på at de så vil hjælpe og kan se muglighed for os at komme videre i livet! ¨

kan man spørge dem om sådan noget... ??? altså jeg mener, Hej Nordea, hvis jeg får lov at få bank her, vil i så låne os til et indskud ?  FKS ???  

Ja, det hænger nok sammen med go økonomi.. Så er de ih så åh så flinke.. Hmm 

Ja, det kan du godt
Jeg gik bare ind i Arbejdernes Landsbank, og sagde at jeg gerne ville skifte til dem, da Danske Bank ikke vil gi mig et lån.. Samme dag, snakkede jeg med min bank rådgiver, som skrev ned, hvad jeg sku ha med fra den gamle bank.. Så gik jeg i Danske Bank efter det, så gik der et par dage, så til møde i den nye bank, og vupti, så havde jeg et lån til indskud.. 

De kunne ikke forstå, at Danske Bank ikke ville låne mig 20.000 til indskud, når jeg havde en ok økonomi.. Var 18 dengang, og ku betale 2000 kr. af på lånet i måneden, pga fast arbejde

Anmeld

15. november 2011

Silas&Mille

Vælger lige at svare modsat på dit spørgsmål

Vi har Nordea og er slet ikke tilfredse. Men da vi har et lån i Nordea kan vi ikke bare sådan lige skifte bank. Så vi går bare og glæder os til lånet er ude af verden og vi kan komme over i en anden bank.

Kan lige fortælle at grunden til vi har Nordea er at da jeg skulle have min egen konto valgte mine forældre for mig og er så bare blevet der. Det er først inden for de seneste 5-6 år det er blevet noget rigtig l*** at være kunde hos dem (og DYRT)

Anmeld

15. november 2011

maria87

Simon's moar <3 skriver:

Ja, det hænger nok sammen med go økonomi.. Så er de ih så åh så flinke.. Hmm 

Ja, det kan du godt
Jeg gik bare ind i Arbejdernes Landsbank, og sagde at jeg gerne ville skifte til dem, da Danske Bank ikke vil gi mig et lån.. Samme dag, snakkede jeg med min bank rådgiver, som skrev ned, hvad jeg sku ha med fra den gamle bank.. Så gik jeg i Danske Bank efter det, så gik der et par dage, så til møde i den nye bank, og vupti, så havde jeg et lån til indskud.. 

De kunne ikke forstå, at Danske Bank ikke ville låne mig 20.000 til indskud, når jeg havde en ok økonomi.. Var 18 dengang, og ku betale 2000 kr. af på lånet i måneden, pga fast arbejde

Okay det lyder jo lovende - men er usikker på Nordea, da de os er blevet en dyrer bank osv... 

så jeg kikker fortsat med i denne tråd, da jeg intet aner om andre banker... ! ... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.