Anbefal din bank

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.027 visninger
34 svar
0 synes godt om
14. november 2011

Peanut

Hvilken bank har du?

Hvorfor har du valgt den?

Og hvad er det der gør, at du valgte den, frem for en anden?

Tænkte du på, om der var mulighed for at banken gik konkurs (hvis de "bare" lukkede alle ind)?

Spørger fordi vi er overvejer at skifte bank, og er ved at indhente tilbud fra forskellige banker, men kom lige til at tænke på hvad i andre har valgt, og hvorfor? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2011

Stumpen

Jeg har vestjyskbank og har haft den siden mine forældre i sin tid oprettede en konto til mig...

Anmeld

14. november 2011

K&S

Peanut skriver:

Hvilken bank har du?

Hvorfor har du valgt den?

Og hvad er det der gør, at du valgte den, frem for en anden?

Tænkte du på, om der var mulighed for at banken gik konkurs (hvis de "bare" lukkede alle ind)?

Spørger fordi vi er overvejer at skifte bank, og er ved at indhente tilbud fra forskellige banker, men kom lige til at tænke på hvad i andre har valgt, og hvorfor? 

Vi har PenSam Bank - en bank, man kun kan blive kunde i, hvis man er ansat i PenSam, medlem af FOA eller medlem af forbrugsforeningen

Vi har været kunde i snart 2 år og har været meget tilfredse.

Det er en internetbank, men det er dog muligt at få et møde med en rådgiver i Farum

Vi har tidligere haft Nordea, Danske Bank, RoskildeBank (konkurs), blev automatisk overført til Nordea igen, hvor de hævede priserne gevaldigt - så vi skiftede til PenSam Bank

Anmeld

14. november 2011

Simon's moar <3

Jeg har Arbejderes Landsbank, skiftede da Danske Bank ikke ville låne mig penge til indskud, men det ville de gerne Har haft bank der i knap  4 år, og har hele tiden været tilfreds

Anmeld

14. november 2011

Mum33

Jyske bank ... super service, ingen "salgsbagtanker" og realistiske

Anmeld

14. november 2011

Angelspot

Har haft BG bank men skiftede til Frøs Herreds sparekasse, da jeg kunne spare halvdelen i renter, på et tidligere lån. Jeg har været glad for Frøs siden, har været kunde i 5 år og jeg får billige renter på evt nye lån. De har også en side gesjæft med hussalg.

Anmeld

15. november 2011

Peanut

Tak for jeres svar 

Det er rart at høre noget mere baggrund for bankerne 

Anmeld

15. november 2011

Chr-Hei

Melder mig også ind på jyske bank .. Har været der siden mine forældre oprettede en konto til mig i sin tid og er bare SÅ tilfredse med dem,, Det er en anderledes bank men med kanon service, og vi har aldrig haft problemer med at låne til det vi nu gerne ville ...

Var dog ved skifte på et tidspunkt pga min daværende rådgiver men så fik vi ny og nu det hele bare kanon igen... (men mon ikke alle banker har en rådgiver indimellem som man bare ikk klinger med)

Min svoger har lige skiftet til Jyske bank fra Danske da de gav ham et lån på 17% og han skulle altså kun låne 20000 Jyske kun så lige gøre det til 7% i stedet.. Han sparede 4000 på at låne 20000 syntes det er helt grotest

Anmeld

15. november 2011

twinboys

Nordea... fordi det er min bank og jeg får en god service der og de kender mig godt, da jeg har været i banken siden jeg blev født og fik min første konto

Anmeld

15. november 2011

An&Jo

Jeg har sparekassen Vendsyssel, men som med alt andet hvor der er direkte kontakt mellem "sælger" og kunde er der aætså bare nogen man svinger bedre med end andre.. Jeg har haft 3 rådgivere i løbet af de 5 år jeg har været kunde der, og den første rådgiver jeg havde var helt kanon, men så skiftede jeg afdeling og fik en rigtig træls en som jeg slet ikke kunne snakke med, fik så en ny rådgiver og nu kører tingene igen som de skal..
Min fordel er nok også at jeg kender ret meget til baggrunden for en bankrådgivers arbejde på grund af min uddannelse, så jeg lader mig ikke bare spise af med et "det kan ikke lade sig gøre" for hvis jeg skal have et lån til noget har jeg altid regnet på det helt ned i mindste detalje inden jeg tager kontakt tip banken..
Men alt i alt er det en fantastisk bank, jeg får nogle gode renter og de fremlægger hver gang et skide godt regnskab så der er heller ingen fare for konkurs hos dem..

Inden jeg skiftede til sparv havde jeg ebh bank, og jeg nåede heldigvis at få flyttet alle konti osv inden den krakkede.. Men nu er jeg os fra ebh Banks lokalsamfund og det krak havde været undervejs længe, det er bare ærgeligt at det gik udover så mange rigtig fine mennesker som mistede pensionsopsparinger osv fordi banken slet ikke havde været realistisk på noget tidspunkt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.