Tænk at der allerede er gået en uge.. woow. tiden flyver!
mandag: kl. 6 om morgenen, ankom vi til Storken på kolding sygehus. Ulrik fik lov til at blive og få sig en morfar efter den laaaange nat. Omkring middagstid kommer der en sosu assistent ( eller hvad hun nu var - min dagvagt kontaktperson ) og to læger. jeg blev sådan lidt overrasket. 3 "kloge" mennesker på en gang, hvor dårligt tror de lige jeg vil klare min nye rolle som mor? - følte mig lidt dårligt bedømt på forhånd. ved egentlig ikke hvad de to læger var der for. Alt kørte i den skønneste orden resten af dagen. Vi fik lidt besøg og nogle gaver. Ulrik kørte hjem om aftenen. puuuha
det var en hård nat. Og oveni det havde lille pigen teoseret mine brystvorter, så de gjorde nulle nalle. Jeg prøvede at ligge en brik på den højre, som var mindst "skadet", og det hjalp. Lille pigen havde heller ikke fundet den rette sutteteknik endnu.
Tirsdag: Om natten, da det er spisetid, ligger jeg brikken på igen, men alligevel får lille pigen ødelagt min brystvorte endnu mere. min natkontakt sidder inde ved mig, fordi jeg ikke har helt styr på brikken og lille pigen har stadig ikke styr på sin sutte teknik. Det gør så ondt at jeg begynder at tude, og min "kontaktperson" siger vi skal holde her inden det går mere galt, og så foreslår hun at vi malker ud lidt tid. MANGE TAK! puuha. gud hvor manglede jeg ulrik den nat. savnet var så stort! havde det helt som om at han havde forladt mig. Da lille pigen skulle have mad næste gang, gjorde jeg det hele selv, ( hun skulle have mad fra en kop ) havde jo set hvordan det skulle gøres, så hvorfor ikke? - Dette "kommer jeg så til" at fortælle hende min dagvagt kontaktperson, og hun går helt i selvsving. Det måtte jeg ihvert fald ikke, det skulle de gøre, og de skulle være der hver gang hun skulle have mad osv osv.. ej slap dog af. hun er min datter = det er min rolle at give hende mad. - men istedet skulle de gøre det, så jeg skulle bare sidde og kigge på. følte mig helt ansvarsløs i deres øjne. følte mig som en dårlig mor, fordi det var dem der skulle gøre det. bare synet af at se en anden sidde og give min datter det jeg skal, kunne skære så voldsomt i hjertet. 
ulrik var her også på det tidspunkt, og han blev faktisk rimelig sur. Det kunne ikke være rigtigt de skulle gøre alle de ting, når de sagtens kan. Han følte også at de havde nogle fordomme og at de ikke mente at det var noget vi sagtens kunne klare.
Tirsdag var også dagen hvor børnelægen skulle komme og kigge på Sophia. Hun lå skævt i mit bækken, og havde derfor fået trykket næsen så den bøjede over til siden. Alt var lige som det skulle være og han var meget tilfreds meget vores lille prinsesse. 
Han spurgte hvorfor jeg stadig lå deroppe, om det kun var pga hendes næse eller hvordan. Vi nåede knap nok at svare, før dagvagt kontaktpersonen sagde at det var pga amningen. - hvor jeg så tilføjede at det var fordi jeg var ung mor. ( kontaktpersonen lavede et meget sjovt ansigtsudtryk
hehe. ) Børnelægen kiggede mærkeligt på os, fordi han synes det var mærkeligt. Som han kunne se så var det hele jo fint, og slet ingen ting at være bange for
. kl. 15.02 ringer jeg efter kontaktpersonen ( heldigvis 2 min efter vagtskifte - fedt! ) så der kom min ynglings kontaktperson ind. yahooo. hun var nemlig bare super sød, og synes at det var helt iorden at vi gerne ville hjem. hun satte sig ned på sengen og snakkede med mig, og fortalte en masse guldkorn. Jeg spurgte ind til nogle små ting, som fx. hvornår hun måtte komme i bad for første gang og hvordan og hvorledes med navlestumpen. hun gav sig god tid, og var virkelig rigtig hjælpsom.
Selvom amningen ikke fungerede tænkte vi at det nok skulle gå. Vi fik en brik nan med hjem fra sygehuset, og så havde min papmor en pumpe jeg måtte låne. så vi var sikret :-)
Onsdag: Super dejligt at være hjemme! Min mor kom og hyggede med os. Havde også sagt hun skulle hjælpe mig med amningen så vi kunne få den op at køre, og så puttede hun med Sophia, så jeg kunne få mig et dejligt langt bad. 
Torsdag: Gæster og gaver
hehe. Og så fik Sophia sit første bad. Det tog hun meget pænt. Lå bare og kiggede og baskede lidt med benene engang imellem
Om aftenen skulle vi ud til min far og have and. nammenam. Og ligesom jeg fik fyldt tallerkenen, vågnede Sophia. iiih
hehe.
Fredag: Skulle hun vejes. Hun havde kun tabt 145 gram ( vejede 3100 g ) alt var fint
- udover hun ikke havde haft afføring siden tirsdag aften.
Lægen prøvede at stimulere med et termometer, dog uden effekt. Lille pigen skulle derfor have laktulose.
Lørdag: puuuh. Efterveer. iih hvor var de slemme
- troede jeg skulle føde en gang til. Og så var vi i Kolding Storcenter for første gang. Der var mange mennesker! Laktulosen havde endnu ikke hjulpet. Prøvede at ringe til lægevagten, for at høre om jeg måtte give hende mere, men nåede kun at forklare hvordan og hvorledes, og så sagde hun at de skulle have hende ind til et tjek. men alt var fint, og hun havde ikke hård mave, så det var bare at vente
- Der var en god gevinst da vi kom hjem 
Søndag: Endnu en omgang vilde efterveer
aav. Og så skulle vi til barnedåb ved Kofoed´s skønne lille datter 
Mandag: Besøg af SP. Lille pigen havde taget de tabte gram på, og alt var helt perfekt! Og så var vi ude på vores første gåtur i barnevognen :-) Nu ligger vi bare og sover, men skal snart have aftensmad :-)
Tak fordi i læste med på den laaaaange forklaring
hehe.
følte bare lige for at dele vores første uge med vores lille prinsesse 
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld