Blev I også "glemt" af jeres arbejdsplads, under barsel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2011

Frk.Nissen

Nu er jeg ikke på barsel. Men det virker da underligt at de ikke inviteret med. Kan godt forstå at du bliver tosse, det ville jeg også blive, hvis det var mig.

Jeg arbejder sammen med en, som også er på barsel, og det virker da ikke til, at "vi" har glemt hende. Nu kommer hun også "tit" forbi og siger hej til os, og viser hendes datter frem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2011

lycly

TulleStøv skriver:

Nu er jeg ikke på barsel. Men det virker da underligt at de ikke inviteret med. Kan godt forstå at du bliver tosse, det ville jeg også blive, hvis det var mig.

Jeg arbejder sammen med en, som også er på barsel, og det virker da ikke til, at "vi" har glemt hende. Nu kommer hun også "tit" forbi og siger hej til os, og viser hendes datter frem

Jeg kommer tit forbi og handler (arbejder i butik) men kommer ikke decideret og viser min datter frem, da der har været stor udskiftning dernede og jeg efterhånden ikke kender så mange. Men mine ledere og nogle af dem jeg snakker bedst med er der stadig, så føler mig virkelig glemt .

Anmeld

12. november 2011

tinasmor

Sådan har det heldigvis ikke være for mig. Min chef har ringet og mailen og inviteret mig til alt der har været af arrangementer, et par af mine kollegaer har ringet og mailet og de er alle glade for at se mig når jeg kommer og siger at de savner mig

Det er jeg faktisk rigtig glad for, så føler man sig ønsket.

Jeg dukker altid op på arbejdet flere gange i løbet af min barsel for at vise baby og for lige at høre hvordan det går og det er dejligt at høre at min chef siger, at han glæder sig til jeg kommer tilbage fordi jeg endnu engang er bedst til mit arbejde (i forhold til barselsvikar)

Anmeld

12. november 2011

lycly

tinasmor skriver:

Sådan har det heldigvis ikke være for mig. Min chef har ringet og mailen og inviteret mig til alt der har været af arrangementer, et par af mine kollegaer har ringet og mailet og de er alle glade for at se mig når jeg kommer og siger at de savner mig

Det er jeg faktisk rigtig glad for, så føler man sig ønsket.

Jeg dukker altid op på arbejdet flere gange i løbet af min barsel for at vise baby og for lige at høre hvordan det går og det er dejligt at høre at min chef siger, at han glæder sig til jeg kommer tilbage fordi jeg endnu engang er bedst til mit arbejde (i forhold til barselsvikar)

Ej hvor dejligt at det er sådan! Må jeg spørge, om det er en stor eller lille arbejdsplads du arbejder på ? 

Anmeld

12. november 2011

tinasmor

LunaLykke skriver:

Ej hvor dejligt at det er sådan! Må jeg spørge, om det er en stor eller lille arbejdsplads du arbejder på ? 

Lille. Der er ca 40 ansat.

Anmeld

12. november 2011

Frk.Nissen

Kan godt forstå at du føler dig glemt. Det må ikke være særlig ret, og blive glemt af sit arbejde.
Jeg kunne bedre forstå, hvis du slet ikke have vis dig på dit arbejde, at de kunne "glemme" dig.

Anmeld

12. november 2011

Lulle25

LunaLykke skriver:

Jeg kommer tit forbi og handler (arbejder i butik) men kommer ikke decideret og viser min datter frem, da der har været stor udskiftning dernede og jeg efterhånden ikke kender så mange. Men mine ledere og nogle af dem jeg snakker bedst med er der stadig, så føler mig virkelig glemt .

Tror altså ikke du skal tage det så tungt. Hvis der er sket stor udskiftning er det jo nok grunden til din leder ikk lige har kontaktet dig, for hun har nok haft travlt med at få de nye på plads.

Nyd din barsel og så kan du komme tilbage når du opstarter på arbejdet igen. Det er jo lidt svært for nogle vil jo gerne være hjemme ved børnene under barsel og synes måske det er traels at blive inviteret til det ene eller andet på jobbet når de går hjemme. Måske er det bare det din leder tænker

Tror ikk det er for at glemme dig eller være fej overfor dig i hvert fald

kh louise

Anmeld

12. november 2011

Clisolka

LunaLykke skriver:

For det gør jeg! Det er ved at være rigtig træls efterhånden... Jeg har været på barsel siden juni og fødte i juli. I september (eller august, kan ikke lige huske det) blev der ÅBENBART holdt en sommerfest. Der blev jeg ikke inviteret eller overhovedet informeret. Før jeg læste en million statusopdateringer på facebook omhandlende denne fest dagen EFTER. Der blev jeg sgu lidt skuffet. Selvom man har en lille baby, og jeg sikkert havde takket nej, så havde det været rart at blive inviteret.

Så her i aften finder jeg så ud af, at der sgu er julefrokost på mit arbejde. I AFTEN. Fedt. Tak. Igen havde det været rart, at blive inviteret, for ville da virkelig gerne have været med! Min datter er jo på flaske, så jeg har rent faktisk mulighed for at komme lidt ud.
Der blev jeg sgu lidt trist, må jeg indrømme. At ens chef ikke engang tænker på lige at informere mig.

Er det virkelig sådan når man er på barsel?? Eller er det bare helt exceptionelt for min arbejdsplads?

Jeg blev også "glemt" da jeg havde barsel sidste år - både til sommerfest og julefrokost. Godt nok kunne jeg følge med på mail, men jeg havde heller ikke lyst til at tage afsted til julefrokost 4 uger efter jeg fik et akut kejsersnit  Jeg plejer ikke at være så social på arbejdet, så for mig gjorde det ikke noget at blive glemt, men de kunne da godt have smidt invitationer ud... 

Anmeld

12. november 2011

lycly

Lulle25 skriver:

Tror altså ikke du skal tage det så tungt. Hvis der er sket stor udskiftning er det jo nok grunden til din leder ikk lige har kontaktet dig, for hun har nok haft travlt med at få de nye på plads.

Nyd din barsel og så kan du komme tilbage når du opstarter på arbejdet igen. Det er jo lidt svært for nogle vil jo gerne være hjemme ved børnene under barsel og synes måske det er traels at blive inviteret til det ene eller andet på jobbet når de går hjemme. Måske er det bare det din leder tænker

Tror ikk det er for at glemme dig eller være fej overfor dig i hvert fald

kh louise

Jeg forstår hvad du mener, men sådan hænger det ikke helt sammen på min arbejdsplads. 

Der har ikke været stor udskiftning lige i den afd min leder er chef for. Så hun har ikke haft nye at se til. Det er mere sådan på hele min arbejdsplads (er normalt meget social). Og ja, nogen vil måske ikke med til festerne, men de kan jo bare takke nej når de får en invitation  

Har snakket med en anden fra min afd som også lige har været på barsel, og hun blev også lidt glemt. 

Nyder min barsel, men føler mig uden for, fordi jeg pludselig føler at jeg ikke er en del af dem længere, fordi jeg altid har været med til alt hvad der har været af arrangementer

Anmeld

12. november 2011

lycly

Babymor2010 skriver:

Jeg blev også "glemt" da jeg havde barsel sidste år - både til sommerfest og julefrokost. Godt nok kunne jeg følge med på mail, men jeg havde heller ikke lyst til at tage afsted til julefrokost 4 uger efter jeg fik et akut kejsersnit  Jeg plejer ikke at være så social på arbejdet, så for mig gjorde det ikke noget at blive glemt, men de kunne da godt have smidt invitationer ud... 

Sommerfesten var også en lille måneds tid efter mit ks, men det havde nu været rart med en invitation

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.