nu kan jeg ikke mere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2011

Anonym trådstarter

Höör skriver:

Fuldstændig enig! Var ts min søns kæreste var jeg godt nok flyttet hjemmefra for den der mig selv også andre bagefter holdning kan jeg ikke snuppe!!

Og vi betaler os halvdelen af huslejen og hjælper til.. Og betaler os for mad.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2011

Anonym trådstarter

Vivian87 skriver:

Enig

Er det sådan at man ikke må forlænge at de os skal respekter vored privatliv og med hensyn til mad når vi betaler lige så meget som dem og hjælper lige så meget som dem.. Men tak fordi i bare tramper på mig. Sgu ikke lige det jeg har brug for.. Og har nok fået skrevet det forkert.. 

Anmeld

12. november 2011

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

jeg går virkelig snart psykisk ned eller går helt amok.. skrev om noget ligende igår om mine svigerforældre.. men argh de er da bare så fuck't i deres hoveder og især min svigerfar, så begynder han idag i bilen og sige vi bare gik op på kommunen på mandag og sagde vi ikke havde noget sted og bo så vi kunne flytte hurtigt... jeg kan virkelig ikke holde det ude mere.. jeg går virkelig snart psykisk ned. eller je tænder helt af på dem.. åh hvor jeg ikke ved hvad jeg skal gøre..

skulle bare ud med det..

Du bliver nød til at flytte hvis du er ved at gå psykisk ned. Så jeg kan ikke se en anden udvej end, at du bliver nød til at gå op på kommunen og beder om hjælp til bolig. 

Anmeld

12. november 2011

Drømme

Jeg synes sgu du skal have et med på vejen.

Det kan virkelig være frustrerende at bo med ens svigerfamilie - kender alt for godt til det - vi bor selv hos min kærestes forældre og har endnu ikke haft mulighed for at finde noget andet (har boet her siden midten af juni). Og her kan kommunen ikke hjælpe - de har ikke nogen lejligheder de kan fordele folk ud på.

Og efter at have ringet til alle de bolig selskaber der er her på Bornholm, er beskeden, at vi skal regne med et års ventetid, når vi har hund.

Vi har værelse ovenpå, min svigermor bryder sig ikke om trapper, så det er utroligt sjældent de kommer herop. Kun hvis de er så søde at passe min hund i en weekend..

Men vi har to maddage om ugen hvor vi står for det. Og så er rengøringen fordelt ud, så vi har storerengøringsdag lørdag morgen - og er man ikke hjemme til det, tager man sin rengøringstjans dagen før.

Det er sådan vi har fået det op at køre.

Har I snakket med svigerforældrene om hvad I synes problemet er ?

Og har I overvejet hvilke andre steder der er mulighed for at bo ?

Anmeld

12. november 2011

Drømme

Du er velkommen til at skrive privat til mig, hvis du gerne vil vide mere om hvordan vi har gjort det

(eller bare har brug for en snak med en der står i "næsten" samme situation)

Anmeld

12. november 2011

dpb

vi er os skrevet op i kommunen og ved hvordan det er herhjemme.. men de sagde der var lang vent tid på lejligheder.. også kom hun i kan lave et barn så kan i få en lejligheder hurtigere..

Det er netop korrekt at dem med børn har førsteprioritet, hvilket jeg hvis jeg skal være helt ærlig også sagtens kan forstå Det er selvfølgelig ærgeligt for jer... men det er sådan at i de fleste kommuner disponere kommunen kun over et fåtal af de almen boliger der bliver ledige... Så natuligvis er ventelisterne lange og de kører anderledes end boligselskabernes egene...

Når det så er sagt så kan jeg sagtens forstå dine frustrationer over din svigerfamilie, for selvfølgelig skal respekten gå begge veje!!Jeg personligt ville ikke kunne holde ud at skulle bo under samme tag som mine svigerforældre i længere tid af gangen... bare at skulle have min svigermor overnattende her en enkelt eller to nætter er slemt nok Umiddelbart kan jeg ikke rigtig se nogen løsning da det lyder til at i gør hvad i kan for at finde en bolig... ved ikke om i har tjekket www.bl.dk for at finde samtlige almen boligselskaber i jeres område??  ellers er det ihvertfald en ide Det er rigtig træls hvis man ikke har en god ancienitet....

jeg selv er dog flyttet en del i mit "voksen"liv.... det startede som 18 årig med en 1 vær ungdomsbolig 5min gang fra min mor og stedfar... ca. 2år senere da min dengang kæreste og jeg valgte at vi ville flytte sammen fik vi så via samme boligselskab hurtigt en 2vær og ca 3år senere da vores søn var ca.1½ flyttede vi så i en 3vær.... og siden er vi så flyttet i eget hus Men det jeg egentlig vil frem til er at det og få en større lejlighed er bare langt lettere når man har fået foden indenfor i et boligselskab... og oftest er der kortere ventetid til de små...

Jeg kan godt følge dig og din kæreste i at flere flytninger er trælse (og dyre) men de kan af og til være en nødvendighed hvis man ikke skal gå helt ud af sit gode skind

Og jeg går ud fra at i ikke har mulighed for sammen at flytte ind ved din familie!?

Håber i finder en løsning der er til at leve med, for den nuværende situation er langt fra holdbar...

Qnuz

Anmeld

12. november 2011

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Du bliver nød til at flytte hvis du er ved at gå psykisk ned. Så jeg kan ikke se en anden udvej end, at du bliver nød til at gå op på kommunen og beder om hjælp til bolig. 

vi har været deroppe og fik den der smidt i hovede få et barn så kan i få lejlighed hurtigere

Anmeld

12. november 2011

Anonym trådstarter

Drømme skriver:

Jeg synes sgu du skal have et med på vejen.

Det kan virkelig være frustrerende at bo med ens svigerfamilie - kender alt for godt til det - vi bor selv hos min kærestes forældre og har endnu ikke haft mulighed for at finde noget andet (har boet her siden midten af juni). Og her kan kommunen ikke hjælpe - de har ikke nogen lejligheder de kan fordele folk ud på.

Og efter at have ringet til alle de bolig selskaber der er her på Bornholm, er beskeden, at vi skal regne med et års ventetid, når vi har hund.

Vi har værelse ovenpå, min svigermor bryder sig ikke om trapper, så det er utroligt sjældent de kommer herop. Kun hvis de er så søde at passe min hund i en weekend..

Men vi har to maddage om ugen hvor vi står for det. Og så er rengøringen fordelt ud, så vi har storerengøringsdag lørdag morgen - og er man ikke hjemme til det, tager man sin rengøringstjans dagen før.

Det er sådan vi har fået det op at køre.

Har I snakket med svigerforældrene om hvad I synes problemet er ?

Og har I overvejet hvilke andre steder der er mulighed for at bo ?

taak  ja det er hårdt at bo med svigerforældrene vi har prøvet alt for en lejlighed,, men der er bare vente tid her.. og os fordi dem med børn kommer først som jo os er forståeligt men jeg skal altså ikke have barn for at få lejlighed..

Anmeld

12. november 2011

Drømme

Anonym skriver:

taak  ja det er hårdt at bo med svigerforældrene vi har prøvet alt for en lejlighed,, men der er bare vente tid her.. og os fordi dem med børn kommer først som jo os er forståeligt men jeg skal altså ikke have barn for at få lejlighed..

Det ville heller ikke være fair for hverken jer eller barnet, hvis det skulle blive til fordi I skal have en lejlighed..

Har I overvejet at flytte ind i en lille billig lejlighed midlertidigt ?

I flere boligselskaber gør det at man kommer før de personer, der ikke bor hos dem..

Jeg ved godt at det vil betyde I skal flytte to gange, men det er da en mulighed ? Og sikkert lettere at finde en et- eller to-værelses når man uden barn, end en 3-4+ -værelses 

Anmeld

12. november 2011

Anonym trådstarter

dpb skriver:

Det er netop korrekt at dem med børn har førsteprioritet, hvilket jeg hvis jeg skal være helt ærlig også sagtens kan forstå Det er selvfølgelig ærgeligt for jer... men det er sådan at i de fleste kommuner disponere kommunen kun over et fåtal af de almen boliger der bliver ledige... Så natuligvis er ventelisterne lange og de kører anderledes end boligselskabernes egene...

Når det så er sagt så kan jeg sagtens forstå dine frustrationer over din svigerfamilie, for selvfølgelig skal respekten gå begge veje!!Jeg personligt ville ikke kunne holde ud at skulle bo under samme tag som mine svigerforældre i længere tid af gangen... bare at skulle have min svigermor overnattende her en enkelt eller to nætter er slemt nok Umiddelbart kan jeg ikke rigtig se nogen løsning da det lyder til at i gør hvad i kan for at finde en bolig... ved ikke om i har tjekket www.bl.dk for at finde samtlige almen boligselskaber i jeres område??  ellers er det ihvertfald en ide Det er rigtig træls hvis man ikke har en god ancienitet....

jeg selv er dog flyttet en del i mit "voksen"liv.... det startede som 18 årig med en 1 vær ungdomsbolig 5min gang fra min mor og stedfar... ca. 2år senere da min dengang kæreste og jeg valgte at vi ville flytte sammen fik vi så via samme boligselskab hurtigt en 2vær og ca 3år senere da vores søn var ca.1½ flyttede vi så i en 3vær.... og siden er vi så flyttet i eget hus Men det jeg egentlig vil frem til er at det og få en større lejlighed er bare langt lettere når man har fået foden indenfor i et boligselskab... og oftest er der kortere ventetid til de små...

Jeg kan godt følge dig og din kæreste i at flere flytninger er trælse (og dyre) men de kan af og til være en nødvendighed hvis man ikke skal gå helt ud af sit gode skind

Og jeg går ud fra at i ikke har mulighed for sammen at flytte ind ved din familie!?

Håber i finder en løsning der er til at leve med, for den nuværende situation er langt fra holdbar...

Qnuz

det kan jeg os helt 100 forstå.. men ja det var det jeg ville frem til at jeg altså os ville have respekt tilbage når vi giver dem det. synes jeg os godt jeg kan forlange vi os får respekt.. når vi ligesom betaler halvdelen af huslejen og mad os.. har nok fået skrevet det forkert men det er det jeg mener med jeg er træt af at vi skal kun respektere dem og alt det men der er intet tilbage andet end brok fra dem.. og hvis vi siger stille og roligt til dem som igår at de gerne må lade være med at gå ind på vores værelse når vi ikke er hjemme og bare bruge vores ting uden at spørger om lov først.. så blev de herre sure

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.