Til jer med jule-børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2011

Wimmie

Sakris skriver:

siden 1. december 2010! Så det bliver lige 11,5 måned i alt! Skal i jobsøgning, fordi jeg blev færdig med mit studie lige inden jeg gik på barsel. Så det er bestemt ikke noget sindsoprivende jeg skal igang med!

Ja, sådan et år (og så med baby) går garanteret alt alt for hurtigt. Hvad er du uddannet som?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2011

Sakris

Wimmie skriver:

Ja, sådan et år (og så med baby) går garanteret alt alt for hurtigt. Hvad er du uddannet som?

Ja det gør virkelig. Men har også nået en masse hvis jeg skal sige det selv

Jeg er civilingeniør, så forhåbentligt skal jeg ikke søge for længe! 

Anmeld

10. november 2011

bagger26

Min søn har fødselsdag d. 24 dec, han bliver 4 år i år, og hver gang han ser noget om julen, så siger han "MOR, når julemanden kommer så har JEG fødselsdag." han er meget bevist om hans fødselsdag i år.

Men vi plejer at invitere til helt alm fødselsdag d. 24 kl. 10, så er der boller, varm kakao og kage, der er flag og hvad der nu hører med til en fødselsdag. Gaverne kommer i fødselsdagsparpir og ikke juleparpir... Gæsterne tager hjem omkring kl 13-14 stykker..

Det har ikke været noget problem i min familie indtil videre, det er rigtig hyggeligt, og dagen går lidt hurtigere for børnene i familien..

Anmeld

10. november 2011

Wimmie

Sakris skriver:

Ja det gør virkelig. Men har også nået en masse hvis jeg skal sige det selv

Jeg er civilingeniør, så forhåbentligt skal jeg ikke søge for længe! 

Så håber jeg du finder noget hurtigt 

Anmeld

10. november 2011

Ayasmor

min datter har godt nok d. 20 Dec. og jeg har ligesom du gjort overvejelser ift. dette. Fra start af var det vigtigt for mig at fastholde at min datters fødselsdagsgave IKKE skulle slåes sammen med julegaven, og at gaver til fødselsdag ikke er indpakket i julepapir. Selvom hun har fødselsdag midt i julen, så er det stadig hendes fødselsdag som havde det været d. 20 Juni.. og jeg er ikke interesseret i at HENDES dag, flyder ind imellem alt andet julestres.

Anmeld

10. november 2011

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh
Sakris skriver:

Ja det kunne jeg forestille mig var super. Men så er i jo også lige sluppet for juledagene, hvor folk har mange traditioner og aftaler. Men tænker at så længe vi holder den positive linje, så gør hun forhåbentligt også!.

Hvornår blev der så holdt fest for vennerne?

Hmm,jeg ved faktisk ikke med min kusine,men min bror holdt først for venner/klassen i januar.Det gjorde et par andre også,som havde fødselsdag der sidst i december.

Anmeld

11. november 2011

LilleLene

Sakris skriver:

Så har din familie også gjort det godt for at vise dig at det er din dag. Det er lige det jeg også godt kunne tænke mig. Så det er dejligt at høre en masse forslag!

Ja vi pyntede først op til jul EFTER jeg havde holdt fødselsdag

Anmeld

11. november 2011

Tin

Profilbillede for Tin

Har et stk lækker dreng der fylder 4 år den 28 december!

Jeg gjore fra starten familien klar på at fødselsdagsgaver og julegaver IKKE skulle slåes sammen. De to ting skal holdes adskilt.

Vi har altid stået for julefrokost d. 26 dec. og da ikke alle holder fri imellem jul og nytår, holder vi vores søns fødselsdag sammen med familien den 26 dec med stor julefrokost, gaver, kaffe og kagemand. Dagen er hans og har udover maden, intet med jul at gøre. Derudover fejre vi ham den 28 dec med morgensang, rundstykker, selvbestemt aftensmad og desert og selvfølgelig gaver fra mor og far og søskende.

Her har det aldrig været et problem, men jeg tror at man fra starten skal gøre sig selv og familien klart hvad man vil indføre at fødselsdagstraditioner. Hvis det er det samme hvert år, er det nemmere at få til at gå op med hele den pukkelryggedes andres traditioner iforbindelse med julen.

Anmeld

13. november 2011

Sakris

bagger26 skriver:

Min søn har fødselsdag d. 24 dec, han bliver 4 år i år, og hver gang han ser noget om julen, så siger han "MOR, når julemanden kommer så har JEG fødselsdag." han er meget bevist om hans fødselsdag i år.

Men vi plejer at invitere til helt alm fødselsdag d. 24 kl. 10, så er der boller, varm kakao og kage, der er flag og hvad der nu hører med til en fødselsdag. Gaverne kommer i fødselsdagsparpir og ikke juleparpir... Gæsterne tager hjem omkring kl 13-14 stykker..

Det har ikke været noget problem i min familie indtil videre, det er rigtig hyggeligt, og dagen går lidt hurtigere for børnene i familien..

Tror altså også vi ender med en formiddagsfødselsdag også julefrokost bagefter!

Anmeld

13. november 2011

Sakris

Pernilleh skriver:

Hmm,jeg ved faktisk ikke med min kusine,men min bror holdt først for venner/klassen i januar.Det gjorde et par andre også,som havde fødselsdag der sidst i december.

Det er også lige det vi har tænkt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.