Til jer med jule-børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2011

Sakris

Pernilleh skriver:

Min kusine har d. 22 og min lillebror d. 28.Nu er de begge voksne,men jeg kan ikke huske det nogensinde har været et problem for nogen af dem.Faktisk KAN jeg huske at som barn var det vildt fedt at have så mange dage i julen at glæde sig til,så der ikke kun var d. 24.

Og der var ikke noget der blev slået sammen.Vi kom ind til min kusine d. 22 og holdt hendes fødselsdag.Så holdt vi jul sammen d. 24,og så kom hele familien til min brors d. 28.Super hyggeligt

Ja det kunne jeg forestille mig var super. Men så er i jo også lige sluppet for juledagene, hvor folk har mange traditioner og aftaler. Men tænker at så længe vi holder den positive linje, så gør hun forhåbentligt også!.

Hvornår blev der så holdt fest for vennerne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2011

Sakris

Wimmie skriver:

Jeg har selv tænkt på at oprette samme debat, men ville vente til jeg vidste om det blev aktuelt. Jeg har nemlig termin den 18. december, så det kan jo næsten blive hvornår som helst i hele december, og chancerne for at det bliver lige omkring juleaften er jo ret store 

Her har vi også snakket lidt om (hvis jeg føder den 24.) at hun naturligvis skal fejres hele den dag, da det jo stadig er hendes dag - men at vi lader hende bestemme hvad der skal ske den 23. eller 25. (bestemme aftenmenu og sådan noget) og så får hun fødseldagsgaver og lagkage/kagemand om dagen den 24.

Men nu må vi se...som du også skriver er det jo ikke så aktuelt de første par år 

Jeg overvejede det også allerede sidste år. Men havde termin 27. december, så vi havde nok indstillet os på et januar barn. Men vupti dupti, om morgenen 2. juledag lå vi med vores lille vidunder 

Anmeld

10. november 2011

Wimmie

Sakris skriver:

Jeg overvejede det også allerede sidste år. Men havde termin 27. december, så vi havde nok indstillet os på et januar barn. Men vupti dupti, om morgenen 2. juledag lå vi med vores lille vidunder 

Ja, det er jo så uforudsigeligt 

Man hører så mange "måske'er" og "du går garanteret over tid som førstegangsfødende" - men man kan jo aldrig vide 

Anmeld

10. november 2011

TbCp

Nu har jeg ikke selv et julebarn, men min nevø har fødselsdag d. 24. december og der er det fast tradition at vi tager derud til morgenmad/brunch og fejre hans fødselsdag.
Synes det er en dejlig og hyggelig tradition og så sker der også lidt for ungerne på en dag der ellers kan være lidt lang

Anmeld

10. november 2011

Sakris

Wimmie skriver:

Ja, det er jo så uforudsigeligt 

Man hører så mange "måske'er" og "du går garanteret over tid som førstegangsfødende" - men man kan jo aldrig vide 

Nej det er jo det, men det er måske også meget godt at man ikke selv kan styre det. For så ville alle børn nok blive født 2-3 uger før termin, fordi man ikke kan vente mere.... haha

Anmeld

10. november 2011

Wimmie

Sakris skriver:

Nej det er jo det, men det er måske også meget godt at man ikke selv kan styre det. For så ville alle børn nok blive født 2-3 uger før termin, fordi man ikke kan vente mere.... haha

Hehe, ja sikkert 

Jeg vil nu allerhelst føde på min termin (+/- et par dage) - helst ikke for meget før; har alt for meget at nå (og vil da også gerne have så meget som muligt ud af min barsel, hehe)

Anmeld

10. november 2011

Sakris

Wimmie skriver:

Hehe, ja sikkert 

Jeg vil nu allerhelst føde på min termin (+/- et par dage) - helst ikke for meget før; har alt for meget at nå (og vil da også gerne have så meget som muligt ud af min barsel, hehe)

Heh, nej det er det. Jeg har kun barsel 3 dage endnu... Snøft. Det er godt nok mærkeligt! Har virkelig vænnet mig til at gå hjemme!

Anmeld

10. november 2011

Wimmie

Sakris skriver:

Heh, nej det er det. Jeg har kun barsel 3 dage endnu... Snøft. Det er godt nok mærkeligt! Har virkelig vænnet mig til at gå hjemme!

Ja, kan godt forestille mig at det må være mærkeligt at komme igang igen. Hvor længe har du så gået hjemme?

Jeg har kun haft barsel i en uge, og jeg drømmer stadig om arbejde om natten, så min krop tror vist bare at jeg har ferie 

Anmeld

10. november 2011

Sakris

TbCp skriver:

Nu har jeg ikke selv et julebarn, men min nevø har fødselsdag d. 24. december og der er det fast tradition at vi tager derud til morgenmad/brunch og fejre hans fødselsdag.
Synes det er en dejlig og hyggelig tradition og så sker der også lidt for ungerne på en dag der ellers kan være lidt lang

Ja, det er vidst sådan man gør med et barn fra juleaftens dag. Det lyder også hyggeligt. Vi ender nok også med noget fødselsdag om formiddagen i de ulige år, når vi er hos svigerfamilien, også julefrokost bagefter!

Anmeld

10. november 2011

Sakris

Wimmie skriver:

Ja, kan godt forestille mig at det må være mærkeligt at komme igang igen. Hvor længe har du så gået hjemme?

Jeg har kun haft barsel i en uge, og jeg drømmer stadig om arbejde om natten, så min krop tror vist bare at jeg har ferie 

siden 1. december 2010! Så det bliver lige 11,5 måned i alt! Skal i jobsøgning, fordi jeg blev færdig med mit studie lige inden jeg gik på barsel. Så det er bestemt ikke noget sindsoprivende jeg skal igang med!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.