henh01 skriver:
Hejsa.
Jeg har selv fødselsdag d. 26 dec. Hos os har vi altid fået morgengæster til ganske alm. morgenmad og gæster om eftermiddagen til julefrokost.
Desværre føler man sig rigtig hurtig overset fordi ingen gider mere 2. juledag og fordi det hele drukner i julen.. Det er ret øv kun at kunne ønske sig gaver til 1 gang om året og man skal passe på med ikke at få lagt gaverne sammen således man kun får 1 større gave til jul. For som barn er det meget vigtigt at man også føler at man får en fødselsdagsgave 
Vi har altid holdt min børnefødselsdag om sommeren - kort efter skolernes sommerferie sluttede og det har fungeret rigtig godt 
Nu efter jeg er blevet voksen er det "bare" julefrokost folk kommer til og så får man stukket lidt penge i hånden som tillykke du har fødselsdag. Jeg er faktisk ret ked af min families holdning til min fødselsdag, men man lærer at leve med det. Jeg har ikke så mange veninder så derfor er der ikke rigtig andre end mig selv der kan få mig til at føle mig speciel den dag. Så tror jeg vil begynde at købe en gave til mig selv, noget jeg ønsker mig og som ikke er penge 
Lige præcis det du skriver, er det jeg gerne vil undgå. Det er lige i sådan en situation jeg tænker stakkel
Føler mig også meget forpligtet til ikke at slå hendes gaver sammen. Min kærestes forældre bor i den anden ende af landet. Og de vil ikke gå på kompromis med julefrokosten, men gerne lægge boller og lagkage ind i menuen. Når vi kommer til at være ved mine forældre, vil vi nemt kunne tage hjem og fejre min datter, da min familie aldrig har julefrokost d. 26. Men som du skriver er man rimelig mættet for indtryk d. 26.
Min kæreste og jeg har snakket meget om, at den del af familien, som ikke holder jul med hende, først giver hende julegaver når de er sammen med hende igen. Og at de fleste fødselsdagsgaver bliver gemt til den dag vi holder festen. Så kan gaverne blive fordelt lidt bedre. Men bum bum, det er lige med at få det til at fungere i praksis!
Anmeld