hvor mange gange skal en 1 årige ha flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2011

Jonatansmor

Krussedulle skriver:

De skal jo stadig have en vis mængde mme, når de begynder på fast føde! 400 ml i døgnet, indtil ca 9 mdr alderen.. og har de tænder, ja, så børster man dem jo bare

Ikke her, her gik han som 4 måneder gammel over til grød, det tog ham ikke mere end en lille månedes tid før han spiste fast føde til alle hans måltider. Og da han så rundede de 6 måneder, fik vi at vide at nu var det slut - sutten på flasken ville skade mælketænderne, MME gav huller i tænderne og det ville skade motorikken når han skulle håndtere glas

Men - alle ungerne har overlevet, så det er jo ligegyldigt hvad vi får at vide.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2011

Krussedulle

Fra ca 9 mdrs alderen behøver de ikke længere de der 400 ml i døgnet og fra et års alderen (som alle de andre skriver ) er den overflødig.. min store dreng var 10-11 mdr da han stoppede med aftenflasken.. Erstattede den bare med, lidt A38 eller grøft brød.. Og han vågnede ikke om natten

Anmeld

10. november 2011

Zeus

Jonatansmor skriver:

Nemlig og det er faktisk lidt noget rod at der ikke er en fælles-konstant i de råd de deler ud. For der er altså nogen, som du også nævner, der råder direkte imod hinanden...

Tror bare det er at holde godt fast og være glad for der findes et forum hvor man kan krydstjekke sine oplysninger... gad vide hvad mødre gjorde før baby.dk?

Det har du i hvert fald en pointe i

Anmeld

10. november 2011

Jonatansmor

Zeus skriver:

Især når/hvis man er nybagt mor, og man jo egentlig stoler på hvad éns sp siger..

Jeg har haft den samme sp med begge piger, og kunne godt mærke med Cajsa, at jeg faktisk overvejede at skifte på et tidspunkt, fordi tingene ikke helt passede sammen.. For eksempel sagde hun, at jeg ikke skulle lade hende die færdigt på det ene bryst, men skifte midt i måltidet, selvom hun ikke var kommet til det tykke mælk endnu.. Og det vidste jeg fra da jeg ammede Isabella, og hvad jeg kunne læse mig til, at det lige netop var hvad jeg IKKE skulle gøre.. Det var bestemt ikke hende skyld, at jeg fik amningen op og køre

Arj hvor træls.. Idet mindste var hun ustabil ved dit barn nummer 2, hvis man skal sige noget positivt om sådan en omgang..

Her håber jeg på, hvis kæresten får sin plan om flerbørnsfødsel gennemført, at vi får den samme. Hun rokerede mit verdensbillede fuldstændigt om og jeg stoler stadig på hende (Ringer faktisk til hende sommetider med ligegyldige spørgsmål bare for at høre hendes stemme )

Anmeld

10. november 2011

Krussedulle

Jonatansmor skriver:

Ikke her, her gik han som 4 måneder gammel over til grød, det tog ham ikke mere end en lille månedes tid før han spiste fast føde til alle hans måltider. Og da han så rundede de 6 måneder, fik vi at vide at nu var det slut - sutten på flasken ville skade mælketænderne, MME gav huller i tænderne og det ville skade motorikken når han skulle håndtere glas

Men - alle ungerne har overlevet, så det er jo ligegyldigt hvad vi får at vide.

Ja, man håndterer ting forskelligt min søn er nu heller ikke død af at have fået flaske til han var 10-11 mdr og hans tænder fejler ingenting

Anmeld

10. november 2011

Zeus

Jonatansmor skriver:

Arj hvor træls.. Idet mindste var hun ustabil ved dit barn nummer 2, hvis man skal sige noget positivt om sådan en omgang..

Her håber jeg på, hvis kæresten får sin plan om flerbørnsfødsel gennemført, at vi får den samme. Hun rokerede mit verdensbillede fuldstændigt om og jeg stoler stadig på hende (Ringer faktisk til hende sommetider med ligegyldige spørgsmål bare for at høre hendes stemme )

Det minder mig om, at jeg skal have lavet en aftale til 1-års besøg

Nu kan jeg ikke huske alle de ting jeg undrede mig over dengang, men der var rigtig mange ting der gjorde, at jeg ikke stolede på de råd hun gav os Men hun er jo en ældre dame, og jeg bryder mig ikke om at sige hende imod

Anmeld

10. november 2011

LISBETH:-)

Min Elina er 1,5 år og hun får stadig en natflaske vi har bare skiftet MME ud med minimælk

Anmeld

10. november 2011

Jonatansmor

Zeus skriver:

Det minder mig om, at jeg skal have lavet en aftale til 1-års besøg

Nu kan jeg ikke huske alle de ting jeg undrede mig over dengang, men der var rigtig mange ting der gjorde, at jeg ikke stolede på de råd hun gav os Men hun er jo en ældre dame, og jeg bryder mig ikke om at sige hende imod

Nej, jeg er også alt for velopdragen til at modsige den ældre generation. Selvom det er svært sommetider for deres ideer om hvordan kloden drejer, er altså hentet ud af uvidenhed og direkte overtro... sommetider ihvertfald

Held og lykke med 1 års undersøgelse - her havde drengen totalt regnet den ud og skreg NEEEEEEEEEEEEEEEEEJ hele vejen ind til, ellers ret sød, lægekvinde

Anmeld

10. november 2011

Koen.

LISBETH:-) skriver:

Min Elina er 1,5 år og hun får stadig en natflaske vi har bare skiftet MME ud med minimælk

Åh dejligt lige at læse jeg ikke er den eneste med et "gammelt" barn der får flaske

Anmeld

10. november 2011

LISBETH:-)

tanja. skriver:

Åh dejligt lige at læse jeg ikke er den eneste med et "gammelt" barn der får flaske

hi hi nej det er du skam ikke. Her hygger hun sig med den, og det får hun lov til lidt endnu jeg har ikke travlt med at hun ikke skal have den mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.