svigerfamilie og julegaver...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2011

Maja_4000

Hvis hverken mig , min kæreste eller Caroline får gave , får de heller ikke af os .. Noget for noget

Og jeg finder til min side , min kæreste til hans (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

Sofia

Hvis det var mig gad jeg ikke bruge en masse energi og tid på gaverne så, altså det lyder til det irriterer dig at skulle finde de gode ting, så giv dem et gavekort i stedet..altså hvis de ikke værdsætter at du bruger mega lang tid på det osv. så bare lad være! Synes kun du skal gøre det af lyst og ikke af pligt.

Derudover er det da mega ubehageligt at de gør så stor forskel på deres sønner! Dårlig stil!

Anmeld

9. november 2011

3rollinger

Kay skriver:

ja... i min svigerfamilie er det lidt underligt det der med julegaver...

v har alle år vi har kendt hinanden købt gaver sammen til begge vores familier... og det er også fint...

vi giver alle i hans familie... det vil sige hans mor og far, bror og broerens søn og i år så også broerens kæreste (det har været samen siden januar)

og nu handler jul for mig ikke om at få eler gi gaver eller hvad hvem får... normalt... meen... ja bedøm selv...

jeg bruger rigtig meget tid på at udvælge de gaver jeg giver... for at gøre dem glade jeg giver det til...

i alle år har vi givet kærestens bror og brorens søn gaver... hverken dyre eller billige men en gave de hvert år er blevet glade for... men ikke et eneste år har vi fået noget retur!? heller ikke de år vi har holdt sammen med dem...  og nej det er ikke fordi han ikke har hverken penge eller tid...

og så kommer vi til min svigermor... hun gør så meget forskel på de 2 drenge... min kæreste får og får og får.... en ny mobil fordi forældrende lige sys... ikke engang i jule eller føsdags gave... og ikke en helt billig... og dyre julegaver osv. men kærestens bror han får ik ret meget og ikke så "fine" gaver... noget han ønsker sig... men slet ikke på samme plan...

og hvad jeg får af mine svigerforældre... jo til min føsdag fik jeg en kæde min svigermor havde købt på loppemarked og en underlig perle til at putte på som hun havde liggende... så grimt at min kusine på 11 kunne gøre det 100 gange bedre... og hun ved at det ikke er min stil... for hun har givet udtryk for hvad hun syntes om min stil... og det var ik ligefremt posetivt!

nå ja skulle lige ud med det så jeg kunne gøre mig klar til igen i år at bruge lang tid på at finde de perfekte gaver til min svigerfamilie...

Det lyder ikke sjovt.

Jeg maa sige at jeg ret hurtig siger fra i saadanne situationer. Da jeg fik 4 papsoeskende og vi skulle holde vores foerste jul var jeg studerende og paa SU. Jeg koebte til hver af dem og til den enes kaerste gaver for ca 125 - 150 kr. Ikke store gaver, men naar man er paa SU loeber det op. Min overraskelse er saa at da juleaften kommer, saa faar jeg en gave de alle 5 har slaaet sig sammen til, en CD, til en vaerdi af ca 125 kr. Saa de havde altsaa brugt en flad 20'er hver paa mig, og jeg mener at ihvertfald 3 af dem havde arbejde. Der sagde jeg meget hurtig fra til aaret efter og vi har ikke siden givet gaver. Jeg er nemlig mere som dig. Jeg vil hellere give lidt mere paa gaven og vide at folk kan bruge det, end bare faa det overstaaet. 

I dit tilfaelde, hvis broderen aldrig har givet gaver til jer, ville jeg simpelthen slette ham og kaeresten fra gavelisten og kun give soennen. Hellere det end sidde og vaere irriteret juleaften. 

Anmeld

9. november 2011

Kay

Sofia skriver:

Hvis det var mig gad jeg ikke bruge en masse energi og tid på gaverne så, altså det lyder til det irriterer dig at skulle finde de gode ting, så giv dem et gavekort i stedet..altså hvis de ikke værdsætter at du bruger mega lang tid på det osv. så bare lad være! Synes kun du skal gøre det af lyst og ikke af pligt.

Derudover er det da mega ubehageligt at de gør så stor forskel på deres sønner! Dårlig stil!

oki... forstår ikke hvordan du kommer frem til at jeg er irriteret over at skulle finde de "gode" gaver... føler jeg har skrevet nermest som en undskyldning for mig selv... sagene er at jeg elsker at finde dejlige gaver til folk... og jeg nok nermere undskylder mig selv med at det kunne jeg osse bare lade være med.... men jeg sys det er så hyggeligt...

så for lige at slå det fast med 7 tommers søm... jeg ELSKER at købe gaver der er specielt udvalgt til folk... jeg elsker at bruge lang tid på det... men jeg forventer ikke det samme af mine medmennesker for jeg ved det ik er alle der sys det er sjovt...

og hvis jeg ik gad... så ville jeg med garanti købe gavekort hvert år

Anmeld

9. november 2011

Kay

3rollinger skriver:

Det lyder ikke sjovt.

Jeg maa sige at jeg ret hurtig siger fra i saadanne situationer. Da jeg fik 4 papsoeskende og vi skulle holde vores foerste jul var jeg studerende og paa SU. Jeg koebte til hver af dem og til den enes kaerste gaver for ca 125 - 150 kr. Ikke store gaver, men naar man er paa SU loeber det op. Min overraskelse er saa at da juleaften kommer, saa faar jeg en gave de alle 5 har slaaet sig sammen til, en CD, til en vaerdi af ca 125 kr. Saa de havde altsaa brugt en flad 20'er hver paa mig, og jeg mener at ihvertfald 3 af dem havde arbejde. Der sagde jeg meget hurtig fra til aaret efter og vi har ikke siden givet gaver. Jeg er nemlig mere som dig. Jeg vil hellere give lidt mere paa gaven og vide at folk kan bruge det, end bare faa det overstaaet. 

I dit tilfaelde, hvis broderen aldrig har givet gaver til jer, ville jeg simpelthen slette ham og kaeresten fra gavelisten og kun give soennen. Hellere det end sidde og vaere irriteret juleaften. 

jeg vil også snakke med kæresten om at hvis det er det samme i år... så dropper vi gaverne til dem næste år... for ja... nogle gidder bare ik det gave res og det er jo fair nok... jeg elsker det bare så jeg har rigtig svært ved at forstå det... hihi

Anmeld

9. november 2011

Sofia

Kay skriver:

oki... forstår ikke hvordan du kommer frem til at jeg er irriteret over at skulle finde de "gode" gaver... føler jeg har skrevet nermest som en undskyldning for mig selv... sagene er at jeg elsker at finde dejlige gaver til folk... og jeg nok nermere undskylder mig selv med at det kunne jeg osse bare lade være med.... men jeg sys det er så hyggeligt...

så for lige at slå det fast med 7 tommers søm... jeg ELSKER at købe gaver der er specielt udvalgt til folk... jeg elsker at bruge lang tid på det... men jeg forventer ikke det samme af mine medmennesker for jeg ved det ik er alle der sys det er sjovt...

og hvis jeg ik gad... så ville jeg med garanti købe gavekort hvert år

Okay - så har jeg misforstået, troede bare dit indlæg handlede om du synes det var træls at bruge så lang tid på gaverne, når du/I ikke fik noget igen fra broderen. Sorry - my bad! Men jeg elsker også at bruge lang tid på at finde goda gaver, så forstår dig sagtens.

Anmeld

9. november 2011

Sabina92

-Sigrid- skriver:

Haha, det lyder trist

Herhjemme finder kæresten til sin familie, og jeg finder til min - selvom vi betaler sammen og skriver fra "Peder og Sigrid" eller omvendt 

Sådan gør vi også (:

Anmeld

9. november 2011

Kay

Sofia skriver:

Okay - så har jeg misforstået, troede bare dit indlæg handlede om du synes det var træls at bruge så lang tid på gaverne, når du/I ikke fik noget igen fra broderen. Sorry - my bad! Men jeg elsker også at bruge lang tid på at finde goda gaver, så forstår dig sagtens.

hihi... nej handlede mere om at jeg bare gennerelt er irriteret over svigerfamilien og jul og gaver tror jeg.. hihi... også derfor vi holder den her hjemme i år... for det de holder kan bare ik beskrives som jul... ved godt det er en hård udtalelse... men helt ærligt...

Anmeld

9. november 2011

janne1986

Jeg køber som regel alle julegaver, mest fordi min mand ikke går vanvittigt op i det og så fordi han ikke er hjemme til det

Men vi er ikke på gaver med vores søskende, min mormor,farmor og faster får gaver, og alle hans søskendes børn og så hans mor, mine forældre og hans søskende og min søster får et billede af pigerne ... Så det det

Anmeld

9. november 2011

M (:

Kay skriver:

hård og kontant udmælding... of forstår dig godt lidt... men jeg gidder bare ikke høre mere brok fra min svigermor... skal overleve en hel juleaften med hende... her hjemme med vores traditioner (mine og kærestens slået sammen) som er LANGT fra deres... jeg lover dig du vil korse dig hvis du høre den jul jeg var udsat for forrig år...

Uh, fortælt fortæl, man bliver jo vildt nysgerrig!

Når det er sagt, har min kæreste og jeg fordelt det således, at han køber til sin side af familien (6 pers.) og jeg til min (7 pers.), og så skriver vi begge navne på kortet. (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.