svigerfamilie og julegaver...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2011

norenberg

har også altid brugt lang tid på at finde de helt rigtige gaver til ungerne på min mands side...men de sidste to år har mine unger modtaget en gang panik ragelse, fordi tiden ikke var til at købe gaver, og som slet ikke svarede til det beløb de selv havde fast sat, så jeg har været hård og konsekvens i år, og meddelt dem at fra i år, er mine unger ikke på gave med deres fætre og kusiner, da det har været en skuffelse de andre år, og ja så kan de tænke hvad de vil om mig... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2011

Kay

Miss T skriver:

Jeg ville helt konkret samle familien omkring det lille bord inden jul og få forelagt om de ønsker en "gaveordning" eller ej, og på samme tid få prissat beløbet. Så er der ingen der kan tage fejl af noget som helst.

Har det selv som dig bruger laaang tid på at finde gaver der passer til folk, men her er der også nogle som ikke værdsætter det en pind og det gør mig gal. Så hvert år fastsætter vi et beløb og så er det sådan.

uhh sådannoget striks noget kan jeg ikke finde ud af... for må indrømme at jeg giver ikke alle for det samme... ikke engang min fætter og kusine der er søskende får for samme beløb... for må indrømme at jeg er ved at brække mig over at deres farmor og farfar der lige ligger en 5'er eller 50'er i kortet ved den ene af børnene fordi den andens gave har kostet det mere... og så bliver den anden lid... hvorfor får h*n penge også??? 

men jeg balancere det så de får for ca. det samme og så får de begge noget de bliver glade for...

men ja... kan godt se det smarte i forhold til at gøre det med svigermor og sådan... men ved bare at det vil skabe røre i andedammen og alle vil blive pisse sure

men ellers godt forslag

Anmeld

8. november 2011

Kay

norenberg skriver:

har også altid brugt lang tid på at finde de helt rigtige gaver til ungerne på min mands side...men de sidste to år har mine unger modtaget en gang panik ragelse, fordi tiden ikke var til at købe gaver, og som slet ikke svarede til det beløb de selv havde fast sat, så jeg har været hård og konsekvens i år, og meddelt dem at fra i år, er mine unger ikke på gave med deres fætre og kusiner, da det har været en skuffelse de andre år, og ja så kan de tænke hvad de vil om mig... 

hård og kontant udmælding... of forstår dig godt lidt... men jeg gidder bare ikke høre mere brok fra min svigermor... skal overleve en hel juleaften med hende... her hjemme med vores traditioner (mine og kærestens slået sammen) som er LANGT fra deres... jeg lover dig du vil korse dig hvis du høre den jul jeg var udsat for forrig år...

Anmeld

8. november 2011

Kay

-Sigrid- skriver:

Det er jo smart

Hvis vi gjorde det, ville jeg vælge gaverne og han ville slæbe 

hihi... her er han med til at vælge... men stadig ham der slæber mest... hihi

Anmeld

8. november 2011

norenberg

Kay skriver:

hård og kontant udmælding... of forstår dig godt lidt... men jeg gidder bare ikke høre mere brok fra min svigermor... skal overleve en hel juleaften med hende... her hjemme med vores traditioner (mine og kærestens slået sammen) som er LANGT fra deres... jeg lover dig du vil korse dig hvis du høre den jul jeg var udsat for forrig år...

ja nogle gange må man jo holde sin mund for jule fredens skyld...vi holder ikke jul med min mands familie mere, så turde godt melde ud...vi har efter vi fik barn nr 2  sagt at vi holder jul hjemme og dem der har lyst til at komme er velkommen, men indtil videre er det kun min familie der er dukket op....svigermor syntes godt nok det er træls ikke at se vores børn juleaften, men så må hun jo bare komme som hun godt kan hos min mands søskende...

Anmeld

8. november 2011

-Sigrid-

Kay skriver:

hihi... her er han med til at vælge... men stadig ham der slæber mest... hihi

Det lyder som et fund!

Anmeld

9. november 2011

Kay

norenberg skriver:

ja nogle gange må man jo holde sin mund for jule fredens skyld...vi holder ikke jul med min mands familie mere, så turde godt melde ud...vi har efter vi fik barn nr 2  sagt at vi holder jul hjemme og dem der har lyst til at komme er velkommen, men indtil videre er det kun min familie der er dukket op....svigermor syntes godt nok det er træls ikke at se vores børn juleaften, men så må hun jo bare komme som hun godt kan hos min mands søskende...

hihi det lydder også som om du har en lidgt speciel sviger familie godt jeg ikke er den eneste

Anmeld

9. november 2011

Kay

-Sigrid- skriver:

Det lyder som et fund!

det er han bestemt også men ser ik ud til at han skal med ud og købe gaver i år.... min mor har lige ringet og inviteret mig til london og købe julegaver  jeg har aldrig været i london

Anmeld

9. november 2011

-Sigrid-

Kay skriver:

det er han bestemt også men ser ik ud til at han skal med ud og købe gaver i år.... min mor har lige ringet og inviteret mig til london og købe julegaver  jeg har aldrig været i london

Ej hvor fedt!!

London er skøn, har været der et par gange og vil gerne på bryllupsrejse der 

Anmeld

9. november 2011

TaAsJu

Her hjemme har vi det lige som dig.. vi gør noget ud af de gaver vi giver.. der ligger tanke bag hver og en. det har intet med pris og gøre, men hvad vi tror folk vil blive glad for.. hvor i mod mandens bror og kærste går meget op i hvad de forskellige ting koster..  vi giver kun børnen gaver og hvert år bruger vi tid på og finde noget ungerne bliver glade for, hvor i mod vores får et eller andet bras de ikke gider!!!

Og vi kan også mærke at når der blive givet gaver fra svigermor og svigerfar er der også altid gjort mere ud af vores end til dem. Og det er sådan noget jeg sætter pris på  Det behøver langt fra være dyre ting men ting jeg ville elske...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.