Update på Roses tur på Skejbys børneafdeling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2011

Frøken J.

Mette M skriver:

Hej. Jeg har heller ikke nok mælk til min søn. Han får fra begge hver gang og så supplere jeg med mme. Vi bruger den færdiglavede på brik. Min søn er to mdr. Han var ca 4 uger da vi startede og skulle give 50 ml. Hvis han kunne spise mere skulle vi bare give ham det. Han tog først på efter 3 uger. Han har taget ca 900 gram på nu. Han er ligeglad med om det er mit mælk eller mme.

Tak for svar! Og dit barn vil stadig godt tage fra brystet, selvom han også får fra flasken? Nu siger folk jo, at det er nemmere at sutte fra flasken, men jeg bruger i forvejen suttebrikker på brystet som gør det meget nemmere for hende at sutte, så tænker ikke det bliver et kæmpe problem..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2011

Frøken J.

norenberg skriver:

håber hun vokser fra det med tiden...har en datter som snart fylder 6 år og stadig lider af det og får dagligt medicin for det, så hun kan have en tålelig hverdag...vi håber at hun vokser fra det engang...men det vil tiden jo kun vise...heldigvis vokser 95 % af alle børn fra det inden de når 1 års alderen...

Jeg føler med dit barn!! Håber også det går over med tiden her!

Anmeld

4. november 2011

Laulund87

Frøken J. skriver:

Ja, præcis! For skulderen er jo hendes bedste ven + at sove på ens mave, når man er i halv-siddende position. STakkels bette pige!

Men nu bliver det bedre

Anmeld

4. november 2011

Gaia

Frøken J. skriver:

Tak for svaret! Synes hun spiser meget MME, selvom hun lige har tømt et mælkespændt bryst, men til gengæld har hun faktisk ikke grædt særlig meget, siden jeg begyndte at supplere op i eftermiddag :O Tænk hvis min lille pige har gået og været sulten

Det er selvf. Ik rart at tænke på, men heller hun bliver mæt nu end at man bongerre sig selv for at hun har været sulten. Det har du jo ike kunne vide . Min datter var også mere sulten end det jeg kunne tilbyde. Så er.  Detjoglædeligt at man kan supplerer op med mme  

Anmeld

4. november 2011

Carina1977

Frøken J. skriver:

Ja hold da op manner, det var ikke så lidt men det tror jeg hun har været! Nu har jeg suppleret efter 2 måltider, og hun har faktisk ikke skreget ret meget siden jeg begyndte at supplere i eftermiddag, men har sovet en del

Jamen det kunne da godt lyde som om, at hun ikke har følt sig helt mæt førhen alligevel? Men hvor er det bare dejlig for jer, at hun er faldet mere til ro, og at i allesammen har det godt 

Og lige en sidste ting.....du bliver ikke en mindre god mor, hvis amningen skulle mislykkes. Nogen gange lykkes det bare ikke altid, ligegyldigt hvor meget man end forsøger  Jeg har også hørt tilfælde, hvor man har haft masse af mælk, men hvor den lille ikke er blevet mæt af mælken alligevel.

Men det vigtigste er nu også at i allesammen har det godt....så I kan nyde hinanden på en noget mere afslappet måde 

Anmeld

5. november 2011

Mette M

Frøken J. skriver:

Tak for svar! Og dit barn vil stadig godt tage fra brystet, selvom han også får fra flasken? Nu siger folk jo, at det er nemmere at sutte fra flasken, men jeg bruger i forvejen suttebrikker på brystet som gør det meget nemmere for hende at sutte, så tænker ikke det bliver et kæmpe problem..

Ja han får begge dele. Har også brugt suttebrik men smed den i mandags. Han vil stadig gerne tage begge dele.

Anmeld

5. november 2011

Tulle28

Frøken J. skriver:

Jeg har bare læst en masse om, at de i den alder ikke KAN overspise. Forstået på den måde, at hvis de overfylder mavesækken, så kommer det bare retur som gylp. Så når hun ikke gylper det op, må det jo være fordi der stadig er plads og hun egentlig stadig er sulten.. Men hvis hun ikke tager på, selvom hun tømmer overspændte bryster, er jeg jo nødt til at supplere op Kan også allerede nu mærke en forskel på hende, hun virker meget mere tilfreds..

http://ammenet.dk/wiki/myter-om-amning#afsnit5 Du skal gøre det som føles rigtig for dig/jer, og jeg siger det ikke fordi jeg synes du er en dårlig mor hvis du ikke ammer, men fordi jeg synes at jeg har oplevet SÅ mange gange, at lige så snart der er den mindste smule problemer med amningen, så råber alt og alle op om at det er heeeeelt ok at droppe amning og give flaske istedet, frem for at give et kærligt spark og lidt opmuntring med på vejen om at det GODT kan lykkes at etablere et godt ammeforløb og at det du oplever ikke nødvendigvis er at Rose er sulten og at det ikke behøver at være andet end nogle dage med hardcore amning der skal til for at du får ro på hende (og selvfølgelig også styr på evt. refluks). Så det "spark" får du altså af mig:-) og husk så også, at det for rigtig, rigtig mange tager flere måneder før amningen kører som den skal.Blokammer du? Altså tilbyder det bryst først, som hun sluttede ved sidst? For ellers kan grunden være at hun ikke når ind til den fede mælk?

Anmeld

5. november 2011

Frøken J.

Tulle28 skriver:

http://ammenet.dk/wiki/myter-om-amning#afsnit5 Du skal gøre det som føles rigtig for dig/jer, og jeg siger det ikke fordi jeg synes du er en dårlig mor hvis du ikke ammer, men fordi jeg synes at jeg har oplevet SÅ mange gange, at lige så snart der er den mindste smule problemer med amningen, så råber alt og alle op om at det er heeeeelt ok at droppe amning og give flaske istedet, frem for at give et kærligt spark og lidt opmuntring med på vejen om at det GODT kan lykkes at etablere et godt ammeforløb og at det du oplever ikke nødvendigvis er at Rose er sulten og at det ikke behøver at være andet end nogle dage med hardcore amning der skal til for at du får ro på hende (og selvfølgelig også styr på evt. refluks). Så det "spark" får du altså af mig:-) og husk så også, at det for rigtig, rigtig mange tager flere måneder før amningen kører som den skal.Blokammer du? Altså tilbyder det bryst først, som hun sluttede ved sidst? For ellers kan grunden være at hun ikke når ind til den fede mælk?

Jeg bliver faktisk temmelig provokeret, for hvis du vidste hvor meget jeg i forvejen har kæmpet for den her amning! Gennem sår, gennem brystbetændelse, gennem overproduktion osv. Jeg kan fortælle dig min sundhedsplejerske har rost mig til skyerne for at have kæmpet så meget for det. Men det handler jo ikke om manglende mælk. Jeg har rigeligt på højre bryst. Men selvom hun tømmer ud, tager hun altså stadig ikke på, og hun er ked af det dagen lang. Så tillades jeg mig dælme at supplere med mme, så min datter ikke er ked af det og mistrives. Mit ønske om at fuldamme skal ikke være på bekostning af min datters ve og vel.

Og ja, det har jeg prøvet. Netop for hun ikke kun får formælken.

Anmeld

5. november 2011

Laulund87

Frøken J. skriver:

Jeg bliver faktisk temmelig provokeret, for hvis du vidste hvor meget jeg i forvejen har kæmpet for den her amning! Gennem sår, gennem brystbetændelse, gennem overproduktion osv. Jeg kan fortælle dig min sundhedsplejerske har rost mig til skyerne for at have kæmpet så meget for det. Men det handler jo ikke om manglende mælk. Jeg har rigeligt på højre bryst. Men selvom hun tømmer ud, tager hun altså stadig ikke på, og hun er ked af det dagen lang. Så tillades jeg mig dælme at supplere med mme, så min datter ikke er ked af det og mistrives. Mit ønske om at fuldamme skal ikke være på bekostning af min datters ve og vel.

Og ja, det har jeg prøvet. Netop for hun ikke kun får formælken.

Og jeg kan være vidne på at du har kæmpet

Anmeld

5. november 2011

ano14316

Frøken J. skriver:

Hej... 

Hvis du gerne vil være sikker på at hun bliver ved at ville spise ved brystet, så læste jeg et godt råd (kan ikke lige huske hvor).

Men her kommer det ihverfald.

man skal tage en sondeslange (ved ikke lige hvordan man får fat i den) så taper du den ene ende af slange fast op brystvorten ude ved spidsen, og den anden ende stikker du ned i flasken med mme. så suger hun mme'en "fra dit bryst" 

måske hvis du gjorde det på dit venstre bryst, at det så også kunne hjælpe med at få gang i produktionen.. 

Knuss.. håber virkelig at i snart får lidt ro på.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.