Update på Roses tur på Skejbys børneafdeling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2011

Frøken J.

Maja88 skriver:

det med vægten må du virkelig ikke regne med...

på min læges vægt og sp er det syyyyyg meget forskel...

jeg ville starte med at tilbyde hende en 20ml efter mad og så lave mere hvis det er..

håber medicinen virker

Må prøve at se hvad vægten siger til hendes 5 ugers undersøgelse her d. 17

Hun spiste 60 ml, selvom hun lige havde spist ved mit bryst i 40 minutter!! Det sidste kvarter var godt nok on/off, fordi hun blundede lidt, men alligevel :O

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2011

Frøken J.

Mira0911 skriver:

Jeg har et ark, jeg fik med hjem fra sygehuset af, hvor der står om mængder til flaske... Hvis du er interesseret, kan jeg skrive det til dig... eller scanne det ind og sende til dig... 

Det må du meget gerne, hvis det ikke er til for meget besvær!

Anmeld

4. november 2011

Frøken J.

Carina1977 skriver:

Du skal bare huske at amme først og derefter supplere med flasken 

Min søn var flaskebarn. Jeg havde desværre ikke nok mælk til ham, så da han var 2 mdr. fik han flaske. Jeg kunne sagtens både amme og give flaske. Det kørte fint på den måde, indtil han var omkring 5-6 mdr. så gad han ikke ammes mere.

Men det er meget vigtigt at du amme første og derefter giver flaske. Og så skal du bruge den sut til sutteflasken, der har det mindste hul...sådan at det er sværere at få ud.

Nå du har sikkert fået det hele at vide allerede, men så hørte du det lige en ekstra gang haha 

Det lyder bestemt ikke sjovt for Rose. Det ER ubehageligt når det brænder i halsen. Jeg led selv af det i en periode. Godt I fandt ud af, hvad det muligvis kunne være 

Tusind tak for råd Amning først, den skriver jeg bag øret Har lige prøvet første gang med at supplere, og hun åd MME grådigt, selvom hun havde fået rigeligt hos mig først. Er ked af hvis hun har gået og været sulten op til nu, og jeg har troet hun blev mæt hos mig!

Anmeld

4. november 2011

Frøken J.

Lille fe skriver:

Prøv at skriv til Skouboe, hun ved (desværre) en masse om at ha´et relux barn.

Tak for tippet!

Anmeld

4. november 2011

Frøken J.

Skouboe skriver:

Naturligvis

Jeg kender jo turen efterhånden...

Fortæl, hvis du vil! Har dine piger fået medicin, og i så fald fra hvornår? Vi har lige købt Nexium i dag, og jeg forstår bare ikke, for der står i indlægssedlen det ikke må bruges til børn under 1 år. Og desuden skal vi kun give hende 4,5 mg, og aner ikke hvordan jeg skal dosere det præcist. Så tør næsten ikke rode mig ud i det! Apotekeren sagde, at vi skulle få lægen til at vise os med dosering, fordi alt for mange havde problemer med så små doseringer..

Anmeld

4. november 2011

Frøken J.

ano14316 skriver:

Med en håndpumpe fra avent.. synes den er rigtig god..

Er den ikke dyr?

Anmeld

4. november 2011

Frøken J.

Lotus86 skriver:

Øv, så havde jeg ret alligevel men det er jo godt at i har fundet ud af det, og vil lige sige, at en fra min mødregruppe, hendes datter lider af det, og efter de er begyndt på medicinen har de fået den gladestes lille baby

God bedring med lille Rose

Ja, desværre! Håber medicinen også virker her, når vi kommer i gang. Er utryg ved det, fordi der står det ikke må bruges til børn under 1 år, og apotekeren sagde vi skulle tale med lægen angående at få hjælp til doseringen, fordi det er mega svært at dosere

Anmeld

4. november 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Frøken J. skriver:

som lovet!

Det gik fint. De undersøgte hende, og tilsyneladende er hun sund og rask, men ud fra mine beskrivelser mener de, at hun lider af refluks. Og det synes jeg sådan set også er meget plausibelt. De sidste mange dage har jeg kunne høre, når jeg forsøger at bøvse hende af, at det ryger op og ned i spiserøret, men der kommer ikke noget ud.. Og også en time efter måltidet sker der. Og hun bliver ked af det - Vi andre synes jo heller ikke halsbrand er sjovt jo.. Og det forklarer også, hvorfor vi ikke kan ligge hende fra os, fordi det er ubehageligt at ligge på ryggen når maveindholdet ryger op og ned. Så er det jo rart at være hævet lidt i hovedenden i far og mors arme. Så nu skal hun på syredæmpende medicin, og så skal vi se om det hjælper. Er ikke meget for at give hende medicin, men hellere det end at hun har ondt!

De vejede hende også til 4525 gram, og hun vejede 4500 for 8 dage siden, så det er kun +25 gram, hvilket jeg gjorde dem obs på. De sagde godt nok, at der var forskel på vægte, men hun var enig i, at det lød af temmelig lidt.

Så jeg skal prøve efter amning at give hende noget mælk på flaske for at se, om hun vil have mere. Enten skal jeg selv malke ud, eller også supplere med MME. Og her har jeg lidt spørgsmål:

1. Mit venstre bryst har nedsat mælkeproduktionen så voldsomt, at der selv efter 4 timer kun er nok mælk til hun lige får dækket basisbehovet og så må over til højre bryst, som heldigvis har meget mælk. Har forsøgt at ligge hende til venstre ofte for at øge produktionen, men det sker ikke. Derfor vil jeg jo helst ikke malke ud fra højre, som jeg skal amme fra hver gang, for så er der jo ikke nok mælk.. Er der risiko for, hvis jeg supplerer med MME, at hun får smag for det og ikke gider min mælk mere?

2. Hvordan ved jeg hvor meget MME jeg skal supplere op med efter amningen, sådan at der ikke går en masse til spilde?

Først og fremmest skal du have en

Dernæst så vil jeg sige, at du skal være dybt taknemlig for at det er opdaget allerede nu... jeg har en dreng, hvor de først opdaget det ved 9mdr aldren og han spiser den dag idag ik ordentlig mad... han vil ikke have klumper, så alt skal blendes fuldstændigt.. det blir dog bedre, men meget langsom.... han nægtede flasken da han var 5 mdr, så jeg kæmpede og kæmpede med ham...

ang supp af MME, så skal du nok starte med lidt af gangen og så se, om hun spiser det hele... hvis du stadig har lidt i det ene og det andet fuldt dækker hendes behov... men kun hvis du self vil blive ved med at fastholde amningen... Så vil jeg nok starte med 70ml, for at se, om hun tager det hele... du kan jo stille øge det, hvis hun virker mere sulten...

Anmeld

4. november 2011

Lotus86

Frøken J. skriver:

Ja, desværre! Håber medicinen også virker her, når vi kommer i gang. Er utryg ved det, fordi der står det ikke må bruges til børn under 1 år, og apotekeren sagde vi skulle tale med lægen angående at få hjælp til doseringen, fordi det er mega svært at dosere

Ja det kan jeg da godt forstå du er, det lyder da også underligt, der er jo mange spædbørn der har refluks.

Jeg skriver lige en pb til dig.

Anmeld

4. november 2011

Frøken J.

Mathias Villads skriver:

Først og fremmest skal du have en

Dernæst så vil jeg sige, at du skal være dybt taknemlig for at det er opdaget allerede nu... jeg har en dreng, hvor de først opdaget det ved 9mdr aldren og han spiser den dag idag ik ordentlig mad... han vil ikke have klumper, så alt skal blendes fuldstændigt.. det blir dog bedre, men meget langsom.... han nægtede flasken da han var 5 mdr, så jeg kæmpede og kæmpede med ham...

ang supp af MME, så skal du nok starte med lidt af gangen og så se, om hun spiser det hele... hvis du stadig har lidt i det ene og det andet fuldt dækker hendes behov... men kun hvis du self vil blive ved med at fastholde amningen... Så vil jeg nok starte med 70ml, for at se, om hun tager det hele... du kan jo stille øge det, hvis hun virker mere sulten...

Har han så også været helt hysterisk og grædt meget? Og får han medicin? Er simpelthen så utryg ved den medicin.. Man skal aldrig læse om bivirkningerne, for så tør man da næsten ikke udsætte sin lille baby for den slags

Jeg prøvede med 60 ml, og det drak hun rub og stub! Hun kunne nok godt have drukket mere, men jeg valgte at vente, for hun havde spist længe ved mig først, så skulle lige se, om hun havde overspist og gylpet op, men det gjorde hun faktisk ikke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.