Update på Roses tur på Skejbys børneafdeling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2011

Frøken J.

Lotus86 skriver:

Ja det kan jeg da godt forstå du er, det lyder da også underligt, der er jo mange spædbørn der har refluks.

Jeg skriver lige en pb til dig.

Bare i orden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Frøken J. skriver:

Har han så også været helt hysterisk og grædt meget? Og får han medicin? Er simpelthen så utryg ved den medicin.. Man skal aldrig læse om bivirkningerne, for så tør man da næsten ikke udsætte sin lille baby for den slags

Jeg prøvede med 60 ml, og det drak hun rub og stub! Hun kunne nok godt have drukket mere, men jeg valgte at vente, for hun havde spist længe ved mig først, så skulle lige se, om hun havde overspist og gylpet op, men det gjorde hun faktisk ikke!

Ja, han græd hver gang, at han skulle have mad.. og det var en kæmpe kamp... Vi fik en monitor på ham med en sonde, som målte, hvor hvordan og hvorledes med hans mavesyre... han havde episoder på op til en time af gangen... mange gange om dagen, så det var voldsom hos ham... og jeg blev lidt gal, at de var så længe om, at finde ud af det... det skal lige siges, at han er født ekstrem præmatur og vi er jævnlig i kontakt med læger, hvor jeg gang på gang fortalte om mit problem... han ville jo ikke spise og dermed ikke vokse, samt han gylpede voldsom hele tiden... vi fik medicin og det har hjulpet på gylperiet, men tror han har udviklet madlede desværre... for mad siger ham intet... han er tit tørstig, men mad skal vi kæmpe med....

Synes det er godt, at de fandt ud af det med Rose så tidligt...og jeg synes medicinen er en god ting..og den vil hjælpe hende med det samme... der er stor forskel... har hørt det fra flere forældre med børn, som har refluks... at medicinen gør underværker...

Hvordan var hun efter de 60 ml...? tilfreds? for så tænker jeg, at det er en passende mængde, når hun har spist ved dig først... tror hurtig du kan vurdere, hvis hun bliver hurtigere sulten igen, at så skal der øges i mad...

Anmeld

4. november 2011

Frøken J.

Mathias Villads skriver:

Ja, han græd hver gang, at han skulle have mad.. og det var en kæmpe kamp... Vi fik en monitor på ham med en sonde, som målte, hvor hvordan og hvorledes med hans mavesyre... han havde episoder på op til en time af gangen... mange gange om dagen, så det var voldsom hos ham... og jeg blev lidt gal, at de var så længe om, at finde ud af det... det skal lige siges, at han er født ekstrem præmatur og vi er jævnlig i kontakt med læger, hvor jeg gang på gang fortalte om mit problem... han ville jo ikke spise og dermed ikke vokse, samt han gylpede voldsom hele tiden... vi fik medicin og det har hjulpet på gylperiet, men tror han har udviklet madlede desværre... for mad siger ham intet... han er tit tørstig, men mad skal vi kæmpe med....

Synes det er godt, at de fandt ud af det med Rose så tidligt...og jeg synes medicinen er en god ting..og den vil hjælpe hende med det samme... der er stor forskel... har hørt det fra flere forældre med børn, som har refluks... at medicinen gør underværker...

Hvordan var hun efter de 60 ml...? tilfreds? for så tænker jeg, at det er en passende mængde, når hun har spist ved dig først... tror hurtig du kan vurdere, hvis hun bliver hurtigere sulten igen, at så skal der øges i mad...

Puha, sikke et forløb! STakkels lille dreng! Og helt utroligt, at lægerne ikke fandt frem til det noget før. Det er ikke til at tro. Især når det så nu betyder, at lider af madlede. Men det er jo desværre forståeligt, når mad har været forbundet med smerte!!

Jeg ved bare ikke hvordan jeg præcis doserer. Medicinen er i breve af 10 mg, og jeg skal give hende 4,5 mg hver morgen. Det er jo så lidt under halvdelen, men det er jo ikke præcist. + der står hvor meget vand man skal blande i, og det er jo også lidt svært at regne ud.

Hun virkede ret tilfreds.. Altså hun pylrede,men hun har jo også det der ilbageløb. Hun gylper så ikke, hun kan nemlig ikke komme af med det. Men hun græder på en bestemt måde, hvis hun er sur over hun vil have mere, og det gjorde hun ikke!

Anmeld

4. november 2011

Gaia

Jeg supplerede op med mme efter hver amning i 4 måneder inden hun tilsidst afvist brystet, men der var hun også 5 måneder. Så hun mente nok også det var ved at være slut med brystet . Ang. Hvor meget mme du skal give. Jamen lav en portion og se hvor meget af det hun spiser. Spiser hun alt hat du måske lavet for lidt og kan næste gang give lidt mere. Efterlader hun mme tilbage er hun mæt så det er simpelthen bare at prøve sig frem stille og roligt. De holder op med at drikke når de er mætte og ryger der meget op under en bøvs så ved du også at hun skal have lidt mindre næste gang  

Anmeld

4. november 2011

Nina Amelia

Frøken J. skriver:

TAk for det

Det er sjovt du siger det med den manglende viden, for synes faktisk også det har været svært at finde ordentlig info om det på nettet!

Håber ikke det ender sådan.. Ikke fordi jeg synes der er noget galt med flaskebørn, men jeg vil bare gerne selv amme..

Hej Janne dejligt at i har fået noget afklaring omkring lille Rose

Jeg har bare lige et spørgsmål/halvt råd omkring det at malke din egen mælk ud.. Jeg tænker her på dit venstre bryst.. Når du malker ud gør du det så med en brystpumpe?

Grunden til at jeg spørger er fordi jeg tabte al min mælk 14 dage efter fødslen fordi jeg var meget syg. Men jeg blev stædig og pumpede (manuel pumpe) derfor ud i 3 timer af gangen selvom der nærmest intet kom (80 ml I ALT fra begge bryster) og efter nogle dage så VIRKEDE DET!! Pumpen kunne suge på en anden måde end Willow var i stand til. Det gjorde lidt nade at sidde så længe men det var dét værd og jeg endte faktisk både med at sælge af min mælk og amme Willow indtil hun var 9 mdr.
Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget men syntes bare lige at jeg ville dele det med dig hvis du er meget fastsat på udelukkende at amme Rose

Anmeld

4. november 2011

Carina1977

Frøken J. skriver:

Tusind tak for råd Amning først, den skriver jeg bag øret Har lige prøvet første gang med at supplere, og hun åd MME grådigt, selvom hun havde fået rigeligt hos mig først. Er ked af hvis hun har gået og været sulten op til nu, og jeg har troet hun blev mæt hos mig!

Åhh Mark begyndte at tage vildt meget på, da vi begyndte at supplere med flaske. Han tog 450 g. på, på den første uge    Det var ret vildt.

Det lyder da til hun har været sulten. Så håber jeg i får en rolig nat....det er da også synd for hende, at hun skal have sådan en start 

Anmeld

4. november 2011

Leonora

Frøken J. skriver:

som lovet!

Det gik fint. De undersøgte hende, og tilsyneladende er hun sund og rask, men ud fra mine beskrivelser mener de, at hun lider af refluks. Og det synes jeg sådan set også er meget plausibelt. De sidste mange dage har jeg kunne høre, når jeg forsøger at bøvse hende af, at det ryger op og ned i spiserøret, men der kommer ikke noget ud.. Og også en time efter måltidet sker der. Og hun bliver ked af det - Vi andre synes jo heller ikke halsbrand er sjovt jo.. Og det forklarer også, hvorfor vi ikke kan ligge hende fra os, fordi det er ubehageligt at ligge på ryggen når maveindholdet ryger op og ned. Så er det jo rart at være hævet lidt i hovedenden i far og mors arme. Så nu skal hun på syredæmpende medicin, og så skal vi se om det hjælper. Er ikke meget for at give hende medicin, men hellere det end at hun har ondt!

De vejede hende også til 4525 gram, og hun vejede 4500 for 8 dage siden, så det er kun +25 gram, hvilket jeg gjorde dem obs på. De sagde godt nok, at der var forskel på vægte, men hun var enig i, at det lød af temmelig lidt.

Så jeg skal prøve efter amning at give hende noget mælk på flaske for at se, om hun vil have mere. Enten skal jeg selv malke ud, eller også supplere med MME. Og her har jeg lidt spørgsmål:

1. Mit venstre bryst har nedsat mælkeproduktionen så voldsomt, at der selv efter 4 timer kun er nok mælk til hun lige får dækket basisbehovet og så må over til højre bryst, som heldigvis har meget mælk. Har forsøgt at ligge hende til venstre ofte for at øge produktionen, men det sker ikke. Derfor vil jeg jo helst ikke malke ud fra højre, som jeg skal amme fra hver gang, for så er der jo ikke nok mælk.. Er der risiko for, hvis jeg supplerer med MME, at hun får smag for det og ikke gider min mælk mere?

2. Hvordan ved jeg hvor meget MME jeg skal supplere op med efter amningen, sådan at der ikke går en masse til spilde?

Øv øv at lille pigen har reflux. Det havde min den store også...
Mht til din nedsatte produktion på venstre bryst så hjalp det mig meget at pumpe ud på det. Jeg pumpede og pumpede og der kom kun få dr. Men pludselig kom der gang i det....en elektrisk pumpe er det bedste.

Håber snart der kommer ro i jeres lille hjem.

Tusind tanker fra mig

Anmeld

4. november 2011

ano14316

Frøken J. skriver:

Er den ikke dyr?

Jeg synes klart den er pengene værd..  http://www.tojbamsen.dk/group.asp?group=1253

Anmeld

4. november 2011

Tulle28

Dejligt de (måske) har fundet ud af hvad der er i vejen.Ang. amning, så skal du amme først og supplere med flasken bagefter, men de fleste børn vil tage flasken uanset hvad, så jeg ved ikke helt om du kan regne med om hun er sulten. Og så skal du huske, at den tid hun bruger væk fra dit bryst = tid hvor hun ikke får stimuleret mælkeproduktionen. Der er et appetitspring ved 5 uger (hmmm.... Eller er det 3??? Det står herinde på ammesiderne og ellers kan du finde det på ammenet.dk/wiki) - det jeg vil frem til er at du dermed godt kan risikere at sætte en stopper for amningen, ved at introducere flasken. At der ikke er nok næring i din mælk er noget sludder- den er sammensat præcis efter Roses behov!:-)

Anmeld

4. november 2011

Laulund87

Så kan jeg også meget bedre forstå hun var så ked af det da jeg besøgte jer Når hun kom op på skulderen, var der jo ro. Det tror da pokker..

Men godt hjælpen er nær!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.