Tulle28 skriver:
Jeg var også lidt bange for at mit indlæg ville støde dig, men det var altså virkelig ikke ment som en provokation, jeg er godt klar over at det ikke er nemt i starten. Og som jeg også indleder indlægget med, så skal du gøre det som du føler er bedst for jer! Det var egentlig kun ment som opbakning ift. at fortsætte med at amme. Personligt tog det halvanden måned før amningen kørte som den skulle, men da den så gjorde, var det så nemt. Håber det samme for dig - og hvis ikke, jamen så er det jo bare sådan det er. Jeg synes som tidligere nævnt bare at folk er meget hurtige til at sige, nå, er det svært, jamen så lad vær med at amme. Hvis du læser mit link, så er der løsningsforslag til forskellige problemstillinger, for du er jo langt fra den første der har det problem.Kram
Det er ok, jeg synes bare af og til at folk godt kan blive lidt ammefanatiske

Jeg læste godt siden, og selvom det er en god side, synes jeg også man skal have sine kritiske briller på i forhold til, at ammenet af alle sider er meget religiøse hvad angår amning. Det er mit indtryk fra den tid jeg har brugt derinde - at alt andet end amning er total udelukket. Har endda oplevet at det blev set som et total nogo med suttebrikker, selvom barnet da trods alt så fik modermælk!
For mig handler det ikke om ikke at orke kæmpe for det, for jeg gad nemlig godt fuldamme.. Men jeg er også nødt til at følge min mavefornemmelse, og hvad der er er bedst for hendes trivsel, når hun desværre ikke tager nok på af min mælk.. Jeg er jo endda kommet i tvivl om hun rent faktisk lider af refluks, eller om det faktisk "bare" var sult, for siden jeg begyndte at supplere op i går, har hun faktisk været total eksemplarisk, og har kun skreget 2 gange, fordi det var tid til mad

Vi har tilbragt hele dagen i sengen i dag med søvn og amning. Rigtig hyggeligt. Det skal siges, at jeg ikke supplerer hver gang, det kommer lidt an på, om hun virker mæt eller frustreret. Men hun har faktisk sovet hele dagen lang i dag, kun afbrudt af mad, bleskift og kort hyggepludren. Har suppleret hende ved 2 ud af 5 amninger siden midnat, og hun sover nogle lange stræk i dag..