Update på Roses tur på Skejbys børneafdeling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2011

Tulle28

Frøken J. skriver:

Jeg bliver faktisk temmelig provokeret, for hvis du vidste hvor meget jeg i forvejen har kæmpet for den her amning! Gennem sår, gennem brystbetændelse, gennem overproduktion osv. Jeg kan fortælle dig min sundhedsplejerske har rost mig til skyerne for at have kæmpet så meget for det. Men det handler jo ikke om manglende mælk. Jeg har rigeligt på højre bryst. Men selvom hun tømmer ud, tager hun altså stadig ikke på, og hun er ked af det dagen lang. Så tillades jeg mig dælme at supplere med mme, så min datter ikke er ked af det og mistrives. Mit ønske om at fuldamme skal ikke være på bekostning af min datters ve og vel.

Og ja, det har jeg prøvet. Netop for hun ikke kun får formælken.

Jeg var også lidt bange for at mit indlæg ville støde dig, men det var altså virkelig ikke ment som en provokation, jeg er godt klar over at det ikke er nemt i starten. Og som jeg også indleder indlægget med, så skal du gøre det som du føler er bedst for jer! Det var egentlig kun ment som opbakning ift. at fortsætte med at amme. Personligt tog det halvanden måned før amningen kørte som den skulle, men da den så gjorde, var det så nemt. Håber det samme for dig - og hvis ikke, jamen så er det jo bare sådan det er. Jeg synes som tidligere nævnt bare at folk er meget hurtige til at sige, nå, er det svært, jamen så lad vær med at amme. Hvis du læser mit link, så er der løsningsforslag til forskellige problemstillinger, for du er jo langt fra den første der har det problem.Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2011

Frøken J.

Tulle28 skriver:

Jeg var også lidt bange for at mit indlæg ville støde dig, men det var altså virkelig ikke ment som en provokation, jeg er godt klar over at det ikke er nemt i starten. Og som jeg også indleder indlægget med, så skal du gøre det som du føler er bedst for jer! Det var egentlig kun ment som opbakning ift. at fortsætte med at amme. Personligt tog det halvanden måned før amningen kørte som den skulle, men da den så gjorde, var det så nemt. Håber det samme for dig - og hvis ikke, jamen så er det jo bare sådan det er. Jeg synes som tidligere nævnt bare at folk er meget hurtige til at sige, nå, er det svært, jamen så lad vær med at amme. Hvis du læser mit link, så er der løsningsforslag til forskellige problemstillinger, for du er jo langt fra den første der har det problem.Kram

Det er ok, jeg synes bare af og til at folk godt kan blive lidt ammefanatiske Jeg læste godt siden, og selvom det er en god side, synes jeg også man skal have sine kritiske briller på i forhold til, at ammenet af alle sider er meget religiøse hvad angår amning. Det er mit indtryk fra den tid jeg har brugt derinde - at alt andet end amning er total udelukket. Har endda oplevet at det blev set som et total nogo med suttebrikker, selvom barnet da trods alt så fik modermælk!

For mig handler det ikke om ikke at orke kæmpe for det, for jeg gad nemlig godt fuldamme.. Men jeg er også nødt til at følge min mavefornemmelse, og hvad der er er bedst for hendes trivsel, når hun desværre ikke tager nok på af min mælk.. Jeg er jo endda kommet i tvivl om hun rent faktisk lider af refluks, eller om det faktisk "bare" var sult, for siden jeg begyndte at supplere op i går, har hun faktisk været total eksemplarisk, og har kun skreget 2 gange, fordi det var tid til mad

Vi har tilbragt hele dagen i sengen i dag med søvn og amning. Rigtig hyggeligt. Det skal siges, at jeg ikke supplerer hver gang, det kommer lidt an på, om hun virker mæt eller frustreret. Men hun har faktisk sovet hele dagen lang i dag, kun afbrudt af mad, bleskift og kort hyggepludren. Har suppleret hende ved 2 ud af 5 amninger siden midnat, og hun sover nogle lange stræk i dag..

Anmeld

5. november 2011

Frøken J.

ano14316 skriver:

Hej... 

Hvis du gerne vil være sikker på at hun bliver ved at ville spise ved brystet, så læste jeg et godt råd (kan ikke lige huske hvor).

Men her kommer det ihverfald.

man skal tage en sondeslange (ved ikke lige hvordan man får fat i den) så taper du den ene ende af slange fast op brystvorten ude ved spidsen, og den anden ende stikker du ned i flasken med mme. så suger hun mme'en "fra dit bryst" 

måske hvis du gjorde det på dit venstre bryst, at det så også kunne hjælpe med at få gang i produktionen.. 

Knuss.. håber virkelig at i snart får lidt ro på.. 

Den forstår jeg ikke helt! Hehe! prøver at se det for mig, men kan ikke helt danne mig billedet i mit hoved af hvordan det lige er du mener! Og tak

Anmeld

5. november 2011

Tulle28

Frøken J. skriver:

Det er ok, jeg synes bare af og til at folk godt kan blive lidt ammefanatiske Jeg læste godt siden, og selvom det er en god side, synes jeg også man skal have sine kritiske briller på i forhold til, at ammenet af alle sider er meget religiøse hvad angår amning. Det er mit indtryk fra den tid jeg har brugt derinde - at alt andet end amning er total udelukket. Har endda oplevet at det blev set som et total nogo med suttebrikker, selvom barnet da trods alt så fik modermælk!

For mig handler det ikke om ikke at orke kæmpe for det, for jeg gad nemlig godt fuldamme.. Men jeg er også nødt til at følge min mavefornemmelse, og hvad der er er bedst for hendes trivsel, når hun desværre ikke tager nok på af min mælk.. Jeg er jo endda kommet i tvivl om hun rent faktisk lider af refluks, eller om det faktisk "bare" var sult, for siden jeg begyndte at supplere op i går, har hun faktisk været total eksemplarisk, og har kun skreget 2 gange, fordi det var tid til mad

Vi har tilbragt hele dagen i sengen i dag med søvn og amning. Rigtig hyggeligt. Det skal siges, at jeg ikke supplerer hver gang, det kommer lidt an på, om hun virker mæt eller frustreret. Men hun har faktisk sovet hele dagen lang i dag, kun afbrudt af mad, bleskift og kort hyggepludren. Har suppleret hende ved 2 ud af 5 amninger siden midnat, og hun sover nogle lange stræk i dag..

Jamen det har du ret i, dog synes jeg ikke at de var så stejle omkring brugen af suttebrikker?? Men det er også over 11/2 år siden jeg brugte tid derinde for alvor, så brugerne kan jo have ændret sig. Jeg er bestemt ikke ammefanatisk, jeg havde bare selv et rigtig godt ammeforløb, da det endelig kom op at køre, og endte med at fuldamme i næsten 7 mdr og stoppede helt da min datter var næsten 11/2. Det havde jeg ALDRIG i livet regnet med at jeg skulle, og derfor synes jeg også at det er så ærgeligt for dem, hvor det ikke lykkes. Selvfølgelig er der en grænse for, hvor langt man skal gå i kampen for at amme, og en af de største bekymringer man har som nybagt mor er jo, om ens barn får nok at spise. Håber snart der kommer lidt ro på:-)Kram

Anmeld

5. november 2011

ano14316

Frøken J. skriver:

Den forstår jeg ikke helt! Hehe! prøver at se det for mig, men kan ikke helt danne mig billedet i mit hoved af hvordan det lige er du mener! Og tak

jeg tegner det til dig lidt senere.. 

Anmeld

5. november 2011

Skouboe

Frøken J. skriver:

Fortæl, hvis du vil! Har dine piger fået medicin, og i så fald fra hvornår? Vi har lige købt Nexium i dag, og jeg forstår bare ikke, for der står i indlægssedlen det ikke må bruges til børn under 1 år. Og desuden skal vi kun give hende 4,5 mg, og aner ikke hvordan jeg skal dosere det præcist. Så tør næsten ikke rode mig ud i det! Apotekeren sagde, at vi skulle få lægen til at vise os med dosering, fordi alt for mange havde problemer med så små doseringer..

Silja fik Nexium, men hun fik 10mg (1 pose). Hun var så også ca. 2 måneder da hun startede, så jeg havde ikke "fornøjelsen" af de der små doser. Jeg ville tage kontakt til lægen og spørge dem om ikke de mener 5mg, det svarer til ½ pose. For at dele en pose ville jeg nok købe de små 5ml sprøjter op apoteket (jeg har dem allerede - de er meget anvendelige til mange ting med små børn) og hælde op i dem, indtil jeg kunne se at der var lige meget pulver i hver. Det kan være apoteket har noget lige så smart, uden hul i bunden - det vigtigste er at der er markeringer på siden og diameteren ikke er ret stor. På den måde kan du måle rimeligt præcist. Ellers må du spørge den der har udskrevet medicinen hvordan vedkommende forstiller sig at du klarer det.

Der står på mange ting at de ikke må gives til børn under 1 år - hvis lægen siger det, må de gerne få det

Jeg rørte det op og lod det stå indtil det var blevet tykt. Derefter lagde jeg hende på skødet af mig op af ammepuden (jeg har en stor, lækker tvillingeammepude med Vossflakes istedet for kugler, så den er meget blødere end en almindelig, lidt som en fast pude.) og gav hende med en ske. Det var svært for hende i starten og tog lang tid og da hun blev lidt ældre begyndte hun at spytte det ud igen - det er bare om at fange det med skeen og blive ved med at hælde det ind igen.

Har I fået at vide at I skal hæve hovedgærdet på sengen og madrassen i barnevognen og så vidt muligt undgå at hun ligger vandret?

Anmeld

5. november 2011

ano14316

Frøken J. skriver:

Måske kan du se det på denne - yderst smukke - tegning

altså sådan at sondeslangen fungere som sugerør, så når hun sutter på dit bryst så er det mme'en fra flasken hun får, og i øvrigt den mælk du selv har.. 

om man så skal have sondeslangen inden under suttebrikken, eller uden på, det ved jeg ikke helt, der må man nok prøve sigl idt frem.. 

Anmeld

10. november 2011

TrineMine86

Frøken J. skriver:

som lovet!

Det gik fint. De undersøgte hende, og tilsyneladende er hun sund og rask, men ud fra mine beskrivelser mener de, at hun lider af refluks. Og det synes jeg sådan set også er meget plausibelt. De sidste mange dage har jeg kunne høre, når jeg forsøger at bøvse hende af, at det ryger op og ned i spiserøret, men der kommer ikke noget ud.. Og også en time efter måltidet sker der. Og hun bliver ked af det - Vi andre synes jo heller ikke halsbrand er sjovt jo.. Og det forklarer også, hvorfor vi ikke kan ligge hende fra os, fordi det er ubehageligt at ligge på ryggen når maveindholdet ryger op og ned. Så er det jo rart at være hævet lidt i hovedenden i far og mors arme. Så nu skal hun på syredæmpende medicin, og så skal vi se om det hjælper. Er ikke meget for at give hende medicin, men hellere det end at hun har ondt!

De vejede hende også til 4525 gram, og hun vejede 4500 for 8 dage siden, så det er kun +25 gram, hvilket jeg gjorde dem obs på. De sagde godt nok, at der var forskel på vægte, men hun var enig i, at det lød af temmelig lidt.

Så jeg skal prøve efter amning at give hende noget mælk på flaske for at se, om hun vil have mere. Enten skal jeg selv malke ud, eller også supplere med MME. Og her har jeg lidt spørgsmål:

1. Mit venstre bryst har nedsat mælkeproduktionen så voldsomt, at der selv efter 4 timer kun er nok mælk til hun lige får dækket basisbehovet og så må over til højre bryst, som heldigvis har meget mælk. Har forsøgt at ligge hende til venstre ofte for at øge produktionen, men det sker ikke. Derfor vil jeg jo helst ikke malke ud fra højre, som jeg skal amme fra hver gang, for så er der jo ikke nok mælk.. Er der risiko for, hvis jeg supplerer med MME, at hun får smag for det og ikke gider min mælk mere?

2. Hvordan ved jeg hvor meget MME jeg skal supplere op med efter amningen, sådan at der ikke går en masse til spilde?

hej søde Janne..

Vil lige høre hvordan det går med lille Rose og om det der medicin virker?

Magnus har lige været indlagt på børneafdelingen og de mener også at han lider af refluks..  har fået noget specielt MME han skal have, som er fortykket, men hvis det ikke hjælper skal han også have medicin, så gad godt vide om det virker godt??

Knus

Anmeld

10. november 2011

Frøken J.

TrineMine86 skriver:

hej søde Janne..

Vil lige høre hvordan det går med lille Rose og om det der medicin virker?

Magnus har lige været indlagt på børneafdelingen og de mener også at han lider af refluks..  har fået noget specielt MME han skal have, som er fortykket, men hvis det ikke hjælper skal han også have medicin, så gad godt vide om det virker godt??

Knus

Undrer mig over de ikke også foreslog os den særlige MME Men vi har ikke givet hende medicinen. Vi er overhovedet ikke overbeviste om, at hun har reflux, fordi hun er blevet så meget bedre siden jeg er begyndt at supplere med MME. Vi ville udelukke alt andet inden vi gav så skrap en medicin, så kan desværre ikke svare!

Anmeld

10. november 2011

Frøken J.

ano14316 skriver:

Måske kan du se det på denne - yderst smukke - tegning

altså sådan at sondeslangen fungere som sugerør, så når hun sutter på dit bryst så er det mme'en fra flasken hun får, og i øvrigt den mælk du selv har.. 

om man så skal have sondeslangen inden under suttebrikken, eller uden på, det ved jeg ikke helt, der må man nok prøve sigl idt frem.. 

Nå sådan! Haha, tak for den fine tegning Det er da værd at overveje om det skulle prøves )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.