baby tager 1 kg på pr. mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.378 visninger
44 svar
0 synes godt om
2. november 2011

vitapigen

Hej piger...

Min dejlige datter var en stor pige på 4150 g og 54 cm lang ved fødslen. Hun stortrives på mit brystmælk. Siden hun var 2 ½ mdr har hun taget 1 kg på pr. mdr. og hun er nu lidt over 3 ½ mdr. og vejer nu 8600 g og 68,5 cm lang.

Hvornår stopper den SÅ voldsomme vækst? Og er der andre der har så store børn? Keder nemlig ingen der har så store baby'er

Synes det kan være lidt hårdt med din kommentar man får nogle gange

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

stm2812

vitapigen skriver:

Hej piger...

Min dejlige datter var en stor pige på 4150 g og 54 cm lang ved fødslen. Hun stortrives på mit brystmælk. Siden hun var 2 ½ mdr har hun taget 1 kg på pr. mdr. og hun er nu lidt over 3 ½ mdr. og vejer nu 8600 g og 68,5 cm lang.

Hvornår stopper den SÅ voldsomme vækst? Og er der andre der har så store børn? Keder nemlig ingen der har så store baby'er

Min pige er 6½ mdr og vejer vel godt og vel 9.5 kg og er 71-72cm (skøn).. Jeg har også rigtig tit fået af vide at Det da godt nok var en stor pige. og hun burde da vist komme på slankekur og sådan nogle andre dumme bemærkninger. dog synes jeg hun er den dejligste lille pige .. Og SP og lægen har også sagt at når nu de begynder at være mere aktive (kravle,gå) så hjælper det jo også på det. Skal også lige siges at min pige også er brystbarn, så kommentarer med at det er fløde eller ren sukker jeg indeholder er dog også kommet op flere gange. Tror bare det gælder om at tage dem med et smil og ikke tænke videre over det.

Du kan ikke gøre så meget ved det. Blot være opmærksom på om hun altid er sulten når du lægger hende til, eller om det mere er for hyggens skyld. Det fik jeg i hvert fald af vide af SP. Og så nyd din helt igennem fantastiske datter. Hellere lidt for tyk end for tynd Det hele skal nok udligne sig i sidste ende

Anmeld

2. november 2011

Frk.S

Hejsa.

Min datter startede også godt ud - 54 cm og 3900 gram.
Hun vokser også bare derudaf - sidst havde hun taget lige lidt over 1 kg på, på 3 uger, og var vokset 2 cm.
Så sidst hun blev målt og vejet var hun 59 cm og vejede 6225 gram.

Hun bliver 2 mdr. på lørdag. Så hun er da også en stor pige.

Men hvad er det du mener du får af kommentarer - det er da positivt at hun trives så godt!!

Anmeld

2. november 2011

Hvem?

vitapigen skriver:

Hej piger...

Uh, jeg kan ikke huske hva mine vejede i den alder, men ja jeg har store børn, den mindste på 10 mdr vejer 11,5 og er 79 cm (født 6 uger for tidligt, med en vægt på 2550g og 46 cm), den store på 21 mdr vejer 15,5 kg og er 95 cm, fødselsvægt på 3250g og 51 cm.

Får da kommentarer som "Hold da op nogle store drenge", men ellers ikke - og kan jo kun give dem ret...

Jeg håber den store er i en pause-periode nu hvor han ikke vokser, han bruger nemli str. 26 i sko og 98/104 i tøj og han er jo altså kun 1,5 år...

Den bette kommer vist til at ligne storebror på det punkt... Han bruger nemli nu i en alder af 10 mdr str. 86 og bruger str. 22 i sko

Anmeld

2. november 2011

lhn89

vitapigen skriver:

Hej piger...

Jeg kender det alt for godt! 

Jeg har en lille pige på 6 mdr. hun vejer 11,2 kg. og er ca. 73 cm. 

jeg har fået mange kommentar, både af familie, venner og helt fremmede  hvilket bestemt ikke har været sjovt. 

Det går mig nu ikke så meget på mere. Hun er jo en den dejligste lille pige, som bl.a. er foran andre på hendes alder  (og så er fedt jo også med til at udvikle deres hjerne, hvilket jo er meget vigtigt her i starten ) og jo mere Luna bevæger sig jo mere stille står hendes vægt.

Jeg tror at mit bedste råd, er ikke at tænke over det, og bare nyde at hun ikke er en lille baby, som ikke kan tage nok på 

Anmeld

2. november 2011

Chr-Hei

vitapigen skriver:

Hej piger...

Heej.,

Nej du er ikke den eneste .. Min søn blier 5 mdr idag og er 72 cm lang og vejer lidt over de 9 kg.. Så han vokser også bare der ud af, jeg har så heldigvis en i min mødre gruppe som har en dreng der er noget større så der har jeg lidt sammenligne med..

MEN får også tit at vide. KÆFT han er stor.. Er han et år gammel og alt muligt.. det er mega frusterende hele tiden skal"forsvare" at min dreng bare er ekstremt lang og tung.. MEn som min søde sundhedsplejeske siger.. Vægt og længde passer sammen det er godt nok over det " normale" men det er begge dele og han er ikke overvægtig i forhold til længde eller noget.. OG HVAD SÅ? så har de noget tage af den dag de brgynder gå og løbe rundt..

Det er et sundhedstegn og viser bare de trives..

Min dreng har også allerede tænder hvor jeg får at vide det er unormalt.. JAMEN HALLO HVAD ER NORMALT ??

Undskyld mit lange indlæg men ja har selv overvejet oprette samme emne

Anmeld

2. november 2011

TaAsJu

Har lige kigge Anna-Sophies Babybog.. For hun var også en stor bebs.. da hun blev født vejede hun 3960 og var 57 cm. da hun var 3 md vejede hun 6.6kg og målte 66 cm. 6md vejede hun 8.9 og 73 cm og ved 9 md 11.2 kg og 79 cm  og der stoppede vægten ligesom lidt hun begyndte og gå langs tingen g hun gik et par dage før hun blev 11 md

Så til hendes 1 års fødselsdag vejede hun 12 kg og målte 84 cm 

Så det stopper på et tidspunkt.. men nyd din lille "pop" 

Anmeld

2. november 2011

TaAsJu

Chr-Hei skriver:

Heej.,

Nej du er ikke den eneste .. Min søn blier 5 mdr idag og er 72 cm lang og vejer lidt over de 9 kg.. Så han vokser også bare der ud af, jeg har så heldigvis en i min mødre gruppe som har en dreng der er noget større så der har jeg lidt sammenligne med..

MEN får også tit at vide. KÆFT han er stor.. Er han et år gammel og alt muligt.. det er mega frusterende hele tiden skal"forsvare" at min dreng bare er ekstremt lang og tung.. MEn som min søde sundhedsplejeske siger.. Vægt og længde passer sammen det er godt nok over det " normale" men det er begge dele og han er ikke overvægtig i forhold til længde eller noget.. OG HVAD SÅ? så har de noget tage af den dag de brgynder gå og løbe rundt..

Det er et sundhedstegn og viser bare de trives..

Min dreng har også allerede tænder hvor jeg får at vide det er unormalt.. JAMEN HALLO HVAD ER NORMALT ??

Undskyld mit lange indlæg men ja har selv overvejet oprette samme emne

Jeg har fået det samme afvide med Anna-Sophie.. hun har også altid vært en stor pige og fremme i skoene.. Hun er i dag 2 år og 2 md. hun tager selv flyverdragt på og lyner og selv  sine støvler.. og Man skal huske og spørge om man skal hjælpe.. FOR KAN SELV, VIL SELV

Så nej ikke noget forkert i det.. slet ikke man får bare nohget mere selvstændige børn ud af det

Anmeld

2. november 2011

2babygirls

vitapigen skriver:

Hej piger...

Kan fortælle dig at det er lige så hårdt den anden vej rundt.
Her har jeg en tynd bebs som helst lever af luft.

Anmeld

2. november 2011

vitapigen

stm2812 skriver:

Min pige er 6½ mdr og vejer vel godt og vel 9.5 kg og er 71-72cm (skøn).. Jeg har også rigtig tit fået af vide at Det da godt nok var en stor pige. og hun burde da vist komme på slankekur og sådan nogle andre dumme bemærkninger. dog synes jeg hun er den dejligste lille pige .. Og SP og lægen har også sagt at når nu de begynder at være mere aktive (kravle,gå) så hjælper det jo også på det. Skal også lige siges at min pige også er brystbarn, så kommentarer med at det er fløde eller ren sukker jeg indeholder er dog også kommet op flere gange. Tror bare det gælder om at tage dem med et smil og ikke tænke videre over det.

Du kan ikke gøre så meget ved det. Blot være opmærksom på om hun altid er sulten når du lægger hende til, eller om det mere er for hyggens skyld. Det fik jeg i hvert fald af vide af SP. Og så nyd din helt igennem fantastiske datter. Hellere lidt for tyk end for tynd Det hele skal nok udligne sig i sidste ende

Jeg er glad for at hun ikke er den eneste der er så stor for det føler jeg virkelig når allle de andre jeg kender har små baby'er og ja hele tiden få dumme kommentar om det er fløde jeg stopper hende med og at hun ikke er en baby men et barn. Og det sårer mig et eller andet sted for hun er MIN BABY og stortrives i bedste velgående...

Men ja jeg nyder hende også men man bliver bare så usikker når man får en masse dumme kommentar og at man ser at hun er KÆMPE i forhold til andre baby'er

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.