politivold??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2009

Joan ( Smallie )

Tynen skriver:

Jeg tror også vi er enige det meste af vejen.
Jeg bifalder heller ikke deres metoder, men jeg ved simpelthen ikke hvad de ellers skal gøre når de står i situationen og folk ikke vil "høre efter".

Der er seriøst ikke særlig mange af de unge der har respekt for politiet mere.
Nu havde jeg selv en "crazy" periode i min egen ungdom ( &nbsp da jeg ville gøre alt for at irritere min far (Der jo selv var politimand) så jeg ved også hvordan de unge kan (Eller kunne) være.

Anywho - Ville egentlig bare give mit besyv på sagen.

God aften til jer

jo jo og det bliver da kun værer med de unge mennesker.

Ha ha hør os lige hvor gamle er det lige vi selv er.

Joan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2009

wamse

Nu lever vi jo HELDIGVIS i et land, hvor der er love og regler der skal overholdes, og sørme om vi ikke har så smart et system at man kan komme i retten og blive dømt for når man overtræder loven. En betjent må ALDRIG selv tagen loven i egen hånd og udføre lige en smule selvjustits, for hvem skal så sætte grænsen for hvor meget og hvor lidt ? Helt ærligt så NÆGTER jeg at tro på, at hvis det var en af jeres små guldklumper der som 13 årig fik brækket benet af en besjent, at i så bare godtog det! Hvis mit barn gør noget ulovligt, jamen så skal det da da straffes efter landets regler og love, eller skal vi ikke bare indføre stening igen?
Jeg ved udemærket godt at politiet finder sig i meget crap, men VOLD er ALDRIG okay. Der kan da ikke være en af jer der mener at efter et menneske lige bliver sat på plads af en bestjent, at det opfordrer til at have respekt?
Jeg har sørme også set et menneske, hvor betjentene mente det var okay at afstraffe, og han var gul og blå på det meste af kroppen.

Anmeld

10. februar 2009

Diana...

wamse skriver:

Nu lever vi jo HELDIGVIS i et land, hvor der er love og regler der skal overholdes, og sørme om vi ikke har så smart et system at man kan komme i retten og blive dømt for når man overtræder loven. En betjent må ALDRIG selv tagen loven i egen hånd og udføre lige en smule selvjustits, for hvem skal så sætte grænsen for hvor meget og hvor lidt ? Helt ærligt så NÆGTER jeg at tro på, at hvis det var en af jeres små guldklumper der som 13 årig fik brækket benet af en besjent, at i så bare godtog det! Hvis mit barn gør noget ulovligt, jamen så skal det da da straffes efter landets regler og love, eller skal vi ikke bare indføre stening igen?
Jeg ved udemærket godt at politiet finder sig i meget crap, men VOLD er ALDRIG okay. Der kan da ikke være en af jer der mener at efter et menneske lige bliver sat på plads af en bestjent, at det opfordrer til at have respekt?
Jeg har sørme også set et menneske, hvor betjentene mente det var okay at afstraffe, og han var gul og blå på det meste af kroppen.

Så enig.

Anmeld

10. februar 2009

Muffinmus

Hm...
Synes ikke det er en fair måde at stoppe unge på, og ikke sparke.
Nå det så er sagt så fatter jeg hat af at de kriminelle skal have så gode vilkår...
De kan sgu bare holde snitterne for sig selv om opføre sig pænt.
De er for det meste selv skyld i deres elendighed når politiet stopper dem og politiet har ikke mange midler til at gøre noget uden af få hug for det...
Synes sgu de skal have tilladelse til mere end de har så folk ikke behøver at brokke sig hele tiden.
Har ikke sympati for de unge der opfører sig som små forkælede møgunger og tror de ejer hele verden....Kan deres forældre ikke pille dem ned må politiet jo gøre det.

Anmeld

10. februar 2009

Loggidut

wamse skriver:

vi kan da godt være enige et langt stykke hen ad vejen...men hvorfor er det lige at politiet får fat på de her unge mennesker?

Hvis nu de ikke lavede nogen former for ulovligheder, så ville de aldrig sidde og tude over det...for så var politiet aldrig i nærheden af dem...

selvfølgelig er det ikke ok at politiet vælter nogen af en scooter...men det er sgu da slet ikke ok at en knægt fræser på vejen, hvor dine og mine børn skal færdes, med 50-90 km i timen...

ved ikke om nogen kan huske Daniel fra Aalborg øst, drengen som blev kørt i smadder på cykelstien i Øst, af to lømler på 14 år på Scooter...(mener de var 14 år) han var altså kun 6 år, Jeg sad da dengang og ønskede at politiet bare havde taget de drenge i tide og væltet dem af deres møgscooter...
og det er virkelig det jeg ønskede...grumt måske, men Daniel havde satme ikke bedt om at blive kørt ned på den måde!

Anmeld

10. februar 2009

Tynen

De har nemlig ikke særlig mange ressourcer.
De må jo nærmest ikke trække pistolen.

Kan I huske den sag der kørte for 100 år siden med en politibetjent der havde skudt en mand, fordi de havde en drabsmand med i bilen og nægtede at stoppe og kørte ind i betjentene?
Betjenten var ved at komme i spjældet og miste sit job.
Det kan da heller ikke være rigtigt!
Han passede jo bare sit job.

Mht. det andet:
Hvad skal de gøre?
Han sparkede ham jo forresten heller ikke af knallerten.
Han pressede ham ud i rabatten så han mistede herredømmet hvorefter han uheldigvis ramte et skilt.

Summa-Sumarum!

Vi ved allesammen at hvis vi spiller med i lotteriet - Kører uden cykellygte, snakker i mobiltlf. mens vi kører eller nægter at stoppe når politiet giver tegn, så kalkulerer man med at der kan ske noget uforudseeligt.
De skal jo bare stoppe, så får de en bøde og så er den skid slået.

Men alternativet kunne da være at lade alle overtrædelserne passere og lade folk gøre nøjagtig som de vil?!

Anmeld

10. februar 2009

Loggidut

Tynen skriver:

De har nemlig ikke særlig mange ressourcer.
De må jo nærmest ikke trække pistolen.

Kan I huske den sag der kørte for 100 år siden med en politibetjent der havde skudt en mand, fordi de havde en drabsmand med i bilen og nægtede at stoppe og kørte ind i betjentene?
Betjenten var ved at komme i spjældet og miste sit job.
Det kan da heller ikke være rigtigt!
Han passede jo bare sit job.

Mht. det andet:
Hvad skal de gøre?
Han sparkede ham jo forresten heller ikke af knallerten.
Han pressede ham ud i rabatten så han mistede herredømmet hvorefter han uheldigvis ramte et skilt.

Summa-Sumarum!

Vi ved allesammen at hvis vi spiller med i lotteriet - Kører uden cykellygte, snakker i mobiltlf. mens vi kører eller nægter at stoppe når politiet giver tegn, så kalkulerer man med at der kan ske noget uforudseeligt.
De skal jo bare stoppe, så får de en bøde og så er den skid slået.

Men alternativet kunne da være at lade alle overtrædelserne passere og lade folk gøre nøjagtig som de vil?!

vi er så rasende enig Tynen...

der skal efterhånden oprettes støttegrupper for kriminelle borgere...

Tænk sig hvad der ikke kunne ske hvis ikke de her folk blev stoppet...det kan da godt være det er farligt at blive væltet omkuld når man kører stærkt...men så kunne man sgu da bare stoppe når man blev bedt om det!

det undre mig der er kommet sådan en slap holdning til tingene...
Tænk om man bare lod alle smutte, fordi de havde meget fart på...shit!

Har man kendskab til de her folk med scootere, eller bare lidt omløb i hovedet, så ved man altså også at det er generelt snak blandt de folk, at det er så nemt at smutte fra panserne, så længe det ikke er en af de der offroadere (ja jeg har boet i scooterland, læs: Aalborg Øst.), og det er så nemt at stjæle en scooter, pille den fra hinanden, dele skjoldene ud, og sælge stellet så det kan få nyt stelnummer...
Nu er jeg så heldig at jeg aldrig har fået stjålet mit gamle lig af en scooter, men havde jeg, så ville jeg godt nok håbe at idioten blev væltet af den, og fik en ordentlig bøde...

aj undskyld, jeg bliver bare så harm over hvor nemt det er blevet at snyde, stjæle, banke, og slå...
Samtidig med at politiet får tudet ørene fulde hver gang de gør noget!

Anmeld

10. februar 2009

wamse

Loggidut skriver:

vi kan da godt være enige et langt stykke hen ad vejen...men hvorfor er det lige at politiet får fat på de her unge mennesker?

Hvis nu de ikke lavede nogen former for ulovligheder, så ville de aldrig sidde og tude over det...for så var politiet aldrig i nærheden af dem...

selvfølgelig er det ikke ok at politiet vælter nogen af en scooter...men det er sgu da slet ikke ok at en knægt fræser på vejen, hvor dine og mine børn skal færdes, med 50-90 km i timen...

ved ikke om nogen kan huske Daniel fra Aalborg øst, drengen som blev kørt i smadder på cykelstien i Øst, af to lømler på 14 år på Scooter...(mener de var 14 år) han var altså kun 6 år, Jeg sad da dengang og ønskede at politiet bare havde taget de drenge i tide og væltet dem af deres møgscooter...
og det er virkelig det jeg ønskede...grumt måske, men Daniel havde satme ikke bedt om at blive kørt ned på den måde!

Jamen det er jo i bund og grund lige meget for selv politiet MÅ ikke bruge vold, så er de jo ikke en disse bedre. Nu synes jeg bestemt at det er at gå for langt når en dreng brækker benet! Selvtægt er altså forbudt. Hvis det er ok at drengen her brækker benet, for den overseelse han nu kaver, hvad skal der så ske med en pædofil? En voldtægtsforbryder? En dyremishandler? Min pointe er her, at det er meget meget farlig vej at begi sig ned af, for hvordan skal det stoppes igen, hvad nu hvis en betjent nu bare er en led satan (jeps dem er der sørme også nogle af)
Uanset hvad så VIL jeg aldrig sige at selvtægt er ok, for så er der ingen vej tilbage. Det kan godt være at disse unge ikke skulle gøre det de gjorde, men det er da ikke autoritære mennesker du får ud af den behandling. Helt seriøst, ville du som mor kunne acceptere at dit barn fik sådan en behandling?
Nogen gange laver man som menneske også et dumt og overilet ting, som det med en knallert, det har jeg sørme også selv gjort, mrn derfor til at politiet skulle selv afstraffe, det er altså ikke okay. Kendte engang en pige, hvor en beyjent ville give hende en lektie, så han bafamlede hande og pillede ved hende, og denne pige var aldrig denne pige igen, hun var 14 år gammel

Anmeld

10. februar 2009

Loggidut

wamse skriver:

Jamen det er jo i bund og grund lige meget for selv politiet MÅ ikke bruge vold, så er de jo ikke en disse bedre. Nu synes jeg bestemt at det er at gå for langt når en dreng brækker benet! Selvtægt er altså forbudt. Hvis det er ok at drengen her brækker benet, for den overseelse han nu kaver, hvad skal der så ske med en pædofil? En voldtægtsforbryder? En dyremishandler? Min pointe er her, at det er meget meget farlig vej at begi sig ned af, for hvordan skal det stoppes igen, hvad nu hvis en betjent nu bare er en led satan (jeps dem er der sørme også nogle af)
Uanset hvad så VIL jeg aldrig sige at selvtægt er ok, for så er der ingen vej tilbage. Det kan godt være at disse unge ikke skulle gøre det de gjorde, men det er da ikke autoritære mennesker du får ud af den behandling. Helt seriøst, ville du som mor kunne acceptere at dit barn fik sådan en behandling?
Nogen gange laver man som menneske også et dumt og overilet ting, som det med en knallert, det har jeg sørme også selv gjort, mrn derfor til at politiet skulle selv afstraffe, det er altså ikke okay. Kendte engang en pige, hvor en beyjent ville give hende en lektie, så han bafamlede hande og pillede ved hende, og denne pige var aldrig denne pige igen, hun var 14 år gammel

ja enig, selvtægt er da noget...hmmm, forkert noget...og dog! (forklaring følger)

ham knægten...det forholder sig jo ikke sådan, at da han havde stoppet, så hoppede betjentene oven på ham, så han brækkede benet...

det forholder sig sådan, at da han ikke ville stoppe, væltede betjentene ham, hvorved han brækkede benet...

der er altså en himmel til forskel...og at stoppe ham i at stikke af når han har gjort noget ulovligt, er ikke selvtægt, knægten vælger selv at han vil tange den hårde tur! Han er ikke gammel nok til at køre, og han køre alt for stærkt, og vælger at stikke af...så ber man virkelig om at få en grænse (eller er det bare mig der ser sådan på det)
Knægten ved jo så udemærket godt hvad han laver...
og der er en grund til at man skal være 16 år før man må køre...

lad os sige at der ti meter foran den her knægt havde gået et lille barn, måske endda dit...så havde du ikke brokket dig et sekund over at knægten blev stoppet...nu var det ikke sådan det forholdte sig, men hvem ved, måske havde knægten slået nogen ihjel på sin færd, hvis ikke politiet havde stoppet ham!
Og det havde satme været en katastrofe der ville havde runget over land...kan du selv høre det...: Lille dreng/pige slået ihjel da Politiet undlod at stoppe teenager på scooter...
(igen bare hvordan jeg ser det)
og tilbage til den med selvtægt...prøv at forklar det til urmageren som måtte i fængsel, fordi han var blevet truet på livet...han måtte ikke engang beskytte sig selv, og hans gravide niece...hvad fanden er nu det?

Anmeld

10. februar 2009

Pernille Sand Jensen

Jeg kan heller ikke have ondt af de unge, der sidder og tuder over, at de bliver væltet. De kan bare stoppe, når politiet beder dem om det. Men der er jo nærmest gået en sport i at forsøge at flygte fra politiet.
For nogle gange siden i Station 2, sagde politiet, at de ofte oplever, at de unge på scooter tager deres hjelme af, når politiet prøver at stoppe dem, for så ved de, at politiet ikke tør skubbe til dem, så de kan stoppe dem. Hvad fanden er det for noget???

Jeg mener selvfølgelig ikke, at politiet skal brække lårbenet på en knægt. Men nu må de unge altså tage sig sammen og stoppe, når ordensmagten beder dem om det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.