wamse skriver:
Jamen det er jo i bund og grund lige meget for selv politiet MÅ ikke bruge vold, så er de jo ikke en disse bedre. Nu synes jeg bestemt at det er at gå for langt når en dreng brækker benet! Selvtægt er altså forbudt. Hvis det er ok at drengen her brækker benet, for den overseelse han nu kaver, hvad skal der så ske med en pædofil? En voldtægtsforbryder? En dyremishandler? Min pointe er her, at det er meget meget farlig vej at begi sig ned af, for hvordan skal det stoppes igen, hvad nu hvis en betjent nu bare er en led satan (jeps dem er der sørme også nogle af)
Uanset hvad så VIL jeg aldrig sige at selvtægt er ok, for så er der ingen vej tilbage. Det kan godt være at disse unge ikke skulle gøre det de gjorde, men det er da ikke autoritære mennesker du får ud af den behandling. Helt seriøst, ville du som mor kunne acceptere at dit barn fik sådan en behandling?
Nogen gange laver man som menneske også et dumt og overilet ting, som det med en knallert, det har jeg sørme også selv gjort, mrn derfor til at politiet skulle selv afstraffe, det er altså ikke okay. Kendte engang en pige, hvor en beyjent ville give hende en lektie, så han bafamlede hande og pillede ved hende, og denne pige var aldrig denne pige igen, hun var 14 år gammel
ja enig, selvtægt er da noget...hmmm, forkert noget...og dog! (forklaring følger)
ham knægten...det forholder sig jo ikke sådan, at da han havde stoppet, så hoppede betjentene oven på ham, så han brækkede benet...
det forholder sig sådan, at da han ikke ville stoppe, væltede betjentene ham, hvorved han brækkede benet...
der er altså en himmel til forskel...og at stoppe ham i at stikke af når han har gjort noget ulovligt, er ikke selvtægt, knægten vælger selv at han vil tange den hårde tur! Han er ikke gammel nok til at køre, og han køre alt for stærkt, og vælger at stikke af...så ber man virkelig om at få en grænse (eller er det bare mig der ser sådan på det)
Knægten ved jo så udemærket godt hvad han laver...
og der er en grund til at man skal være 16 år før man må køre...
lad os sige at der ti meter foran den her knægt havde gået et lille barn, måske endda dit...så havde du ikke brokket dig et sekund over at knægten blev stoppet...nu var det ikke sådan det forholdte sig, men hvem ved, måske havde knægten slået nogen ihjel på sin færd, hvis ikke politiet havde stoppet ham!
Og det havde satme været en katastrofe der ville havde runget over land...kan du selv høre det...: Lille dreng/pige slået ihjel da Politiet undlod at stoppe teenager på scooter...
(igen bare hvordan jeg ser det)
og tilbage til den med selvtægt...prøv at forklar det til urmageren som måtte i fængsel, fordi han var blevet truet på livet...han måtte ikke engang beskytte sig selv, og hans gravide niece...hvad fanden er nu det?