Det begynder at blive rimelig anstrengende det her..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2011

Sitrani

Frøken J. skriver:

Tak for råd.. Men føler nu faktisk du misforstår mig lidt. Det er altså ikke fordi baby.dk er det vigtigste i mit liv og vigtigere end Rose. Min pointe var nu sådan set mere det med at have bare lige 5 små minutter til sig selv..... Bare 5. Især fordi min kæreste ikke har så meget tid til at tage hende i hverdagene.

Aha.... ja, så har jeg misforstået dig Sorry...

Jeg læste det som om, at det lige var baby.dk der betød noget for dig, altså at du bare SKULLE herind og hygge hver dag... hehe.. men ja, det er svært at få 5 minutter for sig selv, når man har fået en lille - men det blir så meget nemmere om et par måneder!

Jeg kan huske at jeg sagde til mig selv, at jeg bare måtte dedikere mig til at være mor, og så opgive at have noget tid til mig selv eller noget andet, i den første tid... Efter lidt fandt vi en rytme, og hun sov bedre og bedre om dagen.... og så har man pludselig flere timer i træk til at ordne det man har lyst til.... Bare det at få redt hår var jo nærmest en umulig bedrift i starten Haha...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

Isabella_mor

Frøken J. skriver:

Med Rose, altså!

Lad mig forklare hvor grelt det her: Lige nu er første gang jeg sidder foran min pc siden fredag formiddag - Rose giver mig ikke "lov". Så jeg surfer konstant fra mobilen, når jeg har en chance (læs: når hun sover i mit skød), og kan derfor ikke deltage særlig meget i al hyggen herinde, fordi det er så skide bøvlet.

Jeg forstår simpelthen ikke, hvad der er galt med pigebarnet! Hun sover heldigvis så fint om natten. Fra 23-03, mad, så igen til 06, mad og så lige en time eller to mere. Derfor har jeg heldigvis opladet batterierne. Men i løbet af dagen sover hun bare IKKE! Hun blunder måske 5 min. her og der, og det er så dét.

Når hun ikke blunder, så græder og skriger hun, med mindre hun har brystet i munden. Af og til holder hun også op, hvis jeg vugger hende op og ned og op og ned. Og det er selvom hun er mæt, har ren ble, ikke har luft i maven osv. Det er udmattende, for hun vil bare ikke holde op!

Jeg skal have hende i armene KONSTANT. Hun går helt bananas, hvis jeg vover at ligge hende fra mig. Og HVIS hun endelig sover, er det på min mave/bryst eller i mine arme. Selvom hun sover dyb søvn, så vågner hun, hvis jeg ligger hende.

Jeg fatter det ikke, og jeg forstår ikke, hvad der stikker hende. Min kæreste arbejder meget, så jeg kan ikke en gang give hende fra mig i løbet af dagen, men skal trøste og trøste. Hjælper ikke at tale til hende, for når hun virkelig skriger, så hører hun intet.

What the fox skal jeg gøre????

Nu har jeg bestemt mig at anskaffe en slynge. Men den skal jo ikke være for dyr, da pengene ikke hænger på træerne, så har overvejet denne: http://www.tojbamsen.dk/product.asp?product=7632
Tror i den er god nok trods den billige pris??

Håber i har nogle råd. Udnytter lige at kunne skrive dette lange emne, nu da jeg endelig lige har et øjeblik foran skærmen...

det lyder til at du har et meget tryghedssøgende barn... hvad har du til hende når hun ligger selv...

her brugte vi f.eks. en stofble som Villads kunne ligge med og have helt op til hovedet. sådan det lå op af siden af hovedet og så tog vi sutten i munden og så nusseren (stofbleen) op til kinden..

du kunne også prøve at svøbe hende..

hvordan ser hendes vugge ud..? er der tæt eller er der meget stort og frit.. små babyer kan for det meste ikke lide at der er for meget fri plads rundt om dem.. og derfor så kan det være svært for hende at føle sig tryg uden dig.. 

har du en sleebee/voksi pose. evt lig hende i den..

du kan også prøve at ligge hende til at sove udenfor. hun burde være stor nok til at kunne det.. 

evt læs HER mht retningslinjer for børn der sover ude ... 

det gælder bare om at prøve og prøve og prøve at finde nogle måder så du kan få din "frihed" før du bliver insane af at sidde med din datter på armen hele tiden.. 

håber det løser sig.. 

Anmeld

2. november 2011

Skouboe

Frøken J. skriver:

Det tror jeg ikke hun har - Hun er heller ikke rigtig gylper eller noget

Hun kan godt have refluks uden at gylpe, men det lyder ikke som det.

Anmeld

2. november 2011

Skouboe

Frøken J. skriver:

Jeg vil helst have den med op - Men det kræver 3 ture! 1 med liften med hende i, en tur med barnevognskassen og en tur med stellet. Og hvis jeg så først har handlet ind, så bliver det ikke ligefrem nemmere

Jeg tænker at du evt. kunne sætte stellet fast med en kæde og så nøjes med kassen og liften?

Iøvrigt er de store (6+ mdr.), runde sutter bedst til ungerne i følge en af mine veninder der arbejder på neo-natal. De giver ungerne sådan en med det samme. De kan få fat i den med tungen og den falder ikke så nemt ud fordi de holder den mellem tungen og ganen istedet for med læberne som en anatomisk. Den stimulerer også samme sted i ganen som brystet, så den påvirker ikke amningen - tværtimod stimulerer sutteriet spytproduktionen (hvilket hjælper på fordøjelsen) og styrker musklerne,

Jeg vil anbefale en vikle - jeg brugte selv en koala vikle til min yngste og den var fantastisk. Dog ville jeg vælge at købe en fastvikle istedet hvis jeg skulle gøre det om, den kan du bruge meget længere. Jeg synes ikke at strækviklen var rar fra 3-4 måneders alderen, fordi min datter var så tung at jeg ikke følte at hun sad ordentligt fast.

Anmeld

2. november 2011

Nina Amelia

Skouboe skriver:

Jeg tænker at du evt. kunne sætte stellet fast med en kæde og så nøjes med kassen og liften?

Iøvrigt er de store (6+ mdr.), runde sutter bedst til ungerne i følge en af mine veninder der arbejder på neo-natal. De giver ungerne sådan en med det samme. De kan få fat i den med tungen og den falder ikke så nemt ud fordi de holder den mellem tungen og ganen istedet for med læberne som en anatomisk. Den stimulerer også samme sted i ganen som brystet, så den påvirker ikke amningen - tværtimod stimulerer sutteriet spytproduktionen (hvilket hjælper på fordøjelsen) og styrker musklerne,

Jeg vil anbefale en vikle - jeg brugte selv en koala vikle til min yngste og den var fantastisk. Dog ville jeg vælge at købe en fastvikle istedet hvis jeg skulle gøre det om, den kan du bruge meget længere. Jeg synes ikke at strækviklen var rar fra 3-4 måneders alderen, fordi min datter var så tung at jeg ikke følte at hun sad ordentligt fast.

Har lige et vikle spørgsmål her midt i det hele he he..
Kan man bruge fastviklen fra fødsel på samme måde som strækviklen? Altså i liggende stilling og også til at amme i? Og i så fald, hvilken en vil du så anbefale?

Anmeld

2. november 2011

foto på lærred

Så vidt jeg husker så er vores døtre meget tæt i alder (3 måneder) Jeg synes at kunne høre gennem min mg at man ofte kan dele børnene op i dem som sover godt om dagen men så tilgengæld vågner rigtig mange gange om natten (min) og så dem som sover af h til om dagen men kun vågner en enkelt gang om natten (din) Jeg har en ældre datter som bare aldrig nogle sinde sov om dagen og det var vildt hårdt. Jeg tror faktisk ikke jeg ville bytte fordi det også er så dejligt at have de to gange om dagen hvor baby tager sig en god lur. Selvfølgeligt er det hårdt ikke at sove om natten og hele tiden at skulle vågne op men lige så hårdt er det også om dagen når man er på hele tiden, og specielt hvis hun er ked når hun er vågen.

Jeg har ikke læst tråden igennem der er jo vildt mange sider men her er mine forslag (som du måske allerede har tænkt-prøvet)

Ørelæge for at være sikker på der ikke er noget galt med hendes øre (det var der med min store - og det er ikke altid man selv kan gennemskue det)

Slynge- find en på den blå avis, sådan en af dem med lidt elastik i, har jeg hørt er rigtig gode. Jeg fandt en for 200 kr derinde, men min pige er blevet så tung at jeg droppede det igen og fordi hun er mere nem end storesøster håber jeg ikke, jeg vil få så meget brug for den.

Prøve barnevognen på terassen, min pige tager nogle gode lange lurer derude.

Sleebee var også lige det som hun elskede og så en stofble helt op til ansigtet. Men den store var det faktisk det eneste der virkede (altså slebeen)

Held og lykke med det- been there done that og det hiver TÆNDER ud

Anmeld

2. november 2011

Skouboe

Nina Amelia skriver:

Har lige et vikle spørgsmål her midt i det hele he he..
Kan man bruge fastviklen fra fødsel på samme måde som strækviklen? Altså i liggende stilling og også til at amme i? Og i så fald, hvilken en vil du så anbefale?

Strækviklen er mere "brugervenlig" - den er nemmere for nybegyndere fordi der er masser af stræk i stoffet, så man kan binde den først og proppe baby i bagefter.

Fastviklen er som navnet antyder uden stræk, så man skal balancere med både barn og vikle på en gang, hvilket godt kan være kompliceret.

Jeg tror klart at strækvikler er bedre til spædbørn, men det er mange penge at bruge på noget der kun skal bruges i kort tid. Jeg får store børn og da min datter var 4 måneder var hun så tung at det ikke var rart at bære hende i en strækvikle længere.

Hvis penge intet betød ville jeg købe en strækvikle til de første måneder, og derefter en fastvikle. Sådan er verden desværre ikke i mit tilfælde, så skulle jeg gå hen og få flere børn, vil jeg købe en lækker fastvikle og så bruge en weekend på at øve mig i at binde skramlet med en baby inden i.

Anmeld

2. november 2011

Skouboe

Jeg vil så iøvrigt dele en lille hemmelighed med dig som jeg opdagede efter at have fået nummer 2..

Mødre har også rettigheder... det er okay at insistere på at man skal have 5 minutter til at kyle en leverpostejsmad ned, man har ret til et bad mindst et par gange om ugen, og det er tilladt at gå på toilet uden baby....

Min nummer 2 sov hverken om dagen eller om natten indtil hun var et år, og hvis jeg skulle på toilet eller have en leverpostejsmad for at overleve, så fik hun altså lov til at ligge og skrige de 5 minutter...

Anmeld

2. november 2011

Nina Amelia

Skouboe skriver:

Strækviklen er mere "brugervenlig" - den er nemmere for nybegyndere fordi der er masser af stræk i stoffet, så man kan binde den først og proppe baby i bagefter.

Fastviklen er som navnet antyder uden stræk, så man skal balancere med både barn og vikle på en gang, hvilket godt kan være kompliceret.

Jeg tror klart at strækvikler er bedre til spædbørn, men det er mange penge at bruge på noget der kun skal bruges i kort tid. Jeg får store børn og da min datter var 4 måneder var hun så tung at det ikke var rart at bære hende i en strækvikle længere.

Hvis penge intet betød ville jeg købe en strækvikle til de første måneder, og derefter en fastvikle. Sådan er verden desværre ikke i mit tilfælde, så skulle jeg gå hen og få flere børn, vil jeg købe en lækker fastvikle og så bruge en weekend på at øve mig i at binde skramlet med en baby inden i.

Okay, det var også dét jeg sådan havde sjusset mig frem til.. Jeg står lidt i det samme som dig da jeg forventer at nr. 2 bliver i samme størrelsesorden som nr. 1 (4 kg) så kan strækviklen (og mange andre slynger) hurtigt komme til kort pga. den tunge vægt.. Ellers må man købe i god tid og så evt. sælge bagefter..

1000 tak for gode råd!

P.S. Er der en bestemt fastvikle som du vil anbefale..? Jeg har været lidt i tvivl om man skulle investere da jeg har en Manduca og man kan sige at ved ca. 4 mdr skifter man jo som regel til oprejst position alligevel..?

Og undskyld Janne for at jeg lige hackede din tråd he he

Anmeld

2. november 2011

Skouboe

Nina Amelia skriver:

Okay, det var også dét jeg sådan havde sjusset mig frem til.. Jeg står lidt i det samme som dig da jeg forventer at nr. 2 bliver i samme størrelsesorden som nr. 1 (4 kg) så kan strækviklen (og mange andre slynger) hurtigt komme til kort pga. den tunge vægt.. Ellers må man købe i god tid og så evt. sælge bagefter..

1000 tak for gode råd!

P.S. Er der en bestemt fastvikle som du vil anbefale..? Jeg har været lidt i tvivl om man skulle investere da jeg har en Manduca og man kan sige at ved ca. 4 mdr skifter man jo som regel til oprejst position alligevel..?

Og undskyld Janne for at jeg lige hackede din tråd he he

Hvis du alligevel har planer om at skifte til manducaen ved 4 mdr, ville jeg investere i en koala strækvikle og så bruge den indtil din baby er stor nok til den.
Jeg har ikke nogen favorit fastvikle, men sørg for at den ikke for kraftig, da den så er både svær at binde og meget varm.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.