Se hva jeg har lavet... :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2012

Christina.78

Fræk at spørge , men kunne også godt tænke mig en vejledning samt hvor du har købt materialerne..be om..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

bullerbassen

Giver lige mit besyv med, jysk har nået der hedder hobbyskum som måler 3 cm, det brugte jeg da jeg syede til Silas seng.

Anmeld

5. januar 2012

MelikkazMoar

bullerbassen skriver:

Giver lige mit besyv med, jysk har nået der hedder hobbyskum som måler 3 cm, det brugte jeg da jeg syede til Silas seng.

hvordan syede du den ?  kan du komme med en vejledning til os andre ?

Anmeld

5. januar 2012

Mette.

MelikkazMoar skriver:

Jeg har også lavet en.

Du skal bruge hobbyskum fra Jysk - det kan fåes i 3 eller 5 mm. Det er 2 meter langt og 80 cm bredt. Du skal brede skummet ud også markere hele vejen ned langs det, og dele det på midten, så du har to stykker af 2 meter som er 40 cm høje.
Derefter skal du finde det stof som skal bruges. Det skal være omkring 84 cm i højden også 364 cm i længden (en tremmeseng er 360 cm i længden).

Så syer du på vrangsiden af stoffet, sammen, så du får et langt stof "rør". Derefter trækker du stoffet fra vragen udover skummet, og når det første stykke er helt dækekt af stof, skal du sætte det næste stykke helt tæt til og fortsætte med at trække stoffet udover. Du skal selvfølgelig afkorte det andet stykke skum til 1,60 m, da det jo skal passe til sengen. Når du har betrukket hele skummadrassen syer du med små sting enden sammen og syer små bånd, skråbånd, anoraksnor eller lignende i bund og top de steder hvor det passer med trmmer på den slags seng du har.

Anmeld

5. januar 2012

Mette.

Christina.78 skriver:

Fræk at spørge , men kunne også godt tænke mig en vejledning samt hvor du har købt materialerne..be om..

Jeg har også lavet en. 

Du skal bruge hobbyskum fra Jysk - det kan fåes i 3 eller 5 mm. Det er 2 meter langt og 80 cm bredt. Du skal brede skummet ud også markere hele vejen ned langs det, og dele det på midten, så du har to stykker af 2 meter som er 40 cm høje.
Derefter skal du finde det stof som skal bruges. Det skal være omkring 84 cm i højden også 364 cm i længden (en tremmeseng er 360 cm i længden).

Så syer du på vrangsiden af stoffet, sammen, så du får et langt stof "rør". Derefter trækker du stoffet fra vragen udover skummet, og når det første stykke er helt dækekt af stof, skal du sætte det næste stykke helt tæt til og fortsætte med at trække stoffet udover. Du skal selvfølgelig afkorte det andet stykke skum til 1,60 m, da det jo skal passe til sengen. Når du har betrukket hele skummadrassen syer du med små sting enden sammen og syer små bånd, skråbånd, anoraksnor eller lignende i bund og top de steder hvor det passer med trmmer på den slags seng du har. 

Anmeld

5. januar 2012

bullerbassen

MelikkazMoar skriver:

Skal prøve :-)Hobbyskummet er et stykke som jeg delte på midten og syede de 2 ender sammen ... Og passede den til i længden til tremmesengenStoffet skal syes som et langt rør , hvor bunden og toppen syes sammen . Efter mål fra hobby skummet . Jeg har lavet min så betrækket kan tages af og vaskes. Har lukket enden med trykknapper .Stoffet til ængers den består af 2 lange stykker som syes sammen i toppen og bunden. Hver stykke skal måle højden + bredde på skummet (3cm) husk og tá højde for sømrum.Håber det giver mening ellers skal jeg prøve og forklare igen

Anmeld

5. januar 2012

Bom

MelikkazMoar skriver:

nu er det ikke for at spørge dumt.. men har du lagt en vejledning ind?

vi har lige købt ny seng til prinsessen og skal lave en sengerand til hende, og din er lige som den jeg har i hoved,  jeg synes hun skal have..

Det må du virkelig meget undskyld, har glemt det..

Der har bare været så meget på det sidste..

Hvis du stadig er interesseret vil jeg gøre det i weekenden, men kan se de andre tøser har skrevet deres beskrivelse, det er dog ikke helt sådan jeg har gjort det..

Anmeld

5. januar 2012

SS82

Bom skriver:

Hvis du stadig er interesseret vil jeg gøre det i weekenden, men kan se de andre tøser har skrevet deres beskrivelse, det er dog ikke helt sådan jeg har gjort det..

Du må gerne skrive hvordan du har gjort  Jeg vil nemlig gerne vide det. 

Anmeld

6. januar 2012

Christina.78

Alle vejledninger er velkomne hos mig - tager imod med kyshånd

Anmeld

6. januar 2012

MelikkazMoar

Bom skriver:

vil også gerne have din beskrivelse..

bare stille og roligt .. har ikke handlet ind til den endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.