kontanthjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2011

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

nej det er netop det..

der er lukket for hjælp når det er "selvforskyldt" på den måde...

man skal bare overleve på hvad man nu lige har derhjemme...

stod i den situation at være tilmeldt skolepraktik men det startede først 2½ mdr efter endt grundforløb i den periode var jeg uden indtægt da jeg blev registreret som i uddannelse ved at jeg var tilmeldt skolepraktikken.. også selvom jeg intet fik derfra førend 3 mdr efter da det var bagudbetalt...

åh nej! jamen må de godt gøre sådan? jeg synes bare jeg har hørt der er noget der hedder "enkeltydelse".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

åh nej! jamen må de godt gøre sådan? jeg synes bare jeg har hørt der er noget der hedder "enkeltydelse".

Enkeltydelser er til betaling af uforudsete udgifter...

eller som hjælp til større regninger såsom tandlægeregning eller nye briller...

Netop derfor det er så forbandet vigtigt at man ALTID tænker først på jobcentret hvis der sker noget så man ikke kan gøre som aftalt... ved udmærket godt det er røvirriterende og at de burde kunne være lidt mere fleksible med det og kigge på hvordan man normalt har været i forbindelse med ting... men sådan er det ikke da der er for mange der har udnyttet venlige sagsbehandlere...

Anmeld

29. oktober 2011

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Enkeltydelser er til betaling af uforudsete udgifter...

eller som hjælp til større regninger såsom tandlægeregning eller nye briller...

Netop derfor det er så forbandet vigtigt at man ALTID tænker først på jobcentret hvis der sker noget så man ikke kan gøre som aftalt... ved udmærket godt det er røvirriterende og at de burde kunne være lidt mere fleksible med det og kigge på hvordan man normalt har været i forbindelse med ting... men sådan er det ikke da der er for mange der har udnyttet venlige sagsbehandlere...

dvs hvad gør jeg nu? jeg skal jo have noget at leve for også selv om det måske er "selvforskyldt" jeg har jo ikke kunne komme ud med min datter, som i øvrigt stadig er syg

Anmeld

29. oktober 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

dvs hvad gør jeg nu? jeg skal jo have noget at leve for også selv om det måske er "selvforskyldt" jeg har jo ikke kunne komme ud med min datter, som i øvrigt stadig er syg

mit bedste råd er at få fat i al den familie og venner der måske kan undvære lidt eller hjælpe med mad osv...

jeg kender desværre kun reglerne fordi jeg selv og manden har været på KH i længere perioder af vores liv...

kan kun sige at du ikke er alene med at blive fanget på den måde.. og man kan kun håbe på at hvis du ringer på mandag så vælger de at sætte en streg over det da det er pga dit barn som var alvorligt syg med indlæggelse...

snak med dem mandag og hør ad hvad de har tænkt sig...

Anmeld

29. oktober 2011

eElak

Jeg bor alene, og har derfor ingen der kan passe mit barn..

hvad kommer der så til at ske hvis jeg intet får udbetlalt, så skal jeg jo op på kommunen mandag, og søge igen eller? - og hvad gør jeg så indtil det er fået i gemmen?

Det er bare ærgeligt - det var det jeg fik af vide... 

Er også alene med mit barn, og jeg fik af vide at hvis han blev syg, så skulle jeg ringe og sige at JEG var syg... Jeg kan godt se at det er komplekst med indlæggelse og sådan.. Men ved(tror) ikke at der er noget fordi man skal være fuld tilgængeligt for arbejde....

Hvis du intet har fået mandag, så må du give fat i jobcentret - de kan så sige om der kan gøres noget eller ej... Det er dem som trykker på knappen...
Hvis ikke de vil, så må du gå på socialcentret og sige at du står i denne her situation og skal jo kunne betale huslejen.

det er det rent lovmæssige jeg er inde på - i realiteten er der nogle sagsbehandlere som godt kan se din situation og måske bryder reglerne for at hjælpe dig.. Jeg har kun sat det værst tænkelige scenarie op. 

Anmeld

29. oktober 2011

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

mit bedste råd er at få fat i al den familie og venner der måske kan undvære lidt eller hjælpe med mad osv...

jeg kender desværre kun reglerne fordi jeg selv og manden har været på KH i længere perioder af vores liv...

kan kun sige at du ikke er alene med at blive fanget på den måde.. og man kan kun håbe på at hvis du ringer på mandag så vælger de at sætte en streg over det da det er pga dit barn som var alvorligt syg med indlæggelse...

snak med dem mandag og hør ad hvad de har tænkt sig...

ja håber jeg sandelig også de vil gøre. vis de så vil sætte en streg over det hvad sker der så? - ved ikke så meget om det, da jeg ikke har prøvet det før, heldigvis!

Anmeld

29. oktober 2011

come2

Tror ikke du får penge for den periode du ikke har været aktiv jobsøgende. og det har du jo ike hvis du har været udmeldt. desværre.

Anmeld

29. oktober 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Det er bare ærgeligt - det var det jeg fik af vide... 

Er også alene med mit barn, og jeg fik af vide at hvis han blev syg, så skulle jeg ringe og sige at JEG var syg... Jeg kan godt se at det er komplekst med indlæggelse og sådan.. Men ved(tror) ikke at der er noget fordi man skal være fuld tilgængeligt for arbejde....

Hvis du intet har fået mandag, så må du give fat i jobcentret - de kan så sige om der kan gøres noget eller ej... Det er dem som trykker på knappen...
Hvis ikke de vil, så må du gå på socialcentret og sige at du står i denne her situation og skal jo kunne betale huslejen.

det er det rent lovmæssige jeg er inde på - i realiteten er der nogle sagsbehandlere som godt kan se din situation og måske bryder reglerne for at hjælpe dig.. Jeg har kun sat det værst tænkelige scenarie op. 

jeg kan godt se hvad du mener. jmen kn de der specil nogen du snkkede om så give mig noget at leve af indtil da? og må da håbe de er til at snakke med på mandag

Anmeld

29. oktober 2011

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Tror ikke du får penge for den periode du ikke har været aktiv jobsøgende. og det har du jo ike hvis du har været udmeldt. desværre.

hvad kommer der så til at ske hvis jeg intet får udbetlalt, så skal jeg jo op på kommunen mandag, og søge igen eller? - og hvad gør jeg så indtil det er fået i gemmen?

Anmeld

29. oktober 2011

eElak

Anonym skriver:

jeg kan godt se hvad du mener. jmen kn de der specil nogen du snkkede om så give mig noget at leve af indtil da? og må da håbe de er til at snakke med på mandag

Der er mulighed for at søge om enkeltydelser, hvis du ikke har penge til at betale dine regninger. jeg kan ikke sige om du får pengene, men du skal vide at muligheden findes... 

Håber dog at jobcentret kan hjælpe dig, så du ikke skal ud i det andet...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.