kontanthjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.907 visninger
35 svar
0 synes godt om
29. oktober 2011

Anonym trådstarter

Jeg var indlagt med min datter (vejrtrækningsproblemer) for lidt over en mdr siden, i mellem tiden fik jeg brev fra kommunen om at jeg pgs udeblivelse var afmeldt jobcenteret osv. Jeg fik jo af gode grunde så først brevet i weekenden og kontakte derfor kommunen mandag morgen, hvor de sagde t de ikke kunne forstå at mit aktiveringssted ikke havde ringet til mig og spurgt hvor jeg blev af. Manden siger så at jeg skal komme hen til dem og søge på ny, hvilken jeg så forklare ham at det kan jeg ikke da min datter stadig er syg. Vi har så i mellemtiden fundet ud af at vores lejlighed er MEGET sundhedesskadeligt, der er meget skimmelsvamp (3x så meget som der må være) som min datter er meget påvirket af. Snakker så med ham igen i torsdags hvor han kan se at jeg er blevet tilmeldt jobcenteret. Mit spørgsmål er nu - får jeg udbetalt noget mandag? - glemte jeg selvf at spørge om!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2011

come2

Har du haft ringet til aktiverings tibudet og til jobcenteret og meldt dig syg?

Anmeld

29. oktober 2011

eElak

Når man er på kontanthjælp, så er der ikke noget der hedder barnsyg... Så desværre så kan du risikere at der intet kommer mandag. 

Anmeld

29. oktober 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

tror du får for de dage du har været tilmeldt jobcentret...

alt efter hvor fleksible de har lyst til at være så må og kan de trække dig for de dage du ikke var tilmeldt...

yjek dine udbetalingssedler er du forud eller bagudbetalt? hvis det er bagud risikerer du først at få til næste mdrs slutning...

Anmeld

29. oktober 2011

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

tror du får for de dage du har været tilmeldt jobcentret...

alt efter hvor fleksible de har lyst til at være så må og kan de trække dig for de dage du ikke var tilmeldt...

yjek dine udbetalingssedler er du forud eller bagudbetalt? hvis det er bagud risikerer du først at få til næste mdrs slutning...

min "lønseddel" kommer aldrig før et par dage efter udbetalingen.. desværre.

hvad kommer der så til at ske hvis jeg intet får udbetlalt, så skal jeg jo op på kommunen mandag, og søge igen eller? - og hvad gør jeg så indtil det er fået i gemmen?

Anmeld

29. oktober 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Når man er på kontanthjælp, så er der ikke noget der hedder barnsyg... Så desværre så kan du risikere at der intet kommer mandag. 

Jeg bor alene, og har derfor ingen der kan passe mit barn..

hvad kommer der så til at ske hvis jeg intet får udbetlalt, så skal jeg jo op på kommunen mandag, og søge igen eller? - og hvad gør jeg så indtil det er fået i gemmen?

Anmeld

29. oktober 2011

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Har du haft ringet til aktiverings tibudet og til jobcenteret og meldt dig syg?

nej desværre. mens min datter var indlagt troede de at hun havde problemer med hjertet /:. så jeg hvde sletslet ikke skikket det en tanke, derfor sagde ham manden også at det var mærkeligt at aktiviveringsstedet ikke har ringet til mig og bedt om grunden til jeg ikke har mødt op.

Anmeld

29. oktober 2011

Wampires

hvis du er tilmeldt nu så burde du få få det igen når de mener det passer...

altså skal du ikke søge igen...

men du kan ikke få noget hjælp hvis du ikke får det da du står til at få penge fra dem ved at få KH og så kan man ikke få andet medmindre det er pludseligt opståede regninger...

det er surt at sidde i klemme... i det mindste skal man ikke længere rende ned en gang om ugen med et stempelkort og få stemplet for at være tilmeldt korrekt osv...

Anmeld

29. oktober 2011

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

hvis du er tilmeldt nu så burde du få få det igen når de mener det passer...

altså skal du ikke søge igen...

men du kan ikke få noget hjælp hvis du ikke får det da du står til at få penge fra dem ved at få KH og så kan man ikke få andet medmindre det er pludseligt opståede regninger...

det er surt at sidde i klemme... i det mindste skal man ikke længere rende ned en gang om ugen med et stempelkort og få stemplet for at være tilmeldt korrekt osv...

jeg forstår ikke helt hvad du mener .. hmm, tænker om kommunen så kan gøre et eller andet så vi har noget at leve af indtil den er iorden igen. Ved nemlig ikke hvad der står på min opsparing.

Anmeld

29. oktober 2011

Wampires

Anonym skriver:

jeg forstår ikke helt hvad du mener .. hmm, tænker om kommunen så kan gøre et eller andet så vi har noget at leve af indtil den er iorden igen. Ved nemlig ikke hvad der står på min opsparing.

nej det er netop det..

der er lukket for hjælp når det er "selvforskyldt" på den måde...

man skal bare overleve på hvad man nu lige har derhjemme...

stod i den situation at være tilmeldt skolepraktik men det startede først 2½ mdr efter endt grundforløb i den periode var jeg uden indtægt da jeg blev registreret som i uddannelse ved at jeg var tilmeldt skolepraktikken.. også selvom jeg intet fik derfra førend 3 mdr efter da det var bagudbetalt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.