Hvad synes I??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2009

charlottekri

Mor til en del skriver:

Ja nu sidder jeg jo som modparten, altså min mand skal temmelig sikkert betale konfirmations bidrag til hans søn, og jeg finder det dybt urimligt. Vi/min mand bliver jo ikke inviteret med til den fest, men envi vil selv holde en fest for ham enten weekenden før eller efter den officiele dag.

Jeg har selv to børn som er dele børn, og jeg har ikke søgt fra deres far, men vil aftalte at holde hver vores fest. Delte så tøjudgifterne en købte til konfiramtionen, og den anden blå mandags tøjet...
Faderen havde den ældste på dagen, og jeg den yngste. Vi var så samlet i kirken.
Det tror jeg heller ikke på at vi/min mand får lov til hos min pap søn, og insitserer vi, så er det jo drengen der kommer til at lide under moderens modstand...

Lisbeth.

I dit tilfælde synes jeg heller ikke at det er rimeligt, da i jo holder hver sin fest. I Evas tilfælde laver faderen ikke noget for sønnen, så det er det eneste han skal betale hvad angår konfirmation... derfor synes jeg at Eva bare skal søge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2009

mor til en del

charlottekri skriver:

I dit tilfælde synes jeg heller ikke at det er rimeligt, da i jo holder hver sin fest. I Evas tilfælde laver faderen ikke noget for sønnen, så det er det eneste han skal betale hvad angår konfirmation... derfor synes jeg at Eva bare skal søge.

Hvis der søges, finder jeg det rimeligt at "faderen" får tilbud om at deltage i festen, og det ville jeg som mor ikke være intereseret i, hvis han ikke har deltaget i barnets liv i så mange år.

Men måske skal barnet her med på råd....?

Anmeld

7. februar 2009

Honningblomst

Mor til en del skriver:

Hvis der søges, finder jeg det rimeligt at "faderen" får tilbud om at deltage i festen, og det ville jeg som mor ikke være intereseret i, hvis han ikke har deltaget i barnets liv i så mange år.

Men måske skal barnet her med på råd....?

Jamen, min søn aner ikke hvem han er...A har selv valgt at droppe kontakten..han har endda ringet på amtet og hørt om R kunne adoptere ham så han kunne slippe for at betale...så nej, jeg ser absolut ingen rimelighed i at invitere en fremmed mand med som min søn ikke kender.

Anmeld

7. februar 2009

charlottekri

i Evas tilfælde er jeg igen enig hvis det er en komplet fremmed synes jeg ikke at han skal med, men hvis der er holdt regelmæssig kontakt, kunne det jo godt tænkes at han kunne komme med til festen

Anmeld

7. februar 2009

mor til en del

Eva skriver:

Jamen, min søn aner ikke hvem han er...A har selv valgt at droppe kontakten..han har endda ringet på amtet og hørt om R kunne adoptere ham så han kunne slippe for at betale...så nej, jeg ser absolut ingen rimelighed i at invitere en fremmed mand med som min søn ikke kender.

Ja situationen er jo en helt anden end den jeg står/stod i, men jeg tror sku ikke jeg ville søge alligevel. Men holde fast i, at jeg holder en fest for mit barn uden nogen indblanding eller forventninger fra andre, end dem som du/barnet har valgt at invitere til festivitassen.

Anmeld

7. februar 2009

ekzunz

Jeg har altså stemt andet.....Det er bare så individuelt hvad man beslutter sig for og der er så mange faktorer og følelser der spiller ind, at jeg slet ikke ville kunne komme med noget som helst. En ting er jo at han har pligt til at betale, men det er jo også et spørgsmål om man gider den ekstra kontakt eller hvad jeg nu skal kalde det...nogle gange er det bedre for ens sjælefred bare at være ligeglad med rettigheder og gøre det som giver mest ro.
Meeen - jeg må alligevel sige at han ikke lyder videre sympatisk og at jeg nok ville føle mig så provokeret af hans udmeldinger at jeg ville vælge at søge alligevel.

Vi søgte ikke - men moren er alligevel blevet trukket 1900 kr. i konfirmationsbidrag af kommunen.....mystisk.

Anmeld

7. februar 2009

Loggidut

ja selvfølgelig skal du det!

har du ikke andet at bruge pengene til, så giv ham dem som gave, så har han da trods alt fået en gave den dag fra ham

Anmeld

7. februar 2009

xxx

Hej Lisbeth!

Jeg ved ikke om du nogensinde har været i vores kirke herude, eller om det er den han skal konfirmeres i, men den er altså ikke særlig stor, og der kommer helt sikkert begrænsning på hvor mange gæster man må ha' med i kirken, men jeg er fuldstændig enig med dig i at T. burde ha' lov til at komme med derop, fordi I har meget kontakt med ham jo.
Jeg synes det er så flot af ham, at han er blevet avisbud, og han går/cykler troligt rundt hver dag, og nogen gange synger han Han virker til at være glad for det.

Christina.

Mor til en del skriver:

Ja nu sidder jeg jo som modparten, altså min mand skal temmelig sikkert betale konfirmations bidrag til hans søn, og jeg finder det dybt urimligt. Vi/min mand bliver jo ikke inviteret med til den fest, men envi vil selv holde en fest for ham enten weekenden før eller efter den officiele dag.

Jeg har selv to børn som er dele børn, og jeg har ikke søgt fra deres far, men vil aftalte at holde hver vores fest. Delte så tøjudgifterne en købte til konfiramtionen, og den anden blå mandags tøjet...
Faderen havde den ældste på dagen, og jeg den yngste. Vi var så samlet i kirken.
Det tror jeg heller ikke på at vi/min mand får lov til hos min pap søn, og insitserer vi, så er det jo drengen der kommer til at lide under moderens modstand...

Lisbeth.

Anmeld

7. februar 2009

xxx

Til Eva!

Jeg har stemt JA, fordi det konfirmationsbidrag er tøjpenge, og det er en dyr fornøjelse nu om dage, at holde festen, så tag imod de penge til tøjhjælp.
Jeg søger også selv til den tid første gang til næste år, selvom vi heller ingen kontakt har til faderen, og han har også selv meldt fra her.

Christina.

Anmeld

7. februar 2009

Balderson

ja selvfølgelig skal du det!

har du ikke andet at bruge pengene til, så giv ham dem som gave, så har han da trods alt fået en gave den dag fra ham

Er det ikke bare også at være så falsk.. Jeg mener nu hvor Eva's dreng ikke har fået gaver til fødselsdag og jul i mange år og så lige pludselig, så får han en gave til sin konfirmation..

Jeg tror bestemt ikke Eva's dreng er dum og kan nok godt regner ud hvordan tingene hænger sammen.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.