Hvad syntes i om dette dilemma?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2011

MosterA

Kan da godt forstå det er træls at din økonomi gør at du føler dig udenfor, men det er der nu engang ikke noget at gøre ved! Skal chefen så også bestemme om de må tage på sommerferie hvis du ikke har råd til det? Vi kan jo ikke alle være med til alt. Hvis det var mig ville jeg forsøge at vende det om det noget positivt og nyde roen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

FruStolpe

Anonym skriver:

Pointen er at jeg Føler mig sat uden for det sociale pga min
Økonomi...

Men det er jo ikke dine kollegaers skyld eller noget de skal tage hensyn til..

Jeg synes ærligt at det er mega selvcentreret af dig at blive mobset over det.

Hvis du føler dig udenfor pga økonomi så tag et ekstra job eller spar et andet sted.

Hvorfor kan du ikke unde dine kollegaer en dejlig tur, bare fordi du ikke selv kan tage med... ???

Carina

Anmeld

28. oktober 2011

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Økonomi...

Så pga du har den økonomi du har så skal andre "straffes"??

dvs hvis der er et barn der ikke får kød med på madpakken fordi forældrene har valgt det fra så skal alle de andre børn heller ikke have kød med fordi det så er synd for det ene barn der ikke spiser kød?? :/

Anmeld

28. oktober 2011

Sara.

Anonym skriver:

Økonomi...

Hej.

Jeg synes da de skal tage afsted, og så er det bare sådan det er. Der er desværre ikk noget at gøre ved det.

Men når det så er sagt så kan jeg sagtens følge dig og den følelse du sidder med. Det er ikke rart at føle sig udenfor det sociale, og så ikke kan gøre noget ved det (tage med til London).

Er det arrangeret af arbejdspladsen?
Jeg tænkte om arbejdspladsen arrangere andre ture / fester / ligende, som ikke koster penge? Sådan alle har mulighed for at være sammen med arbejdet om andet end arbejde...

Så kan godt forstå dig, men synes ikke der skal gøres noget ved London turen, men i stedet arrangeres andet også..

Mvh Sara..

Anmeld

28. oktober 2011

Sara.

Höör skriver:

Så pga du har den økonomi du har så skal andre "straffes"??

dvs hvis der er et barn der ikke får kød med på madpakken fordi forældrene har valgt det fra så skal alle de andre børn heller ikke have kød med fordi det så er synd for det ene barn der ikke spiser kød?? :/

Altså så sort/ hvidt kan jeg nu ikke forestille mig at hun mener det?...

Jeg tror da ikke hun vil "straffe" de andre, men føler sig som hun selv siger "sat uden for" og gerne vil ha mulighed for at være sociale med arbejdespladsen uden for arbejdet?

Det kan jeg da godt forstå at man kan blive frustreret over...........

Anmeld

28. oktober 2011

Carl-Emil's mor

lærkes_mor skriver:

Altså så sort/ hvidt kan jeg nu ikke forestille mig at hun mener det?...

Jeg tror da ikke hun vil "straffe" de andre, men føler sig som hun selv siger "sat uden for" og gerne vil ha mulighed for at være sociale med arbejdespladsen uden for arbejdet?

Det kan jeg da godt forstå at man kan blive frustreret over...........

men pointen er at det er hendes økonomi der er skyld i hun ikke kan komme med ergo er det også hendes eget ansvar..

om det er at straffe andre eller ej hvis man ikke mener de så skal tage afsted er en anden snak..

man har sku ansvaret for sit eget liv og derved også sin egen økonomi.. og det der med at ikke alle kan spare op fordi de sidder stramt i det, tjaaeh man har altid mulighed for når man skal flytte hjemmefra første gang at sætte sig ordentlig ind i økonomi og have styr på sine ting så i min verden er det ikke en "undskyldning"  

og hvis hun så gerne ville det så kunne hun jo evt arrangere noget middag eller andet nu hun ikke har økonomi til at tage afsted...

jeg mener bare ikke de andre skal blive hjemme eller andet pga hende. 

Anmeld

28. oktober 2011

Sara.

Höör skriver:

men pointen er at det er hendes økonomi der er skyld i hun ikke kan komme med ergo er det også hendes eget ansvar..

om det er at straffe andre eller ej hvis man ikke mener de så skal tage afsted er en anden snak..

man har sku ansvaret for sit eget liv og derved også sin egen økonomi.. og det der med at ikke alle kan spare op fordi de sidder stramt i det, tjaaeh man har altid mulighed for når man skal flytte hjemmefra første gang at sætte sig ordentlig ind i økonomi og have styr på sine ting så i min verden er det ikke en "undskyldning"  

og hvis hun så gerne ville det så kunne hun jo evt arrangere noget middag eller andet nu hun ikke har økonomi til at tage afsted...

jeg mener bare ikke de andre skal blive hjemme eller andet pga hende. 

Jamen der er vi enige... Jeg mener også de andre skal tage afsted.

Men jeg kan sagtens følge hende og forstå hendes frustration over situationen.

Jeg har også i mit svar til hende foreslået, at der bliver arrangeret andet....

Men håber virkelig at arbejdspladsen har øje for alle medarbejderne, og at deres arrangementer er i forskellige prisklasser, sådan det ikke altid er noget man skal have råd til.

For selvom man har sat sig ind i sin økonomi osv, så mener jeg, at der stadig godt kan være noget man ikke har råd til. Eller at man bliver nødt til at prioritere.

Kram

Anmeld

28. oktober 2011

Carl-Emil's mor

lærkes_mor skriver:

Jamen der er vi enige... Jeg mener også de andre skal tage afsted.

Men jeg kan sagtens følge hende og forstå hendes frustration over situationen.

Jeg har også i mit svar til hende foreslået, at der bliver arrangeret andet....

Men håber virkelig at arbejdspladsen har øje for alle medarbejderne, og at deres arrangementer er i forskellige prisklasser, sådan det ikke altid er noget man skal have råd til.

For selvom man har sat sig ind i sin økonomi osv, så mener jeg, at der stadig godt kan være noget man ikke har råd til. Eller at man bliver nødt til at prioritere.

Kram

jeg kan slet ikke følge hende i hendes frustration overhoved...

man skaber selv sin lykke jo og hun skaber selv sine muligheder

Men jeg tror og håber da de fleste arbejdspladser som udgangspunkt prøver at tilgodese så mange som muligt og ellers må man jo bare selv arrangere  

Anmeld

28. oktober 2011

Sara.

Höör skriver:

jeg kan slet ikke følge hende i hendes frustration overhoved...

man skaber selv sin lykke jo og hun skaber selv sine muligheder

Men jeg tror og håber da de fleste arbejdspladser som udgangspunkt prøver at tilgodese så mange som muligt og ellers må man jo bare selv arrangere  

Okay :-)

Vi ser nok lidt forskelligt på det, men mener begge det samme (de andre skal tage afsted, der skal evt arrangeres andet).

Anmeld

28. oktober 2011

Giraffen

Anonym skriver:

Økonomi...

Jeg synes, at hvis du føler dig sat udenfor rent socialt pga denne tur så tag den på dine skuldre næste gang - vær den der arrangerer det næste sociale arrangement på dine præmisser (= noget der ikke koster særlig meget)

Jeg synes det er helt fair at du har de følelser og føler dig udenfor, men jeg synes ikke at du kan være bekendt at blive fornærmet på dine egne kolleger der har arrangeret det her i den bedste mening, så hellere selv hanke op og arrangere noget hvor du kan være med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.