Hvad syntes i om dette dilemma?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2011

Anonym trådstarter

Privat tur som der skal bruges ferie på og betales privat, men arrangeret via arbejdspladsen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

StineW79

Profilbillede for StineW79
Jeg syntes da at så længe de selv betaler og bruger deres feriedage på det, så er det en dejlig fælles mulighed for dem. Så længe din chef ik betaler noget til turen, så kan han/ hun jo på ingen måder blande sig i hvordan folk vil bruge deres ferie. Og hvis du ik har råd/ ferie til at tage med, så er det da helt normalt at man ska på arbejde på en normal hverdag. Kan i hvert fald ik forvente at arbejdspladsen ska betale for at du feks ka holde fri torsdag/ fredag, hvis du sku ha været på arbejde. Medmindre du jo ha et par fridage du selv vil bruge, ville jeg bare passe mit arbejde og ønske mine kollegaer en dejlig tur!! Vh Stine

Anmeld

28. oktober 2011

AnneH

De skal da have lov til at tage af sted. Det skal chefen ikke blande sig i.

Hvis de bruger feriedage på det og de er blevet godkendt, så skal man bare tage afsted.

Anmeld

28. oktober 2011

millesofie

Anonym skriver:

Har denne situation på min arbejdsplads... Er selv bleve knotten over det.... Ved ikke om jeg skal sige noget??

fint at ikke alle kan komme med men man skal ikke lave de andres arbejde, man må arbejde som man plejer

Anmeld

28. oktober 2011

M (:

Anonym skriver:

Privat tur som der skal bruges ferie på og betales privat, men arrangeret via arbejdspladsen.

Hvis de bruger deres ferie er det da fint? DU kan da også bare vælge at holde fri de dage - og hvis ikke du vil bruge dine feriedage skal du naturligvis arbejde. Tur eller ej.

Anmeld

28. oktober 2011

1977

Profilbillede for 1977

Så længe det er for egen regning er det helt ok med med mig. det er ikke deres problem (eller chefens) at du ikke har råd. Så nyd freden på jobbet når de ikke er der Det bliver jo ikke en helt alm arbejdsdag alligevel, så hvis i er flere som er hjemme på jobbet er der jo en rigtig god mulighed for at lave lidt hygge. Rundstykker osv

Anmeld

28. oktober 2011

Anonym trådstarter

Pointen er at jeg Føler mig sat uden for det sociale pga min
Økonomi...

Anmeld

28. oktober 2011

Fam. Madsen

N&J skriver:

Jeg forstår ikke helt problemet, det er jo ikke deres skyld at alle ikke kan komme med, hvorfor skal de så ikke have en tur - det finder jeg måske en smule småligt, men jeg er også uddannet indenfor et område hvor alle årets 365 dage er arbejdsdage, så har været vant til arbejdspladser hvor der er altid er nogen der skal arbejde mens andre hygger sig til fx. personalefester - så det ville jeg ikke bruge min energi på. 

Anmeld

28. oktober 2011

LIZO

nu er det jo ikke deres skyld du ikke har råd.. det skal de andre jo ikke straffes for..

på min mands arb har de en tur hvert år.. og dem der så ikke gider/har råd tar så vagten for de andre.. de sider kun 14 mand.. og pladsen skal være dækket ind konstant..

det er da ærligt du ikke kan komme med.. men forstå ikke at de så ikke må tage afsted for din chef. hva har han/hun med det at gøre..

Anmeld

28. oktober 2011

louisevl

FrkT skriver:

Har stemt at det er ok, det er fint de tager til London mens jeg arbejder (eller hvordan det nu lige ordret stod). Kan ærlig talt ikke se noget som helst galt med det. Og nu ved jeg ikke hvilken branche du arbejder i, men tænker at du nok ikke skulle arbejde hvis det ikke var nødvendigt og der ikke var nogen der skulle arbejde. Men under alle omstændigheder synes jeg det er noget småligt pjat af dig at blive sur over de ændre tager afsted, bare fordi du ikke selv har råd. Har man ikke så mange penge at gøre med går man af og til glip af nogle ting her i livet, sådan er det nu engang, det ved jeg personligt alt om, men det giver altså hverken én ret eller grund til at blive sure på dem der HAR råd - det er jo heller ikke deres skyld at du ikke har råd. Så jeg synes ærlig talt du skal kravle ud af dit selvmedlidenhedshul og ønske de andre en god tur, og så kan du jo glæde dig over at du ikke bruger de penge du alligevel ikke har på sådan en tur :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.