3 børn - hvor mange kvm hus??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2011

Lisbeth85

celkt skriver:

Alt er vel relativt. Vi har 2½ barn, sådan at forstå at min ældste kun er hjemme hos os hveranden weekend. Men han fylder nu stadig lidt.

Vi bor på 105 kvm, og det er altså lidt for småt. Pigerne deler værelse og min store dreng sover på kontoret når han kommer hjem. Min drøm er min 250 kvm når vi engang når til at skulle købe nyt hus.

Men igen, jeg e rogså vokset op på 400 kvm, så jeg har jo været vant til at have plads omkring mig...  hehe

WOW for et barndomshjem Hi hi. Kan godt forstå, at du føler dig lidt klemt der, hvor du er nu... 400 kvm er måske dog lige det vildeste Held og lykke med at finde drømmehuset

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2011

Lisbeth85

merle2010 skriver:

vi har 3 børn og  nr 4 på vej, og vi bor på 80 kvm

det er slet ikke nok, men vi leder også efter hus

så nu må vi se hvornår det går i opfyldelse...

Har et barn på 90 kvm, så kan kun forestille mig, at der er MEGA gang i den

Anmeld

26. oktober 2011

merle2010

Lisbeth85 skriver:

Har et barn på 90 kvm, så kan kun forestille mig, at der er MEGA gang i den

lad mig sige det pænt.. der er MEGA gang i den.. hihi...

de to store deler værelse og den lille har legerum i stuen og sover hos os

men vi SKAL have noget større.. snart..

Anmeld

26. oktober 2011

dpb

Lisbeth85 skriver:

Træls at penge ikke hænger på træerne... håber at I får styr på det hele Jeg skal / vil gerne også have min. 140 kvm vil jeg mener

Tak og ja, gid penge hang på træerne

noget andet er så at vi samtidig har en ca. 2500kvm grund som ungerne så kan boltre sig på når nu de indendørsforhold ikke tillader så meget privatliv lækkert...

Qnuz

Anmeld

26. oktober 2011

celkt

Lisbeth85 skriver:

WOW for et barndomshjem Hi hi. Kan godt forstå, at du føler dig lidt klemt der, hvor du er nu... 400 kvm er måske dog lige det vildeste Held og lykke med at finde drømmehuset

hihi... vi havde 12 !! værelser alt i alt på førstesalen, i variende størrelser. Og en stue, der vel var omkring 30 meter fra ende til anden og på str. med et normalt parcelhus... Men du drømmer ikke oim hvor omfattende rengøringen var  Når vi endelig var færdig med at arbejde os igennem hele huset, passede det med at det var tid at starte igen i den anden ende....  Men det var nu lidt sjovt at have venner med hjemme fra skole, de blev skisme væk nogengange.... haha...

Og da vi havde en kinesisk udvekslingstuderende i nogle uger var han ved at besvime, - han boede med sin far og mor på 40 kvm i et 1/4 hus, og det var helt fine forhold i kina...

Anmeld

26. oktober 2011

piadas

Lisbeth85 skriver:

Hejsa de damer!

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvor mange kvm familierne herinde på 2 voksne og 3 børn har? Og er det nok eller kunne i tænke jer flere?

Jeg kigger en smule efter et hus i nærheden af Herning og omegn, og er kommet i tvivl om, hvor meget der egentlig er nødvendigt, når man er en stor familie. Jeg har kun en dejlige lille søn nu, men jeg vil gerne have 3 børn i alt. Og jeg er ikke typen, som gider flytte mange gange, fordi der er en baby på vej igen. Jeg ved det er det, som jeg vil have, og så kan man lige så godt købe noget, som man ikke nødvendigvis skal fra, hvis man får 3 børn

Kom gerne med jeres input

Vi har 3 børn på 8 mdr., 7 år og 10 år. Pt. har vi 157 m2, men har netop solgt huset, fordi børneværelserne er alt for små. De er allesammen mellem 7½ og 8 m2. (Huset er fra 1973). Specielt vores datter på 7 mangler mere plads til alle hendes legesager. Jeg tror bare, piger har mere L-O-R-T end drenge.

Derudover kan det også være et problem, når de har en kammerat ovre for at sove, at der næsten ikke er gulvplads til to madrasser (de vil helst ligge sammen på gulvet).

Så vi skal til at i gang med at bygge et nyt hus på 188 m2 med 4 børneværelser (det sidste bliver brugt til opbevaring/kontor). Her bliver værelserne alle fire lige knap 12 m2 hver, og det glææææder jeg mig til!

Så et godt råd fra mig - gå efter et hus med store børneværelser!

Anmeld

26. oktober 2011

Lisbeth85

piadas skriver:

Vi har 3 børn på 8 mdr., 7 år og 10 år. Pt. har vi 157 m2, men har netop solgt huset, fordi børneværelserne er alt for små. De er allesammen mellem 7½ og 8 m2. (Huset er fra 1973). Specielt vores datter på 7 mangler mere plads til alle hendes legesager. Jeg tror bare, piger har mere L-O-R-T end drenge.

Derudover kan det også være et problem, når de har en kammerat ovre for at sove, at der næsten ikke er gulvplads til to madrasser (de vil helst ligge sammen på gulvet).

Så vi skal til at i gang med at bygge et nyt hus på 188 m2 med 4 børneværelser (det sidste bliver brugt til opbevaring/kontor). Her bliver værelserne alle fire lige knap 12 m2 hver, og det glææææder jeg mig til!

Så et godt råd fra mig - gå efter et hus med store børneværelser!

Tak for tippet!

Anmeld

26. oktober 2011

piadas

Lisbeth85 skriver:

Tak for tippet!

Velbekomme!

Anmeld

26. oktober 2011

Ciss

Jeg tror, indretningen betyder rigtig meget. Idealhuset for os har et rum til hver af børnene, et voksent soveværelse og et ekstra rum, som vi kan bruge til kontor/gæsterum/hobbyrum.

Vi har boet på 110 kvm med et barn - og det var trangt pga upraktisk rumindeling/en usædvanlig bred gang osv.

Nu bor vi på 87 kvm med to børn - og det fungerer faktisk bedre, selvom her er et soverum for lidt, så når børnene bliver lidt større og ikke har lyst til at dele, må vi sikkert flytte.

Anmeld

26. oktober 2011

Jibbe

Vores hus er 152 kvm. Her er 3 børneværelser i rimelig størrelse og 1 soveværelse. Vi elsker eet og synes det er passende!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.