Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Kitty-Katten skriver:
Halløj
Jeg har set at der er flere som er begyndt at komme med forslag til gaver til den bedre halvdel, børn og andre familiemedlemmer. Så bl.a. en som giver sin mand for over 1000 kr i julegave. Så ville jeg lige hører hvad i andre giver for til jeres kærester/mænd/koner og til andre i familien???
Jeg har selv en meeeeeget lang liste over familiemedlemmer der skal have gaver. Både min kæreste og jeg er studerende og ligger penge til side hver måned for at have råd til jule- og fødselsdagsgaver. Vi giver hinanden for 200-300 kr, og er aldrig blevet skuffet over min julegave. Han er nemlig god til at være lidt kreativ med pengene, og tænker derfor meget over hvad han gir. Resterne 16 familiemedlemmer for ligeledes for 200-300 kr. Har før i tiden givet større pakker da jeg boede hjemme, men har været nødt til at skære i beløb da ingen af de andre familiemedlemmer vil være med til at droppe gaverne.
Hvordan fungere jeres gaveordning? 
Vi skal give 18 gaver i år, og de får hver for 200 kr., så vores gavebudget for det er på 3600 - penge vi sparer op over hele året.
Derudover skal vores 2 børn have - hvad og hvor meget de får for ved jeg ikke endnu, men pengene bliver taget fra vores "luksuskonto", hvor børnepengene går ind. Sidste år fik de for omkring 500 kr og de fik tøj (Mala og SoloT havde gode udsalg), da vi ved de nok skal få rigeligt med legetøj af alle andre. Adventsgaverne får de af nissen (farmor
)
Manden og jeg har ingen faste beløb. I mange år gav vi slet ikke hinanden julegaver, men efter vi har fået børn, køber vi som regel en ting "fra dem". Sidste år fik jeg Jordens Børn-bøgerne, tror der var for 350 kr. Som regel får min mand en parfume for ca. det samme, men i år skal han have en Dolce Gusto maskine, som han har fablet om i lang tid. Total overforbrug, for jeg drikker ikke kaffe, og manden kun sjældent, men der har været sket rigtig meget for vores familie i lang tid nu, så synes han fortjener at få noget, han virkelig gerne vil have. Den kan fås til ca. 1000 kr på tilbud, og de penge tager jeg fra min opsparing til en en ny mobil.
Anmeld