Gavebeløb: Hvor meget giver i for?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2011

Anette&Sophia

Kitty-Katten skriver:

Halløj

Jeg har set at der er flere som er begyndt at komme med forslag til gaver til den bedre halvdel, børn og andre familiemedlemmer. Så bl.a. en som giver sin mand for over 1000 kr i julegave. Så ville jeg lige hører hvad i andre giver for til jeres kærester/mænd/koner og til andre i familien???

Jeg har selv en meeeeeget lang liste over familiemedlemmer der skal have gaver. Både min kæreste og jeg er studerende og ligger penge til side hver måned for at have råd til jule- og fødselsdagsgaver. Vi giver hinanden for 200-300 kr, og er aldrig blevet skuffet over min julegave. Han er nemlig god til at være lidt kreativ med pengene, og tænker derfor meget over hvad han gir. Resterne 16 familiemedlemmer for ligeledes for 200-300 kr. Har før i tiden givet større pakker da jeg boede hjemme, men har været nødt til at skære i beløb da ingen af de andre familiemedlemmer vil være med til at droppe gaverne.

Hvordan fungere jeres gaveordning? 

Min kæreste får for omkring 4-500 kr. - alt efter hvad han nu skal have hehe.
Min bonusbrødre plejer jeg at købe en skjorte eller t-shirt til. ( jack&jones plejer tit at have 2 t-shirts/skjorter for 300 &nbsp
og resten af gaverne ligger på omkring 200 kr pr gave, men stadig alt efter hvad de nu skal have og sådan.
Det er heller ikke beløbet der betyder noget, men indholdet :-)

Jeg har også en masse mennesker at købe gaver til, så 200 på bare 5 personer er alligevel 1000 kr. det er mange penge på su eller kh, og så med en lille ny oveni. puuha hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Kitty-Katten skriver:

Halløj

Jeg har set at der er flere som er begyndt at komme med forslag til gaver til den bedre halvdel, børn og andre familiemedlemmer. Så bl.a. en som giver sin mand for over 1000 kr i julegave. Så ville jeg lige hører hvad i andre giver for til jeres kærester/mænd/koner og til andre i familien???

Jeg har selv en meeeeeget lang liste over familiemedlemmer der skal have gaver. Både min kæreste og jeg er studerende og ligger penge til side hver måned for at have råd til jule- og fødselsdagsgaver. Vi giver hinanden for 200-300 kr, og er aldrig blevet skuffet over min julegave. Han er nemlig god til at være lidt kreativ med pengene, og tænker derfor meget over hvad han gir. Resterne 16 familiemedlemmer for ligeledes for 200-300 kr. Har før i tiden givet større pakker da jeg boede hjemme, men har været nødt til at skære i beløb da ingen af de andre familiemedlemmer vil være med til at droppe gaverne.

Vi skal give 18 gaver i år, og de får hver for 200 kr., så vores gavebudget for det er på 3600 - penge vi sparer op over hele året.

Derudover skal vores 2 børn have - hvad og hvor meget de får for ved jeg ikke endnu, men pengene bliver taget fra vores "luksuskonto", hvor børnepengene går ind. Sidste år fik de for omkring 500 kr og de fik tøj (Mala og SoloT havde gode udsalg), da vi ved de nok skal få rigeligt med legetøj af alle andre. Adventsgaverne får de af nissen (farmor)

Manden og jeg har ingen faste beløb. I mange år gav vi slet ikke hinanden julegaver, men efter vi har fået børn, køber vi som regel en ting "fra dem". Sidste år fik jeg Jordens Børn-bøgerne, tror der var for 350 kr. Som regel får min mand en parfume for ca. det samme, men i år skal han have en Dolce Gusto maskine, som han har fablet om i lang tid. Total overforbrug, for jeg drikker ikke kaffe, og manden kun sjældent, men der har været sket rigtig meget for vores familie i lang tid nu, så synes han fortjener at få noget, han virkelig gerne vil have. Den kan fås til ca. 1000 kr på tilbud, og de penge tager jeg fra min opsparing til en en ny mobil.

Anmeld

25. oktober 2011

ønskerbaby

jeg elsker jul og pakker  min kærestes familie går ikke op i jul

hans søsters to børn får for 100-200kr

min søskende ca 100kr

min far og sted mor ca 100kr til sammen

min mormor og morfor ca 100-150kr til sammen

min mor ca 500-600kr

jeg går hjem og har ikke så mange penge så min kæreste får for ca 500-700kr af mig

jeg ved jeg får for ca 1000-1500kr af ham

glæder mig til jul fordi der er familien samlet og man hygger sig på en helt anden måde

Anmeld

25. oktober 2011

raca

min mand og jeg giver ikke hinannen gaver..

til nevøerne ialt har vi et buget på 1600kr... der er 8.

til søskende giver vi ca 400kr i alt.der er en del af vores søskende der ikke får.

vores forældre er vi ikke på gave med.. fravalt.

børne.. tja de får det de bar brug for ca 200-500kr..

julen handler for mig ikke om gaver og jeg syntes slet ikke om gave ræset.. jeg syntes om at give en personlig gave som modtagren bliver glad for men ikke bare for at give gaver og overgå i mængde og penge..

Anmeld

25. oktober 2011

SaNiNa

åååh det er meget forskelligt hvad vi giver til hinanden. alt fra 500-1500 det er ikke beløbet som jeg sætter pris på men mere det som er inden i.

Til resten af familien ligger vi på de 200-300kr vi er heldigvis ikke så mange mere

Anmeld

25. oktober 2011

sarahb

sidste år tror jeg han fik for 2000 i julegave. Det kommer an på hvad jeg finder på. I fødselsdagsgave fik han for 2500 ca.

Det kan også være mindre og også mere. men det er i hvert tilfælde over 1000. Små gaver som 200-300 kr er noget vi forkæler hinanden med i hverdagen osv.

Anmeld

25. oktober 2011

1977

Profilbillede for 1977
Kitty-Katten skriver:

Halløj

Vi giver hvad vi har råd til det år Et år har vi ikke så mange penge og et andet har vi - så der er ikke noget aftalt mere.

Anmeld

25. oktober 2011

Levi&LilysMor

Det er meget forskelligt , har hvert fald altid givet kæresten for mere end andre fra familien , gav ham for 2 år siden en PS3 det er jo ret så dyrt, men har også været nede på 1000 og det kan sagtens også blive 500, det kommer lidt an på hvad vi ønsker os  men i år tror jeg ikke det bliver det vilde for der er kommet hele 3 nye medlemmer i familien såe..

Anmeld

25. oktober 2011

Mi

Hvad vi giver hinanden og børnene for er meget forskelligt. Nogle år giver vi ikke hinanden gaver (manden og jeg), andre år kan vi købe noget stort sammen, og enkelte år har jeg også købte meget dyrt værktøj til ham (over 2000kr).

Børnene får det som vi syntes de skal have/mangler. Nogle år får de gaver til 300kr, andre år for det dobbelte. Men de får ikke gaver for +1000kr

Alle andre får gaver for ca 150-200kr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.