Gavebeløb: Hvor meget giver i for?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2011

Jonatansmor

Vores familie er ret lille, men alligevel er der ikke dyre gaver under træet. Vi har altid prioriteret god mad og gode oplevelser, fremfor dyre gaver. 300 kr pr gave er maksimalt, gaverne har altid bragt glæde - hele vejen over.

Min mor er altid blevet rost for hendes børn, vi var velopdragne og taknemmelige. Det ønsker jeg også for min dreng, penge er ikke alt, det er intentionen bag gaven der tæller

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

From

Hos os klarer min kæreste hans egen side af familien og min gave, og så klarer jeg resten.

Vi skal holde med min familie i år, og har den aftale at børn får gaver af alle, men de er ikke så store. Og for de voksne har vi lavet "julenisse", altså vi skal købe en gave hver til en navngiven person til max. 300 kr. og man får så selv 1 gave.

Undtagelsen for den regel er at mine 2 brødre og jeg får en gave af vores forældre og vi giver en gave til dem.

Så tror med alle gaverne, både den min kæreste står for (-min) og dem jeg står for (-hans) kommer vel til at koste omkring 1000-1500 kr.

Anmeld

25. oktober 2011

Mor Til Oktober Børn

Herhjemme er det ca 500 kr til hinanden, og 250 kr til forældre og 100 kr til resten,  Vi er oss studerende, så derfor er det sådan  Vi er så småt begyndt at købe julegaver, skal ned og købe endnu en idag, så er der købt 3 i denne måned og skal i alt købe 10-12 stykker

Anmeld

25. oktober 2011

Winnie

Min familie for gaver for 50-100 kr pr person.

Børnene for for 200-300 kr+ pakke kalender.

Vi giver ikke hinanden gaver, men har dog ønsket mig en lille gave i år.

Anmeld

25. oktober 2011

M&M's Mor

Her giver vi kun gaver til dem vi holder jul med (vi bliver 12 ialt) og der hedder det til over 18 år 50 kr pr næse fra hver person over 18 og under 18 år bestemmer man selv hvad man vil give for...så vi skal ialt bruge lige omkring 2000 kr på gaver i år da vi er 9 voksende og 3 børn hvor af de 2 er vores egne...og her er vi også gået i gang med at købe gaver så folk kan få lidt mere for pengene...

Den "regl" med de 50 kr pr næse blev indført i vores familie helt tilbage fra da jeg selv var helt lille således at hvert familie medlem istedet kan gå ud til januarudsalget og købe sig nogle gode ting til ingen penge istedet for at fx give for 4-500 kr til hver person...

Anmeld

25. oktober 2011

MaleneJensen

Min kæreste og Jeg giver hinanden for 400kr ca, maks 500..

Vores Datter for ca 400-500kr..

Vores Forældre 300kr..

Søskende (par- 300) (single- 200)

Nevøer 150 pr pers..

Bedsteforældre, oldeforældre og min kærestes faster 150pr pers.  

Det syntes vi er rimelige priser for det kan også blive for meget og løbe helt af sporet syntes jeg.

Anmeld

25. oktober 2011

Tona

Kitty-Katten skriver:

Halløj

Jeg har set at der er flere som er begyndt at komme med forslag til gaver til den bedre halvdel, børn og andre familiemedlemmer. Så bl.a. en som giver sin mand for over 1000 kr i julegave. Så ville jeg lige hører hvad i andre giver for til jeres kærester/mænd/koner og til andre i familien???

Jeg har selv en meeeeeget lang liste over familiemedlemmer der skal have gaver. Både min kæreste og jeg er studerende og ligger penge til side hver måned for at have råd til jule- og fødselsdagsgaver. Vi giver hinanden for 200-300 kr, og er aldrig blevet skuffet over min julegave. Han er nemlig god til at være lidt kreativ med pengene, og tænker derfor meget over hvad han gir. Resterne 16 familiemedlemmer for ligeledes for 200-300 kr. Har før i tiden givet større pakker da jeg boede hjemme, men har været nødt til at skære i beløb da ingen af de andre familiemedlemmer vil være med til at droppe gaverne.

Hvordan fungere jeres gaveordning? 

Hos os er pengene små og desuden vil vi ikke have at julen skal blive materiel. Det skal være en kristen højtid og desuden en tid hvor familiehygge og god mad og sådan noget er vigtigst

Min kæreste og jeg har derfor de sidste par år gjort det at vi giver en gave på omkring 200 kr til børnene i familien (det bliver nok en større gave til Amanda trods alt), men ikke giver noget til de voksne i familien. Vi forventer heller ikke nogen gaver fra de andre voksne i familien.

Min kæreste og jeg giver hinanden en fælles gave hvis der bliver råd til det. Altså noget som vi begge ønsker os fx et par gode film eller en tur i bio eller noget. Desuden plejer vi tit at give en hjemmelavet gave. Fx et digt eller noget andet romantisk

Anmeld

25. oktober 2011

Wimmie

Kitty-Katten skriver:

Halløj

Jeg har set at der er flere som er begyndt at komme med forslag til gaver til den bedre halvdel, børn og andre familiemedlemmer. Så bl.a. en som giver sin mand for over 1000 kr i julegave. Så ville jeg lige hører hvad i andre giver for til jeres kærester/mænd/koner og til andre i familien???

Jeg har selv en meeeeeget lang liste over familiemedlemmer der skal have gaver. Både min kæreste og jeg er studerende og ligger penge til side hver måned for at have råd til jule- og fødselsdagsgaver. Vi giver hinanden for 200-300 kr, og er aldrig blevet skuffet over min julegave. Han er nemlig god til at være lidt kreativ med pengene, og tænker derfor meget over hvad han gir. Resterne 16 familiemedlemmer for ligeledes for 200-300 kr. Har før i tiden givet større pakker da jeg boede hjemme, men har været nødt til at skære i beløb da ingen af de andre familiemedlemmer vil være med til at droppe gaverne.

Vi har aldrig givet gaver for store beløb... ikke til jul og almindelige fødselsdage.

Især dét at ægtepar bruger 1000+ på hinanden virker lidt fjollet - i hvert fald hjemme hos os hvor økonomien er fælles - så er det jo bare ens egne penge man bruger alligevel 

Nej, vi går mere op i at give noget personligt, og de dyre ting vi gerne vil have køber vi når vi har råd 

Så min mand og jeg sætter ikke et bestemt beløb på - vi giver det vi synes.

Til forældre, søskende osv. er det ca. for 150 kr (+/-) - alt efter hvad man lige finder.

Hele ideen med julegaver går hurtigt fløjen hvis man giver en ønskeliste og sætter et bestemt beløb på - i så fald kunne man jo næsten lige så godt bare "bytte penge" 

Anmeld

25. oktober 2011

helle85

Kitty-Katten skriver:

Halløj

her giver vi kun gaver til dem under 18 også dem vi holder jul med. og i år er de ca på 150 kr pr gave.

vores egne børn få dog hvad de ønsker sig også selv om det er dyrt.

kalender gaverne er købt i gennem hele året så det er der styr på.

og mig og manden giver kun hinanden gaver hvis der er råd til det.

Anmeld

25. oktober 2011

Frk-Lotusblomst

Vi giver hinanden for 500 kr. Eller dvs vi altid ender med at give hinanden for mere. HIHI.

Min søster og svoger: 300 hver
Mor: 300 (sidste år fik hun for 500)
Far + kæreste: ca. 500 til sammen

svigermor + svigerfar: 500 til sammen
hans 2 mindre brødre: 200 hver
"Farfar": 150
"Farmor": 150
Svigerfar og kæreste: 500
2 små fætre: 200 til sammen.

(Kærestens brødre får kun 200 kr hver og ikke 300 som min søster og svoger da de ikke som sådan giver os gaver - på trods af de er over 18 begge 2 så betaler svigermor stadig deres gaver til os, og ellers giver de 100 kr til det!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.