Gavebeløb: Hvor meget giver i for?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2011

musse1

vi giver altid til mandens nøvere og niecer ellers giver i kun til dme vi holder jul med, da vi ellers skulle af med rigtig mange gaver omkring 31 gaver, og syns vi ikke, at vi vil bruge eller har penge til. 

de 6 nevøre og niecer min mand har for ca. for 100 kr hver, plejer  at få ting som har kostet omkring 200-300 kr før. så det bliver gode gaver, og ting som de ønsker sig.

i år holder vi med min familie.

min mor og hendes mand for ca. for 200 kr.

min bror ca 150-200 kr

vores 4  børn 300-400 kr hver i år

hvis min søster og hendes kæreste kommer for de også for omkring 200 kr.

ved ikke om vi giver hinanden julegave i år, går lidt an på så meget, eller om vi heller tager en tur ud at spiser sammen, eller noget..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

1012lmp

Jeg plejer at give for ca 500,- til kæreste og børn her imens jeg er under uddannelse. Til min mor og søskende osv giver jeg for 2-300,- til alle andre er det max 200 ,-

Anmeld

25. oktober 2011

lilledittemor

Kitty-Katten skriver:

Halløj

Jeg har set at der er flere som er begyndt at komme med forslag til gaver til den bedre halvdel, børn og andre familiemedlemmer. Så bl.a. en som giver sin mand for over 1000 kr i julegave. Så ville jeg lige hører hvad i andre giver for til jeres kærester/mænd/koner og til andre i familien???

Jeg har selv en meeeeeget lang liste over familiemedlemmer der skal have gaver. Både min kæreste og jeg er studerende og ligger penge til side hver måned for at have råd til jule- og fødselsdagsgaver. Vi giver hinanden for 200-300 kr, og er aldrig blevet skuffet over min julegave. Han er nemlig god til at være lidt kreativ med pengene, og tænker derfor meget over hvad han gir. Resterne 16 familiemedlemmer for ligeledes for 200-300 kr. Har før i tiden givet større pakker da jeg boede hjemme, men har været nødt til at skære i beløb da ingen af de andre familiemedlemmer vil være med til at droppe gaverne.

Hvordan fungere jeres gaveordning? 

Vi giver til 14 mennesker og det har et budget på 2500kr.

Jeg elsker at forkæle min kæreste, og give ham alt i verden han ønsker sig.. (næsten). Så de sidste to år har han til jul fået for 5000-7000kr. Til fødselsdag har det dog højest været 5000kr.

Men i år er pengene lidt lavere, så det bliver nok kun til ca. 3000kr - kan ikke nå at spare mere sammen

Men vi har ikke haft aftalt beløb - for jeg kan alligevel ikke holde mig til det, så jeg får altid mindre end jeg har givet for, for han er heller ikke så kreativ. men det gør heller ikke noget, bare han er glad

ihhhh GOD JUL glæder mig nu..

Anmeld

25. oktober 2011

Isabeau

Kitty-Katten skriver:

Halløj

Jeg har set at der er flere som er begyndt at komme med forslag til gaver til den bedre halvdel, børn og andre familiemedlemmer. Så bl.a. en som giver sin mand for over 1000 kr i julegave. Så ville jeg lige hører hvad i andre giver for til jeres kærester/mænd/koner og til andre i familien???

Jeg har selv en meeeeeget lang liste over familiemedlemmer der skal have gaver. Både min kæreste og jeg er studerende og ligger penge til side hver måned for at have råd til jule- og fødselsdagsgaver. Vi giver hinanden for 200-300 kr, og er aldrig blevet skuffet over min julegave. Han er nemlig god til at være lidt kreativ med pengene, og tænker derfor meget over hvad han gir. Resterne 16 familiemedlemmer for ligeledes for 200-300 kr. Har før i tiden givet større pakker da jeg boede hjemme, men har været nødt til at skære i beløb da ingen af de andre familiemedlemmer vil være med til at droppe gaverne.

I vores familie hedder det 200 kr. pr. voksen/par og 300 kr. pr. barn. Men jeg giver kun ungerne og forventer jo så ikke og få noget retur :p Min datter giver bedsteforældrene; et julebillede eller hjemmelavet maleri Det elsker min mor Men vil tro at jeg bruger ca. 1.500-2.000 kr på gaver... Giver ikke manden - har vi ikke gjort siden Stella kom. Betaler 500 kr til en feriekonto istedet - gør vi oz til fødselsdage

Anmeld

25. oktober 2011

Victoriasmor88

Altså hjemme hos os går vi ikke så meget op i beløbet. Hvis jeg ved at min kæreste virkelig ønsker sig noget, så køber jeg det. Hvis det koster 500 kr er det fint og koster det 1500 kr er det også fint 

Og det samme med børnene, hvis den store mangler noget der koster lidt mere, så får hun det, så er det måske ikke sikkert den mindste får for præcis det samme beløb. I sidste ende bliver ingen snydt  Så længe man bliver glad for det man får, det er jo det vigtigste. Dog giver vi sjældent børnene for vildt mange penge, da deres bedsteforældre giver for så stort et beløb at det halve kunne være nok efter min mening, de når aldrig at pakke alle gaver op samme aften, så engang imellem forsvinder forældernes gaver mellem alle de andre

Anmeld

25. oktober 2011

Muttitil1+1

Hos os giver vi hinanden for det vi nu lige synes. Det vigtigste for mig er at folk bliver glade for det de får - så jeg vil hellere smide lidt ekstra oveni i hatten end at give noget jeg ikke kan stå inde for. Men typisk ligger gaven til min mand på 800-1000kr., min lillebror får som regel for 400, vores forældre for 3-400 hver, vores bedsteforældre for 100 hver. Og nu har vi så fået en lille prins, og ved ikke helt, hvad vi giver for til ham, men tror det bliver 500

Anmeld

25. oktober 2011

Sakris

1012lmp skriver:

Jeg plejer at give for ca 500,- til kæreste og børn her imens jeg er under uddannelse. Til min mor og søskende osv giver jeg for 2-300,- til alle andre er det max 200 ,-

Jeg hopper med på denne. Det er fuldstændig mit budget! Nogen gange får kæresten for lidt mere, alt efter hvad han ønsker sig.

Anmeld

25. oktober 2011

Carina1977

Jeg giver min mor for 2-300 kr.

Mine søskende + svigerinde for ca. 100-150 kr.

Min nevø for 2-300 kr.

Og min søn får i år for 3000-4000 kr.

Anmeld

25. oktober 2011

signe.

Kitty-Katten skriver:

Halløj

min gaveliste er ikke så lang i år, det er kæreste, vores børn selvfølgelig, mine forældre, min mormor, den ene af mine søskende plus hans 2 børn..(min anden søskende har frabedt at vi giver hinanden gaver medmindre vi holder jul sammen, fin id&eacute og min kæreste sørger så selv for sine forældre og søskende ligesom jeg selv sørger for mine.. børnenes bliver betalt via børnepengene, og de andres gaver ligger på omkring 200 kr, og så min kæreste plejer at få for mellem 4 og 700 kr, alt afhænig i hvad han ønsker sig, eller hvad jeg har lyst til at give.. jeg har ikke et bestemt beløb jeg køber for hver gang.. til en fødselsdag engang fik han for over 1000 kr, men det var også med tøj, plus nye dyner til os BEGGe..

Anmeld

25. oktober 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi giver hinanden for ca. 500 kr. Vi giver meget forskellige gaver til børnene - måske 150 kr eller 500 kr. Det er meget afhængig af, hvad de lige står og mangler.

Vi giver bedsteforældre, nevøer, niecer og søskende for 250 kr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.