Synes man virkelig, at sosu-uddannelserne er lav status?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2009

Loggidut

jeg er oprindelig SMD-operatør, men i guderne hvor trængte jeg til luftforandring.
Så jeg blev også fabriksarbejder, elskede det som en gal, og fik lov at vise at "piger" også godt kan tage fat.

så øh....igen, manden på gulvet skal være der, for uden ham kan bosserne på kontpret ikke få noget som helst i løn!

og en SOSU? Jammen til jer der ikke har set det fantastiske job de gør, og vover at udtale sig...uf uf uf...

jeg har dybt respekt for det fag, ingen tvivl om det!

lønnen er måske bare for dårlig i forhold til det job de i virkeligheden laver!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2009

LineD

Det er inet under at folk synes ssh - ssa er en uddannelse der er lidt til grin, når selv lønnen er så latterlig - Plejer min mand gerne at sige til mig når jeg kommer træt hjem

Men jeg tog netop uddannelsen og jobbet fordi jeg hellere vil gå glad på og fra arbejde med en latterlig lav løn, end jeg vil gå sur og trist til og fra arbejde med en stor løn...

Anmeld

5. februar 2009

Plysbjørnen

wamse skriver:

"Jeg vil sige, hvis man ikke kan/vil andet kan man komme på fabrik... som ufaglært..."
Arghhh okay den skar sørme lige i øjnene på mig Selv på fabrik skal man have den rette støbning, og så vil jeg gerne lige pointere at fabriksarbejde ofte er mega hårdt fysisk arbejde, som alle og enhver bestemt ikke kan yde.
Så her er mit brøl :
JEG ER UFAGLÆRT FABRIKSARBEJDER, OG JEG ELSKER MIT JOB!!

Ikke noget ondt ment jeg er sgu selv på fabrik.... og ja jeg laver pænt sagt idiot arbejde... Der hvor jeg er, er det bedst at lade hjernen ligge hjemme ellers bliver man idiot af at være der... Men jo det er da fysisk hårdt ingen tvivl om det... Det jeg mener er at hvis man ikke er boglig stærk eller noget var det nok bedre at tage på fabrik end sosu-uddannelsen... For der skal man trodsalt kunne meget alligevel...

Anmeld

5. februar 2009

KarinaIda

Hej hej.. Jeg har selv uddannelsen som ssh'er, og er super glad for den, skal så have ssa på et tidspunkt....
Jeg tror at folk opfatter disse uddannelser som dårlige, frodi de ikke ved hvad man egentlig laver inden for det fag andet en tørre røv på borgerne... Folk som virkelig ikke har prøvet det, ved ikke hvor stort en ansvar man tager for og hjælpe andre mennesker som ikk kan klare sig selv mere... De tror det er så nem et job, og ja man ikke laver andet end tørre tørre røv... Men tværtimod, man laver jo super meget andet end det... Jeg er så glad for jeg kan hjælpe andre mennesker, for ved da, at når jeg engang kommer i den alder, vil jeg da også sætte stor pris på, at der er nogen der gider hjælpe mig!!

Stor respekt for dem som har uddannelsen, og gør sit for og hjælpe andre....

Anmeld

5. februar 2009

lillemig28

jeg er rigtig stolt over at have ssa ud. kunne ikke ønske mig et bedre job,tror at det er folks uviden det gør den negativ holdning

Anmeld

5. februar 2009

fam.4xc

Kloster skriver:

Hører bare så mange steder fra, at hvis ikke man kan blive andet, kan man i hvert fald blive ssh'er. Og hvis man lige giver den 1 cm mere, så kan man blive ssa'er.

Hvorfor mon folk er af den opfattelse??
Mon folk reelt ved, hvad en ssh'er og ssa'er i virkeligheden laver??
Eller er det mon uvidenhed og negativ reklame for dårligt lønnet arbejde , folk tager deres holdninger fra???

Hvad mener du??

Kloster

Hej Du og tillykke med din uddannelse

I de kredse jeg færdes blir der ik snakket ned om vores fag, tværdimod synes jeg der vises dynt respekt for det stykke arbejde som vi udfører.
Samt frustration som vi også selv går rundt med pga manglende ressourcer...

Anmeld

5. februar 2009

Heidi.

Stumpen skriver:

Enig....

og nu virker jeg nok dømmende, men det er ikke meningen, men jeg tror ikke det gør det bedre at man kan gå på uddannelsen lige efter 9. klasse... (ved ikke lige om der er noget grundforløb inden)
Anja..

Nu er der jo mange uddannelser man kan tage lige efter 9 klasse.. Men jo der er et grundforløb.

Anmeld

5. februar 2009

Heidi.

Loggidut skriver:

jeg er oprindelig SMD-operatør, men i guderne hvor trængte jeg til luftforandring.
Så jeg blev også fabriksarbejder, elskede det som en gal, og fik lov at vise at "piger" også godt kan tage fat.

så øh....igen, manden på gulvet skal være der, for uden ham kan bosserne på kontpret ikke få noget som helst i løn!

og en SOSU? Jammen til jer der ikke har set det fantastiske job de gør, og vover at udtale sig...uf uf uf...

jeg har dybt respekt for det fag, ingen tvivl om det!

lønnen er måske bare for dårlig i forhold til det job de i virkeligheden laver!

Loggi

Du kan virkelig formulere dig

Anmeld

5. februar 2009

Becks

Marco2 skriver:

Som ssh'er må man møde mange sørgelige skæbner. Folk dør og har sygdom helt inde på livet. Er sådan nogle historier en stor del af dit arbejde og dermed liv?

AG

mange af dem er syge, cancer blodpropper etc, men det "ser " jeg ikke i dem, jeg prøver at holde deres sygdom på afstand, for mange af dem vil ikke snakke om deres sygdom, men vil gerne have deres ressourcer tilbage så vidt som muligt... Derfor er jeg så specielt glad for det job, fordi jeg kan hjælpe dem med, at få de ressourcer tilbage (så vidt som muligt)...
Andre vil gerne snakke om deres sygdom og så gør vi det, det er oftest nemmere, at snakke med os om det, frem for deres familie...

Men ja, der er mange der er syge, har sørgelige skæbner bag sig osv, men det er det der gør arbejdet spændende
Jeg vil ikke sige jeg har det inde på livet, jo når jeg er på job, men når jeg har fri, har jeg ikke... det er vigtigt for mig, at kunne skille fritid og job ad... Men ærligt, så er det svært nogenn gange, hvis man har fået et rigtig godt forhold til en borger og denne borger går hen og dør...

Knus Beck

Anmeld

5. februar 2009

wamse

Trold skriver:

Ikke noget ondt ment jeg er sgu selv på fabrik.... og ja jeg laver pænt sagt idiot arbejde... Der hvor jeg er, er det bedst at lade hjernen ligge hjemme ellers bliver man idiot af at være der... Men jo det er da fysisk hårdt ingen tvivl om det... Det jeg mener er at hvis man ikke er boglig stærk eller noget var det nok bedre at tage på fabrik end sosu-uddannelsen... For der skal man trodsalt kunne meget alligevel...

Ved ikke hvilket fabriksarbejde du selv udfører, men synes bestemt ikke at vi her kan lade hjernen ligge hjemme, så ville der ikke komme meget ud af portene her, og helt ærligt så har en ssh uddannelse(et uddannelses eksempel), da vel heller ikke den største boglige udfordring, eller ?? Jo for nogen, fordi alle mennesker og alt slags job er forskelligt Egentlig har jeg det også sådan at, jeg ikke helt forstår en forherligelse af at des højere en boglig uddannelse, des højere status, og det er altså ikke lige møntet på dit indlæg Nå det er jo også fløjtende ligemeget, jeg er super glad for mit job, har ingen trang/lyst til en uddannelse, så fimser jeg bare rundt her på fabrikken, og leger lav status, smiler meget stort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.