Synes man virkelig, at sosu-uddannelserne er lav status?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.419 visninger
36 svar
0 synes godt om
4. februar 2009

Kloster

Hører bare så mange steder fra, at hvis ikke man kan blive andet, kan man i hvert fald blive ssh'er. Og hvis man lige giver den 1 cm mere, så kan man blive ssa'er.

Hvorfor mon folk er af den opfattelse??
Mon folk reelt ved, hvad en ssh'er og ssa'er i virkeligheden laver??
Eller er det mon uvidenhed og negativ reklame for dårligt lønnet arbejde , folk tager deres holdninger fra???

Hvad mener du??

Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2009

Heidi.

Som mit tidligere indlæg viser.. Så er det også den opfattelse jeg har..
Jeg er pisse glad for mit job og stolt over jeg har taget den uddannelse.. Jeg mener bestemt ikke det hverken er nemt eller ligetil.
Det kræver meget af en som menneske og man må gi meget af sig selv..
Jeg hører tit.. Er du bare hjælper...

hmm

Kh Heidi der er hjælper den 13 marts..

Anmeld

4. februar 2009

Rasmine

Jeg tror måske at mange synes/tror lønnen afspejler jobbet.

Mange tror måske også at jobbet kun består i at tørre "ræv", og gøre rent.

Det er vel de UOPLYSTE, som ikke ved at jobbet rent faktisk er meget andet end det.

Mette - engang ferieafløser i en hjemmepleje

Anmeld

4. februar 2009

Munder

Jeg synes absolut IKKE sosu har lav status, jeg er derimod dybt imponeret over, at der er nogle der vil tage den uddannelse, da det er en af de faggrupper der er rigtig meget brug for, og som er rigtig dårligt lønnede.

Anmeld

4. februar 2009

Heidi.

Mebach skriver:

Jeg tror måske at mange synes/tror lønnen afspejler jobbet.

Mange tror måske også at jobbet kun består i at tørre "ræv", og gøre rent.

Det er vel de UOPLYSTE, som ikke ved at jobbet rent faktisk er meget andet end det.

Mette - engang ferieafløser i en hjemmepleje

At tørre r.. er jo osse den lille del af jobbet....

Anmeld

4. februar 2009

Nadi

I dagens DK er det vist af den opfattelse at hvis man hjælper andre og har valgt et job hvor man skal passe og pleje andre så er man godt dum!
I dagens Dk skal man væer ego centreret og have en karriere indenfor et eller andet smart firma for så er man ihvertfald ikke dum når man kan dét.
Det er jo også derfor at det der dem der får mest i løn, og ikke dem der tager sig af andre mennesker.

Idag skal man være meget selvoptaget og man skal ikke ville andre det godt! Nogle siger at det bare er fuck Janteloven og det er det også, men man skal også lige have det medmenskelige perspektiv med id et og den er altså gået tabt i svinget for mange.

Håber jeg giver mening her kl 22.40??

-Nadia

Anmeld

4. februar 2009

Becks

Jeg blev uddannet SSH´er for 2 år siden, og jeg er stolt af mit arbejde...
For jeg ved, at når jeg går hjem, så har jeg gjort dagen bedre for mine faste borgere, bare det at jeg tager mig tid til at sætte mig ned og snakke med dem, gør deres dag bedre, snakke om deres liv, vejret etc...

Jeg får tit den der med tørre du røv på de gamle... JA det gør jeg, men jeg gør også så meget andet for dem...

Som sagt, så er jeg stolt af min uddannelse...

Knus

Anmeld

4. februar 2009

Heidi.

Beck skriver:

For jeg ved, at når jeg går hjem, så har jeg gjort dagen bedre for mine faste borgere, bare det at jeg tager mig tid til at sætte mig ned og snakke med dem, gør deres dag bedre, snakke om deres liv, vejret etc...

Jeg får tit den der med tørre du røv på de gamle... JA det gør jeg, men jeg gør også så meget andet for dem...

Knus

DITTO

Anmeld

4. februar 2009

Marco2

Beck skriver:

Knus

Som ssh'er må man møde mange sørgelige skæbner. Folk dør og har sygdom helt inde på livet. Er sådan nogle historier en stor del af dit arbejde og dermed liv?

AG

Anmeld

4. februar 2009

Honningblomst

Ja, det tror jeg er den generelle opfattelse....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.