Børneopsparing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

Tullemuzz

Vi har ikke nogen opsparing fra os af og det er heller ikke sikkert det kommer det afhænger af fremtiden da vi begge er arbejdsløse. Min mormor og morfar har så valgt at lave en konto til vores søn i deres bank hvor de sætter 500kr ind til jul og fødselsdag frem til deres død og det tror jeg også de gør bed vores lille pige når hun bliver født. De vil selv kunne hæve af den til de fra de er 16 men har dog planer om at det er os der bestemmer hvornår vores børn er ansvarlige nok for og tage vare på pengene. F.eks. Hvis vores søn ønsker sig et knallert kørekort skal han muligvis selv tjene penge til det og så kan han købe en knallert af opsparingen, mener det er vigtigt at vores børn lærer og håndterer penge og økonomi før de flytter hjemme fra det er der ingen i min familie der har lært og heller ikke min kæreste og det gjorde at vi fik en lidt svær start dog er vi dem i sviger familien der har den bedste økonomi så det er rart, og vil jo gerne gøre vores bedste for og forberede vores børn på en god fremtid ( hvem vil ikke det)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

BetonSlotsPrinsesserne

kirsti skriver:

Jeg har mange gange fortrudt vi ikke gjorde det de første par år

Det med gavepenge ind på kontoen, eller?

Anmeld

20. oktober 2011

kirsti

LouiseVous skriver:

Det med gavepenge ind på kontoen, eller?

Ja da han var 4mdr fik han 22-24 gaver og helt ærligt kunne han sgu ik bruge alt det

Anmeld

20. oktober 2011

Mor-til-asta-09

Hendemichelle skriver:

Ja, er egentlig bare lidt nysgerrig omkring hvad i gør med børneopsparing - hvor meget i sætter ind hver måned osv? 

Jeg har lidt en forestilling om at vores børn får deres kørerkort

som 18 årige, og så ellers omkring 30.000 kr når de bliver 21. Er

det helt hen i vejret? 

Vi sætter 250 kr ind om mdr, dvs 3000 om året som er max. Vores køre kun til hendes konfirmation, da de skal bruges dertil. Derudover har bedsteforældrene også lavet opsparinger til hende

Anmeld

20. oktober 2011

BetonSlotsPrinsesserne

kirsti skriver:

Ja da han var 4mdr fik han 22-24 gaver og helt ærligt kunne han sgu ik bruge alt det

Det er præcis sådan jeg tænker..
Jeg har følt det befriende på en eller anden måde, med så stram en øko, at jeg så ku købe noget til hende... Det er både godt og skidt, men nu er jeg ved at tage konsekvensen. Hva skal hun med ALT det. Så hellere nogle penge på kontoen. da jeg aldrig kommer til at kan give hende så meget som jeg selv fik.. Det kan ikk nåes nu.. Så nu må både fødselsdag og jul gå til det. Hun skal jo nok få gaver af nogle alligevel, især af hendes moar

Anmeld

20. oktober 2011

Camulla

Vi sætter 200 ind om måneden. Det synes jeg er passende. Jeg ville da gerne sætte maxbeløb ind og det kan vores økonomi da også sagtens bære, men jeg blev bare nødt til at tænke på hvis man får 4 børn eller noget i den retning, så løber det altså op og de skal gerne have de samme jo

Mener det giver 50.400 + renter (ved 21 år) og det synes jeg er en rigtig fin sum penge  

Anmeld

20. oktober 2011

Hansen97

Her bliver der sat 500 kr ind hver gang der kommer Børnepenge...

Anmeld

20. oktober 2011

Isabeau

Hendemichelle skriver:

Ja, er egentlig bare lidt nysgerrig omkring hvad i gør med børneopsparing - hvor meget i sætter ind hver måned osv? 

Jeg har lidt en forestilling om at vores børn får deres kørerkort

som 18 årige, og så ellers omkring 30.000 kr når de bliver 21. Er

det helt hen i vejret? 

Her har lavet en børneopsparing. Betaler 150 kr. pr. mdr. Er aktionær, så får dobbelt rente Manden har oprettet en konfirmationsopsparing, hvor han sætter 100 kr. ind på om mdr. Er der penge tilbage efter konfirmation, sætter vi dem ind på børneopsparingen

Anmeld

20. oktober 2011

muzen

vi sætter 3000 ind mellem jul og nytår, forså får han renter af det store beløb på en gang, hvilket giver flere renter end hvis man sætter 100 kr ind om mdr.

Anmeld

20. oktober 2011

Hendemichelle

muzen skriver:

vi sætter 3000 ind mellem jul og nytår, forså får han renter af det store beløb på en gang, hvilket giver flere renter end hvis man sætter 100 kr ind om mdr.

Smart Hvor høj rente får man?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.